Exista trei modalitati de a memora. Pentru oricine este important sa stie care modalitate il ajuta sa memoreze mai rapid un text. Dar mai important este pentru elevi, deoarece le inlesneste procesul de invatare.
MAGDA MARINCOVICI
Am descoperit chiar cand aveam mai mare nevoie ca memoria este destul de capricioasa. De cate ori nu ne-am aflat in situatia de a fi intrebati de profesor, iar raspunsul pur si simplu sa ne stea in varful limbii fara putinta de a-l exprima, deoarece nu ni-l aduceam aminte. Pentru a evita asemenea surprize este bine sa stiti ce tip de memorie are copilul dumneavoastra. Unora le este suficienta lecturarea textului pentru a-l reproduce fara dificultate. Altora, textul li se fixeaza mai bine daca-l citesc cu voce tare. Si in fine, o a treia categorie: cei ce prefera sa scrie textul pentru a-l tine minte. Prima categorie are o memorie vizuala, a doua, memorie auditiva, a treia, memorie scripturala.
Cele trei forme de memorare pot fi utilizate alternativ, chiar daca o persoana se simte atrasa de o anumita modalitate de fixare a cunostintelor. Chiar se recomanda ca atunci cand avem probleme in procesul de invatare sa apelam la toate cele trei forme de memorare: cititul cu voce tare, copierea si marcarea vizuala a textului respectiv. Cu efort suplimentar, in mod cert, copilul va reusi sa inteleaga si sa retina textul.
O lectie citita in gand, cu voce tare, sau copiata seara inainte de a adormi pare sa fie memorata foarte usor. Astfel, ni se intampla sa constatam ca dimineata ne aducem aminte totul chiar pana la cel mai mic detaliu, desi nu am facut eforturi iesite din comun. Aceasta pare sa fie una dintre formulele care dau rezultate incurajatoare, chiar atunci cand copilul invata dupa-amiaza si deci este obosit dupa orele de curs.
OPINII. Psihologul Mirela Zivari, asistent universitar, spune ca "este foarte important de a intelege textul care urmeaza a fi memorat si nu a-l invata mecanic, pe dinafara".
Citește pe Antena3.ro