Hipocrate, părintele medicinei, afirma că răniţii din războaie se însănătoşesc mai repede dacă merg călare. “Călăria acţionează deopotrivă la nivel fizic, prin tonifierea muşchilor, dar şi la nivel psihic, prin redarea echilibrului mental.
Hipocrate, părintele medicinei, afirma că răniţii din războaie se însănătoşesc mai repede dacă merg călare. “Călăria acţionează deopotrivă la nivel fizic, prin tonifierea muşchilor, dar şi la nivel psihic, prin redarea echilibrului mental. De asemenea, beneficiază de această terapie persoanele melancolice, pentru că atunci când merge călare omul scapă de gândurile negre”, mai spunea Hipocrate.
Hipoterapia sau călăria terapeutică a fost recunoscută ca metodă de tratament de Asociaţia germană de fizioterapie (Deutsche Verband fur Physiotherapie). Călăria terapeutică vizează îmbunătăţirea echilibrului, creşterea forţei musculare, creşterea mobilităţii articulare, dar şi stimularea încrederii în sine.
Metodă de recuperare
În esenţă, hipoterapia este o formă de educaţie fizică terapeutică, în care calul este instrumentul folosit pentru redobândirea capacităţilor neuromotorii şi psihice. Din acest motiv, specialiştii germani recomandă această metodă de recuperare în tratamentul autismului, al paraliziilor cerebrale la copii, în probleme ale coloanei vertebrale (scolioze, cifoze), în recuperarea postinfarct, dar şi în terapia nevrozelor, a oboselii cronice. Pentru copii, călăria este o joacă. Sincronizarea dintre mişcările copilului şi cele ale animalului contribuie la normalizarea tonusului muscular, la recăpătarea mobilităţii şi la corectarea problemelor coloanei vertebrale.
Copiii autişti au tulburări de dezvoltare intelectuală, nu au încredere în sine, se tem de ceilalţi, trăiesc într-un spaţiu şi timp cunoscute doar de ei. Tratamentul acestei tulburări vizează reducerea acestor simptome. După şedinţele săptămânale de călărie se observă îmbunătăţirea capacităţii copilului de a relaţiona cu ceilalţi, de a stabili relaţii cu alţi copii de aceeaşi vârstă. Copilul autist îşi face din cal un prieten cu care comunică prin limbajul gesturilor şi învaţă să se adapteze la spaţiul şi timpul real.