x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dificultatea integrării copiilor cu autism în școlile tradiționale

0
21 Sep 2016 - 11:52
Dificultatea integrării copiilor cu autism în școlile tradiționale Psiholog clinician Nicoleta Burlacu, specializat pe tulburări de spectru autist și, totodată, președintele Asociației “Împreună Pas cu Pas”
Școlile tradiționale din România întâmpină încă foarte mari dificultăți atunci când trebuie să-i integreze pe copiii diagnosticați cu autism, principalele cauze fiind lipsa personalului calificat pentru educația cu cerințe speciale, lipsa unei programe special concepute de psihologi și lipsa de informare a elevilor cu privire la această tulburare.

Din această cauză, cred psihologii de la Asociația “Împreună Pas cu Pas”, există o tendință tot mai mare de a judeca și de a eticheta un copil cu o asemenea tulburare, înainte de a-i asculta povestea lui și a familiei. “Dacă este să privim din exterior această problemă, fără a avea cunoștințe despre implicațiile reale ale autismului, oamenii sunt înțelegători și bine intenționați. Adevărata problemă și, totodată, dramă, este atunci când încercăm să-i integrăm pe acești copii minunați în școlile tradiționale. Ceilalți părinți privesc această integrare cu scepticism, însă foarte puțin oameni înțeleg că un simptom extrem de important și greu de înțeles și de recuperat este fix interacțiunea socială, pe care nu o poate dobândi decât în cadrul unui colectiv. În momentul în care începe procedura de înscriere a copilului în școală, părintele este entuziast și plin de optimism, însă constată pe parcurs că lucrurile sunt mult mai complexe și intră într-un cerc vicios cu amprente emoționale majore asupra copilului și asupra familiei sale. Cu atât mai mare este dezamăgirea părinților, cu cât aceștia fac eforturi financiare uriașe pentru a acoperi costurile programelor de terapie timp de 3-4 ani, până în ziua care trebuie să intre în clasa I. Mulți părinți cred că micuții lor vor fi primiți cu brațele deschise, însă la ora actuală sistemul educațional din România nu este pregătit să-i integreze în mod natural pe copiii cu autism. Unul din motive este lipsa de fonduri destinate pregatirii cadrelor didactice”, consideră psihologul clinician Nicoleta Burlacu, specializat pe tulburări de spectru autist și, totodată, președintele Asociației “Împreună Pas cu Pas”.

În opinia psihologului, există o serie de probleme de sistem, care fac greoaie integrarea naturală a copiilor cu autism. Acestea sunt:
  • Lipsa bugetului în unitățile de învățământ, pentru participarea cadrelor didactice la workshopuri, seminarii sau cursuri specifice copiilor cu autism;
  • Profesori fără experiență în gestionarea comportamentelor copiilor cu autism;
  • Lipsa de informare a copiilor din clasa cu privire la faptul că în colectivul lor există un copil cu autism și lipsa informării cu privire la manifestările copilului cu autism, precum și importanța integrării lui în societate;
  • Lipsa unor profesori care să-și asume responsabilitatea realizării, la fiecare început de an, a evaluării numărului de copii cu autism, pentru a identifica clar resursele și dificultățile;
  • Numărul mult prea mic al profesorilor de sprijin și al specialiștilor angajați în procesul educațional cu cerințe speciale (psihologi, logopezi, psihoterapeuți, psihopedagogi);
  • Lipsa orelor de intervenție în cadrul școlii a profesorul de sprijin cu copilul autist;
  • Evaluarea copiilor trebuie să fie realizată pe baza unor teste validate științific și specifice autismului;
  • Programa specială trebuie să fie realizată pe baza unei evaluări clinice, de specialiști, și nu de cadrele didactice;
  • Lipsa unor materiale care să corespundă sau să fie adaptate nevoilor, cerințelor și limitelor copiilor cu autism.
Ce este autismul?

Autismul este o tulburare severă de dezvoltare, de natură neurobiologică, care apare, adeseori, la naștere sau la vârsta de 18 luni – 2 ani a copilului. Autismul este un sindrom comportamental carecterizat prin dificultăți în comunicare și limbaj, social și comportamental (prin comportamente stereotipe, repetitive, autostimulări). Statisticile arată că autismul apare mai des la baieti decât la fete, proporția fiind de 1 la 4 și este întalnit în toate tipurile de familii, indiferent de statut, mediu, rasă, etnie, nivel intelectual etc. Conform raportului Ministerului Sănătății din 2012, România înregistra 7.179 de persoane diagnosticate cu autism, însă specialiștii sunt de părere că numărul reale este chiar de 2-3 ori mai mare.

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

OMS va discuta posibilitatea introducerii pașapoartelor de vaccinare

OMS va discuta posibilitatea introducerii pașapoartelor de vaccinare
Pașapoartele de vaccinare pentru călătoriile internaționale vor luate în discuție de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), potrivit expertului Departamentului european de imunologie, Oleg...

