x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Sanatatea copilului Copiii care petrec multe ore în fața calculatorului sunt predispuși la consumul de alimente de tip fast food

Copiii care petrec multe ore în fața calculatorului sunt predispuși la consumul de alimente de tip fast food

17 Oct 2018   •   18:25
Copiii care petrec multe ore în fața calculatorului sunt predispuși la consumul de alimente de tip fast food

Copiii care petrec mai mult de jumătate de oră pe zi la calculator sunt de două ori mai predispuși la consumul de alimente de tip fast food, potrivit unui nou studiu, scrie Daily Mail

Copiii care petrec mai mult de trei ore la calculator, tabletă sau telefon au de patru ori mai multe șanse să opteze pentru alimentele de tip fast food, comparativ cu cei care petrec un timp limitat în fața ecranului. Cei dintâi au cu 80% mai multe șanse de obezitate, potrivit unui studiu condus de Cancer Research UK. 
Experții spun că aceste descoperiri se adaugă dovezilor clare că industria de fast food crește alarmant obezitatea în rândul copiilor, iar acest lucru le crește riscul de cancer cu 13%. 
Cercetătorii de la Universitatea din Liverpool și Cancer Research UK au chestionat aproximativ 2,500 de copii cu vârste între șapte și 11 ani, dar și pe părinții lor despre câte ore petrec în fața ecranului, cât și despre obiceiurile alimentare. În medie, copiii petrec 16 ore pe săptămână în fața calculatorului și 22 de ore pe săptămână în fața televizorului. 
Sportul pe care copiii îl practică nu a schimbat rezultatele, experții sugerând că greutatea în exces nu avea legătură cu cât de sedentari sunt copiii. 
„Copiii care petrec mult timp pe Internet sau privesc televiziuni comerciale sunt mult mai predispuși să ceară sau să cumpere dulciuri sau alimente și băuturi nesănătoase”, a spus cercetătoarea de la Universitatea din Liverpool, Emma Boyland. „Cercetarea noastră ne-a arătat că acest comportament este influențat de timpul pe care copiii îl petrec în fața ecranului, cât și de numărul mare de reclame atrăgătoare pe care le văd pentru acest tip de produs.”, a mai spus Emma Boyland. 

×