x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Starea de sanatate Chirurgie estetica pentru toti

Chirurgie estetica pentru toti

de Steluta Indrei    |    07 Mar 2006   •   00:00
Chirurgie estetica pentru toti
FRUMUSETE
Chirurgia estetica nu mai este un domeniu exclusivist. In prezent, nu doar vedetele sau cei bogati isi permit o operatie estetica, ci si oamenii obisnuiti care considera ca imaginea de sine este foarte importanta.

Turism de infrumusetare


Din ce in ce mai cunoscuta in ultimii 15 ani, chirurgia estetica se afla in plina dezvoltare in Statele Unite, Europa si chiar in unele tari din Asia si Africa, unde preturile convenabile ale interventiilor au dus la aparitia asa-numitului "turism de infrumusetare". Aceasta practica exista si in tara noastra, datorita preturilor mai mici cu 20%-35%, in medie, fata de cele practicate in Occident. In afara preturilor convenabile, calitatea serviciilor medicale este similara cu cele din strainatate. In plus, strainii pot impleti utilul cu placutul, deoarece in perioada de convalescenta, intre operatie si scoaterea firelor, pacientii pot vizita diverse zone turistice. Evolutia chirurgiei estetice in tara noastra este prezentata de dr. Radu Voicu, medic primar chirurgie plastica la Spitalul Universitar CF 2 din Bucuresti. "Dupa ’90, chirurgia estetica a inceput sa prinda contur in Romania, iar aceasta formare a durat cam cinci-sase ani. In prima etapa, nici medicii si nici pacientii nu stiau multe despre aceasta specialitate decat din auzite. Accesul la informatii a permis celor doua categorii - medici si potentiali pacienti - dezvoltarea acestei activitati. Medicii au progresat profesional prin accesul la informatii de specialitate, posibilitatea de a pleca la specializari in clinici din strainatate, de a participa la congrese. Populatia a inceput sa primeasca informatii despre ce face, cui se adreseaza aceasta specialitate si ce rezultate se obtin. In timp, aceste rezultate au inceput sa se vada, astfel incat chirurgia estetica a cunoscut un boom in ultimii ani".

Potrivit chirurgului Radu Voicu, acest domeniu se va afla in continuare pe o panta ascendenta. De ce? Pentru ca generatiile tinere care au un grad de informare, educatie si cultura actualizat cu epoca moderna ajung la varstele potrivite pentru aceste tipuri de interventii. In plus, chirurgia estetica nu mai este un subiect tabu si o zona a vietii la care au acces numai cei bogati si celebri. Pe de alta parte, tot mai multi isi depasesc frica de operatie gandind astfel: "Prietena mea s-a operat, este OK, asa ca pot sa fac si eu operatia pentru a schimba ce nu-mi place". Un alt argument in favoarea ascensiunii acestui domeniu este reprezentat de preturile operatiilor estetice, care au devenit mai accesibile prin cresterea veniturilor populatiei, dar si prin aparitia creditelor pentru nevoi personale.

Sani, nas, riduri


Majoritatea celor care apeleaza la chirurgie estetica sunt femei (90%). In topul operatiilor facute de femei se afla lipoaspiratia, apoi marirea sanilor, ridicarea sanilor, corectarea nasului, tratarea ridurilor. Ce-si doresc femeile? Sa-si imbunatateasca imaginea de sine, sa-si mentina sau sa revina la imaginea mai buna din trecut cu ajutorul tratamentelor impotriva imbatra-nirii. Si barbatii au grija de propria imagine, dr. Radu Voicu spunand ca 10% din operatiile estetice din tara noastra sunt adresate sexului puternic. Astfel, din ce in ce mai multi barbati se hotarasc sa spuna adio urechilor clapauge, grasimii de pe abdomen, nasului stramb sau cheliei. Mai mult decat atat, barbatii sunt extrem de preocupati de imaginea masculinitatii. Acestia au la dispozitie ginecomastia, operatia de marire a organului sexual.

CADOU INEDIT. Vrei sa fii original de 8 Martie? Ofera-i iubitei o interventie chirurgicala de nfrumusetare. Dr. Radu Voicu spune ca „aceasta este o metoda cu mare impact asupra unei femeie, deoarece un asemenea cadou din partea partenerului nu numai ca reprezinta acordul pentru o astfel de interventie, dar chiar sustinerea femeii n efectuarea a ceea ce ea considera ca i este necesar. Asta nseamna foarte mult pentru o femeie". Foarte potrivite sunt injectiile contra ridurilor, marirea buzelor, peelingul chimic. Sunt metode neinvazive, putin dureroase, cu efecte vizibile rapid, nu necesita internare si au riscuri minime, care pot fi corectate n aceeasi sedinta de tratament.

Click pt a mari imaginea OPERATII DE SEZON. Pentru perioada de primavara, medicul Radu Voicu recomanda interventiile care se adreseaza acelor parti ale corpului care pe timpul iernii au fost mascate de hainele mai groase: marirea si ridicarea sAnilor, lipoaspiratia. De asemenea, sunt indicate interventiile la nivelul fetei, care pe timpul verii va fi mult mai expusa la lumina naturala a soarelui, iar imperfectiunile vor fi mai vizibile. De aceea, acum este momentul pentru efectuarea rinoplastiei (corectarea nasului), blefaroplastiei (corectarea pleoapelor), dar si pentru marirea buzelor si tratarea ridurilor cu substante de umplere si toxina botulinica.

STIRI
CLASAMENT. Pe primul loc n topul operatiilor estetice se situeaza Statele Unite ale Americii, cu peste 43% din totalul interventiilor realizate n lume. Pe locul doi se afla Europa, cu peste 33%, urmAnd n ordine tarile asiatice (16%) si africane (4%). In Occident, o operatie de corectare a nasului costa aproximativ 5.000 de euro, iar un implant mamar ajunge la peste 6.000 de euro. Pentru o injectie cu toxina botulinica se platesc 800 de euro.

CAVIAR. Cele mai recente produse cosmetice care fac furori la Hollywood sunt cremele pe baza de caviar. Kerstin Florian, creator de produse de ingrijire, le ofera vedetelor crema sa pentru ochi, din icre negre (Caviar Eye Cream), care regenereaza celulele pielii conferindu-i o stralucire aparte. Din fericire, crema este inodora, pentru ca producatorii nu vor ca vedetele sa se simta „ca si cum si-ar pune icre pe fata".

MODa. In urma cu doi ani, moda n materie de frumusete masculina era n genul lui David Beckham. Barbatii purtau parul lung, se dadeau n vAnt dupa suvitele oxigenate si si pensau sprAncenele. Acum nsa la moda sunt barbatii naturali, virili, care au grija de imaginea lor, dar cu clasa. Modele: George Clooney, Johnny Depp. In acelasi timp, specialistii constata ca sectorul produselor cosmetice pentru barbati este n plina dezvoltare. Barbatii au nteles ca pielea lor are nevoie de o ngrijire adaptata, motiv pentru care sunt dispusi sa investeasca sume considerabile pentru a arata bine.

×
Subiecte în articol: estetica