Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) au încheiat un protocol de colaborare în urma intrării în vigoare la 31 decembrie 2007 a Legii 363, care prevede combaterea practicilor comerciale incorecte.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) au încheiat un protocol de colaborare în urma intrării în vigoare la 31 decembrie 2007 a Legii 363, care prevede combaterea practicilor comerciale incorecte.
Acesta prevede un schimb activ de informaţii pentru identificarea practicilor incorecte utilizate în domeniul audiovizualului, dar şi o mai bună informare a consumatorilor cu privire la acestea prin intermediul mijloacelor audiovizuale.
OBLIGAŢII. De asemenea, în urma acordului semnat de cele două părţi, solicitările trimise de ANPC către CNA vor fi analizate în prima şedinţă publică şi consiliul va obţine datele de identificare a persoanei fizice sau juridice implicată în practica incorectă. Tot conform acordului, dacă autoritatea va sesiza CNA în legătură cu posibilele reclame agresive, consiliul va analiza cazurile şi va lua măsurile care se impun.
Dan Vlaicu, preşedintele ANPC, a declarat că fără această colaborare legea ar rămâne doar o pată pe hârtie, deoarece autoritatea nu are capacitatea de a monitoriza apariţiile pe sticlă. Şi Răsvan Popescu, preşedintele CNA, este încântat de această colaborare, foarte practică în opinia lui, cu o instituţie care depistează caracterul abuziv, negativ al unei reclame.
Citește pe Antena3.ro