Supermarketurile din Marea Britanie sunt acuzate de producători că, pentru a-şi mări vînzările, promovează mai mult produsele care nu asigură o alimentaţie sănătoasă (care presupun costuri mult mai ridicate) în detrimentul fructelor şi a legumelor, mult mai benefice pentru sănătatea consumatorilor.
Supermarketurile din Marea Britanie sunt acuzate de producători că, pentru a-şi mări vînzările, promovează mai mult produsele care nu asigură o alimentaţie sănătoasă (care presupun costuri mult mai ridicate) în detrimentul fructelor şi a legumelor, mult mai benefice pentru sănătatea consumatorilor.
Conform unui studiu realizat de Consiliul Naţional al Consumatorilor (NCC), în luna martie a acestui an produsele care conţin grăsimi sau zahăr au reprezentat 54% din produsele care erau promovate sub diferite moduri în supermarketurile importante din Marea Britanie, aproape dublu faţă de perioada similară a anului 2006, ceea ce este foarte îngrijorător, susţin specialiştii. Însă fructele şi legume sînt promovate într-o proporţie mult mică, de doar 8%, procent care include şi produsele congelate, care nu pot fi întotdeauna consumate ca atare. Însă nu aceeaşi părere o împărtăşeşte şi Consorţiul Britanic pentru Comerţul cu Amănuntul (BRC). Acesta susţine că rezultatele nu sunt concludente, întrucît cercetările nu au fost realizate în aceleaşi perioade ale anului, deci datele nu coincid şi nu suportă o comparaţie concludentă pentru a avea o situaţie clară a consumului de produse nesănătoase şi a celor care pot asigura o alimentaţie benefică. Studiul a fost realizat în opt din cele mai importante supermerketuri din Marea Britatanie, toate avînd pentru vînzare alimente din ambele categorii.
Citește pe Antena3.ro