Nu ezitaţi să reclamaţi produsele neigienice
După cum se ştie, mulţi români obişnuiesc să apeleze la firmele de
catering pentru masa de prânz sau cină. Nu mulţi însă cunosc normele de
igienă pe care acestea trebuie să le îndeplinească şi în ce condiţii
trebuie transportate produsele alimentare.
Nu ezitaţi să reclamaţi produsele neigienice
După cum se ştie, mulţi români obişnuiesc să apeleze la firmele de catering pentru masa de prânz sau cină. Nu mulţi însă cunosc normele de igienă pe care acestea trebuie să le îndeplinească şi în ce condiţii trebuie transportate produsele alimentare.
Transportul alimentelor de la firma de catering la destinaţia finală este una dintre cele mai importante etape ale procesului de servire a clientului, întrucât trebuie să se respecte lanţul frigorific şi norme stricte de igienă. În Hotărârea de Guvern 952/2004 sunt prevăzute normele ce trebuie respectate de producători. Astfel, mijloacele de transport sau containerele pentru transportul produselor alimentare trebuie să fie curate şi în bună stare de funcţionare, pentru ca alimentele să fie protejate împotriva contaminării. De asemenea, recipientele din vehicule nu trebuie utilizate pentru transportul altor materii decât al produsele alimentare, dacă astfel acestea pot fi contaminate. Dacă în containerele cu care sunt transportate produsele alimentare se află şi altfel de materiale sau dacă sunt transportate simultan trebuie separate. Produsele alimentare care sunt sub formă lichidă, de granulă sau pudră trebuie transportate în recipiente rezervate exclusiv transportului de produse alimentare.
REGULI. Toate ustensilele, componentele sau echipamentele care intră în contact cu alimentele trebuie să fie igienizate suficient şi frecvent, să fie instalate în aşa fel, încât să se permită igienizarea adecvată a echipamentului şi a zonei înconjurătoare. Dacă este cazul utilizării aditivilor chimici trebuie evitată intrarea în contact cu alimentele. Deşeurile alimentare sau alte resturi trebuie îndepărtate cât mai repede posibil din încăperile în care sunt prezente alimentele, pentru a se evita acumularea acestora, şi depozitate în containere care se pot închide.
Fiecare persoană care intră în contact cu alimentele trebuie să fie foarte bine îngrijită, să aibă o ţinută adecvată şi, după caz, echipament de protecţie. Nici unei persoane care suferă de o boală care poate fi transmisă prin alimente nu trebuie să i se permită intrarea în contact cu acestea dacă există posibilitatea contaminării directe sau indirecte.
În România, toate aceste reguli par să fie respectate, consumatorii fiind mulţumiţi de serviciile firmelor de catering. Robert Hart, reprezentantul Biroului de Presă al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, declară că de-a lungul timpului au fost semnalate nereguli nesemnificative în ceea ce priveşte activitatea firmelor de catering. Controalele sunt efectuate o dată la două-trei luni, numai la iniţiativa organelor compentente, fără să existe reclamaţii de la clienţi.
SFATURI. Laura Paşcu, PR manager în cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, ne dă câteva ponturi despre cum trebuie să se prezinte mâncarea provenită de la firmele de catering. Astfel, cea caldă trebuie servită caldă, iar cea rece, rece. Consumatorii nu trebuie să accepte mâncarea care nu a fost preparată în totalitate sau care este necoaptă. În cazul în care găsiţi un corp străin în mâncare, aceasta trebuie trimisă imediat înapoi şi contactat managerul firmei respective.
După cum se ştie, mulţi români obişnuiesc să apeleze la firmele de catering pentru masa de prânz sau cină. Nu mulţi însă cunosc normele de igienă pe care acestea trebuie să le îndeplinească şi în ce condiţii trebuie transportate produsele alimentare.
Transportul alimentelor de la firma de catering la destinaţia finală este una dintre cele mai importante etape ale procesului de servire a clientului, întrucât trebuie să se respecte lanţul frigorific şi norme stricte de igienă. În Hotărârea de Guvern 952/2004 sunt prevăzute normele ce trebuie respectate de producători. Astfel, mijloacele de transport sau containerele pentru transportul produselor alimentare trebuie să fie curate şi în bună stare de funcţionare, pentru ca alimentele să fie protejate împotriva contaminării. De asemenea, recipientele din vehicule nu trebuie utilizate pentru transportul altor materii decât al produsele alimentare, dacă astfel acestea pot fi contaminate. Dacă în containerele cu care sunt transportate produsele alimentare se află şi altfel de materiale sau dacă sunt transportate simultan trebuie separate. Produsele alimentare care sunt sub formă lichidă, de granulă sau pudră trebuie transportate în recipiente rezervate exclusiv transportului de produse alimentare.
