Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Sanatatea familiei Clasament - Genetica, locul I in 2005

Clasament - Genetica, locul I in 2005

de Oana Antonescu    |    28 Dec 2005   •   00:00
Clasament - Genetica, locul I in 2005

Geneticienii au avut cele mai importante realizari stiintifice in 2005, arata un clasament realizat de prestigioasa revista Science, care publica la sfarsitul fiecarui an o lista cu cele mai importante zece initiative din domeniul stiintific.
Cercetarile din genetica ocupa locul I in topul prestigioasei reviste. Una dintre cele mai mari realizari ale geneticienilor este segmentarea genomului cimpanzeului. Aceasta descoperire ar putea clarifica etapele evolutiei omului si totodata ar putea stabili cauzele aparitiei unor boli cum ar fi SIDA sau hepatitele virale cronice.

AVIARA. Genetica a mai facut un pas important in acest an prin recrearea in laborator a virusului gripei spaniole din 1918. Geneticienii au concluzionat ca virusul, care a omorat peste 20 de milioane de oameni in urma cu aproape un secol, a fost initial o gripa aviara care ulterior a suferit mutatii si a infectat milioane de oameni. Geneticienii au reusit sa descopere mecanismele prin care au aparut mutatiile la om si spera acum ca vor putea ajuta noii epidemii care ameninta omenirea.

Pe locul doi, se afla descoperirile din domeniul spatial, cel mai important eveniment fiind cercetarile efectuate pe Titan, unul dintre satelitii lui Saturn. Pe al treilea loc se plaseaza un studiu in domeniul microbiologiei, care explica reactiile la nivel molecular, responsabile pentru explozia de culoare din fiecare primavara.

Subiecte în articol: viaţă sănătoasă