Ce arată studiile pentru vaccinul anti COVID-19 produs de Johnson & Johnson

Ce arată studiile pentru vaccinul anti COVID-19 produs de Johnson & Johnson
Studiile din faza incipientă ale vaccinului anti COVID-19, produs de Johnson & Johnson, arată că acesta dezvoltă imunitate, după o singură doză. Efectele secundare sunt minime și constau în dureri de...

Angajații medicali, care au fost infectați cu COVID-19, sunt protejați timp de 5 luni

Angajații medicali, care au fost infectați cu COVID-19, sunt protejați timp de 5 luni
Majoritatea personalului medical implicat în lupta cu pandemia de coronavirus sunt imunizați pentru cel puțin 5 luni îmmpotriva virusului SARS-CoV-2, potrivit unui studiu Public Health England, scrie...

Cancerul de colon poate fi confundat cu sindromul intestinului iritabil

Cancerul de colon poate fi confundat cu sindromul intestinului iritabil
Perturbările repetate în scaun, ba constipaţie, ba diaree, apariţia sângelui în materiile fecale sunt situaţii în care doar medicul este cel responsabil de un diagnostic corect, pe baza unor...

A treia tulpină de COVID-19 a fost descoperită în Japonia

A treia tulpină de COVID-19 a fost descoperită în Japonia
Încă o tulpină a virusului SARS-CoV-2 a fost identificată în Japonia. Patru persoane din Tokyo au fost confirmate la data de 2 ianuarie. Acestea s-au întors din Amazon și au ajuns pe Aeroportul Haneda, unde...

Eficiența vaccinului Pfizer/BioNTech asupra noilor mutații ale virusului SARS-CoV-2

Eficiența vaccinului Pfizer/BioNTech asupra noilor mutații ale virusului SARS-CoV-2
  Vaccinul anti COVID-19, realizat de Pfizer/BioNTech oferă protecție și împotriva mutațiilor recent descoperite ale virusului, se arată într-un studiu realizat de Pfizer în...

Comisia Europeană suplimentează cererea de vaccinuri produse de Pfizer/BioNtech

Comisia Europeană suplimentează cererea de vaccinuri produse de Pfizer/BioNtech
A fost încheiat un nou acord între Pfizer/BioNTech și UE pentru achiziționarea a 300 de milioane de doze de vaccin anti COVID-19, care se adaugă celor 300 de milioane care au fost distribuite, a anunțat...

Care este durata de imunizare a vaccinului anti-COVID-19 produs de Moderna

Care este durata de imunizare a vaccinului anti-COVID-19 produs de Moderna
Vaccinul produs de compania americană Moderna oferă protecție împotriva infecției cu virusul SARS-CoV-2 timp de circa doi ani, potrivit directorului executiv Stephane Bancel, citat de Reuters. Însă va fi nevoie...

Noi recomandări OMS cu privire la vaccinarea anti COVID-19

Noi recomandări OMS cu privire la vaccinarea anti COVID-19
Amânarea cu două săptămâni a efectuării celei de-a doua doze a vaccinului anti COVID-19 produs de Pfizer/BioNTech este acceptată de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), citată...

Operaţii pe bandă rulantă care erau o eroare

Operaţii pe bandă rulantă care erau o eroare
Acum mulţi ani, chirurgii se întreceau să scoată apendicele sau amigdalele, de cum apăreau cele mai mici neplăceri produse de acestea. Mai apoi, medicina a constatat că amigdalele sau polipii nu sunt lipsite de or...

Reacție alergică gravă la vaccinul Pfizer/BioNTech: Un medic a făcut encefalomielită

Reacție alergică gravă la vaccinul Pfizer/BioNTech: Un medic a făcut encefalomielită
O doctoriță din Mexic a ajuns la spital după efectuarea vaccinului anti COVID-19 produs de Pfizer/BioNTech. Tânăra are 32 de ani și avea antecedente alergice, scrie Reuters. Aceasta a fost internată...

Poate fi produs vaccinul Pfizer/BioNTech în România ?

Poate fi produs vaccinul Pfizer/BioNTech în România ?
Vaccinul Pfizer/BioNTech ar putea fi produs la Terapia Cluj. Pentru Europa acesta se fabrica acum la Puurs, în Belgia, în cea mai mare fabrică Pfizer din afara Statelor Unite. Cu o capacitate de producţie d...

Cum se fac înscrierile pe platforma de vaccinare împotriva COVID-19

Cum se fac înscrierile pe platforma de vaccinare împotriva COVID-19
Românii se pot înscrie pe platforma de vaccinare fie online, fie prin apelarea call centerelor direcțiilor de sănătate publică sau prin medicii de familie. Înscrierile în platforma informatică de...

Ce moștenim de la familia noastră

Ce moștenim de la familia noastră
Galerie Foto Legăturile de familie sunt cele mai puternice legături dintre oameni și merg mult mai departe și mai adânc decât pare la prima vedere. Pe lângă moștenirea conștientă și educația pe care o primește un copil...

Noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie nu a fost identificată în România

Noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie nu a fost identificată în România
Noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie nu a fost identificată până acum în România. Toate tulpinile care circulă în țară sunt incluse în vaccinul aprobat de Uniunea Europeană, se arată...
Serviciul de email marketing furnizat de