x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Frumos si sanatos Sărbători cu aromă de... pizza

Sărbători cu aromă de... pizza

de Magda Cristina Ursache    |    15 Dec 2012   •   00:05
Sărbători cu aromă de... pizza
Sursa foto: Thinkstock

În ultimul timp, tot mai mulţi gurmanzi pasionaţi de parfumuri s-au gândit să îmbine cele două plăceri şi să creeze fragranţe cu aromă de mâncare. Aceştia însă erau catalogaţi ca fiind nimic mai mult decât nişte excentrici sau, câteodată, nişte invovatori. Dar există şi oameni foarte serioşi care le-au privit ideea ca pe o afacere ce poate deveni, în scurt timp, foarte profitabilă. Un binecunoscut lanţ internaţional de restaurante şi-a lansat propriul parfum. Şi ce şi-au spus: dacă în multe dintre cele mai de succes parfumuri se regăsesc şi arome de vanilie, smochine, nucuşoară sau chiar mirosul pâinii calde pe vatră, atunci de ce nu ar fi şi aromele de ardei, roşii sau ceapă o idee bună pentru un parfum?

De fapt, parfumul cu pricina nu conţine doar aromele ingredientelor cele mai populare de pe pizza, ci încearcă, prin mirosul său, să îl facă pe cel care îl miroase să retrăiască... sentimentele care îl încearcă atunci când sună la uşă distribuitorul de la pizzeria preferată. El îmbină arome de aluat cu arome de sos de pizza şi mozzarella, ultimele note aducând cu ele mirosul şerveţelelor îmbibate de sos şi al cartonului cutiei încălzite de pizza aburindă, pe care îl simţi atunci când primeşti comanda.

Ideea de a crea acest parfum a avut-o sucursala canadiană a lanţului de restaurante care a făcut mai întâi un sondaj pe Facebook pentru a vedea preferinţele publicului. Şi cum au sosit mii de răspunsuri, s-a luat imediat hotărârea de a se angaja un parufmer care să născocească fragranţa menită să fie pe placul publicului. Conform spuselor lui Eric Vieira, directorul de strategie digitală din cadrul companiei care s-a ocupat de proiect, aroma preferată, cea care se regăsea în majoritatea răspunsurilor, ar fi fost cea de brânză. Cu toate acestea, spune el, mirosul de brânză, oricât de plăcut pentru noi, nu poate fi transformt într-un parfum care să stârnească aceeaşi reacţie puternică de poftă, motiv pentru care s-a ales cel de-al doilea cel mai popular răspuns, acela al pizzei aburinde primite la comandă.

O dată stabilită aroma, s-au produs 110 sticluţe de parfum. Produsul a fost anunţat pe Facebook, primii 100 de utilizatori care lăsau un comentariu urmând să primească una dintre sticluţele ediţie limitată. În interval de o oră,  s-au primit mai bine de 1.000 de cereri, fapt ce pune în discuţie problema unei linii de serie pentru toţi pofticioşii. Cei 100 de canadieni norocoşi care au primit sticluţele însă se vor putea bucura de sărbători cu aromă de pizza, parfumurile urmând să le fie livrat până de Crăciun...

×