x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Starea de sanatate Șapte ponturi de la specialiști. Cum te ferești de gripă

Șapte ponturi de la specialiști. Cum te ferești de gripă

de Magda Bucur    |    17 Dec 2017   •   20:50
Șapte ponturi de la specialiști. Cum te ferești de gripă

Sezonul răcelilor și al gripei este deja aici și e bine să știm cum să ne ferim de aceste afecțiuni. Pentru că cel mai adesea este vorba de un virus sau o bacterie care cauzează infecția, cea mai bună prevenție este să încercăm să venim cât mai puțin în contact cu alte persoane, mai ales dacă observăm că acestea au simptome de răceală. Însă nu este întotdeauna simplu să facem asta. Publicația online health.com a întrebat mai mulți medici și asistenți din Statele Unite ale Americii cum se protejează de gripă în sezonul îmbolnăvirilor și a adunat câteva ponturi. De exemplu, știați că atunci când cineva din birou este răcit, durează numai patru ore până când suprafețele din birou (copiatorul de acte, mașina de făcut cafea, frigiderul etc) să fie contaminate cu viruși sau bacterii? Iată ce sfaturi au specialiștii, ca să intrați cât mai puțin în contact cu aceste bacterii:

 

Beți ceai în loc de cafea. Ceai negru sau verde, cu lămâie și miere. Aburul cald al ceaiului stimulează cilii din nas să blocheze bacteriile. Lămâia subțiază mucusul iar mierea este antibacteriană.

Mâncați multe proteine. Lipsa proteinelor duce la o slăbire a sitemului imunitar și veți fi mai predispus la îmbolnăvire. În sezonul gripei mâncați mai multă carne, pește, ouă, iaurt.

Dezinfectați tot. Fie că mergeți la sală, unde aparatura poartă urmele transpirației celor care au folosit-o înainte, fie că sunteți la birou și folosiți spațiile comune, folosiți șervețele antibacteriene pentru a dezinfecta locul înainte de a-l folosi. Poate că veți primi remarci malițioase de la colegi, dar veți fi mai feriți de bacterii. De exemplu, rinovirusurile supraviețuiesc și 48 de ore pe anumite suprafețe.

Controlați-vă respirația. Dacă o persoană strănută sau tușește în apropierea dumneavoastră, expirați mai lent aerul până când vă aflați la o distanță de 1-2 metri. Atunci puteți inspira, fără a vă teme că veți inhala aerul contaminat.

Beți sucuri de fructe. E un truc folosit de paramedicii din SUA, care sunt expuși la tot felul de germeni. Ei beau multă apă, pentru a elimna rapid toxinele, iar în timpul sezonului gripei beau multe sucuri de fructe, pentru a obține rapid și vitamina C sau alți nutrienți esențiali care stimulează reacția sistemului imunitar.

Mergeți la masaj. Un masaj o dată pe săptămână poate face minuni în timpul sezonului gripal, pentru că stimulează circulația și imunitatea, hrănind celulele cu mai mult sânge și oxigen. În plus, eliberează stresul, iar un organism mai puțin stresat va avea un metabolism mai performant și va fi astfel o țintă mai greu de atins pentru germeni.

Transpirați. Dacă puteți face sport sau să mergeți la o saună uscată, faceți acest lucru. Prin transpirație, toxinele sunt elimnate așa că șansele să răciți sunt mai mici.

 

 

×