REGULI. Toate ustensilele, componentele sau echipamentele care intră în contact cu alimentele trebuie să fie igienizate suficient şi frecvent, să fie instalate în aşa fel, încât să se permită igienizarea adecvată a echipamentului şi a zonei înconjurătoare. Dacă este cazul utilizării aditivilor chimici trebuie evitată intrarea în contact cu alimentele. Deşeurile alimentare sau alte resturi trebuie îndepărtate cât mai repede posibil din încăperile în care sunt prezente alimentele, pentru a se evita acumularea acestora, şi depozitate în containere care se pot închide.
Fiecare persoană care intră în contact cu alimentele trebuie să fie foarte bine îngrijită, să aibă o ţinută adecvată şi, după caz, echipament de protecţie. Nici unei persoane care suferă de o boală care poate fi transmisă prin alimente nu trebuie să i se permită intrarea în contact cu acestea dacă există posibilitatea contaminării directe sau indirecte.
În România, toate aceste reguli par să fie respectate, consumatorii fiind mulţumiţi de serviciile firmelor de catering. Robert Hart, reprezentantul Biroului de Presă al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, declară că de-a lungul timpului au fost semnalate nereguli nesemnificative în ceea ce priveşte activitatea firmelor de catering. Controalele sunt efectuate o dată la două-trei luni, numai la iniţiativa organelor compentente, fără să existe reclamaţii de la clienţi.
SFATURI. Laura Paşcu, PR manager în cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, ne dă câteva ponturi despre cum trebuie să se prezinte mâncarea provenită de la firmele de catering. Astfel, cea caldă trebuie servită caldă, iar cea rece, rece. Consumatorii nu trebuie să accepte mâncarea care nu a fost preparată în totalitate sau care este necoaptă. În cazul în care găsiţi un corp străin în mâncare, aceasta trebuie trimisă imediat înapoi şi contactat managerul firmei respective.
Despre angajaţi
Pentru Gabriela Roşca, manager general la firma de catering B&G Company, contează enorm ca personalul să fie devotat şi pasionat de ceea ce face. "Avem
un personal foarte tânăr, care este instruit de firmă, iar experienţa nu contează aşa de mult.
O condiţie primordială la angajare este însă imaginaţia în ceea ce priveşte designul firmei, acesta beneficiind de o libertate supravegheată", ne-a declarat aceasta. În schimb, Ana Oprescu, administrator în cadrul firmei Ana Catering, ne-a mărturisit că pentru ei primează atât aspectul fizic, cât şi experienţa, iar personalul trebuie să aibă studii de specialitate, dar, dacă această condiţie nu este îndeplinită, firma de catering oferă traininguri. În schimb, angajaţii de la Gala Catering trebuie să aibă câte puţin din toate, aspect fizic plăcut, experienţă, pasiune, după spusele Georgianei Diaconu, manager general. De remarcat este că angajaţii sunt numai băieţi, deoarece patronii cred despre ei că sunt mai atenţi.
un personal foarte tânăr, care este instruit de firmă, iar experienţa nu contează aşa de mult.
O condiţie primordială la angajare este însă imaginaţia în ceea ce priveşte designul firmei, acesta beneficiind de o libertate supravegheată", ne-a declarat aceasta. În schimb, Ana Oprescu, administrator în cadrul firmei Ana Catering, ne-a mărturisit că pentru ei primează atât aspectul fizic, cât şi experienţa, iar personalul trebuie să aibă studii de specialitate, dar, dacă această condiţie nu este îndeplinită, firma de catering oferă traininguri. În schimb, angajaţii de la Gala Catering trebuie să aibă câte puţin din toate, aspect fizic plăcut, experienţă, pasiune, după spusele Georgianei Diaconu, manager general. De remarcat este că angajaţii sunt numai băieţi, deoarece patronii cred despre ei că sunt mai atenţi.
Citește pe Antena3.ro