Un ordin care ar impune restricţii producătorilor de a comercializa alimente nesănătoase copiilor, în special în ţările dezvoltate, a fost propus de Comitetul Internaţional Anti-Obezitate şi de Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori
Un ordin care ar impune restricţii producătorilor de a comercializa alimente nesănătoase copiilor, în special în ţările dezvoltate, a fost propus de Comitetul Internaţional Anti-Obezitate (IOTF) şi de Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori (CI). Prin “Codul Internaţional al Pieţei Alimentelor şi Băuturilor Nealcoolice pentru Copii”, pe care organizaţiile doresc să îl prezinte Ansamblului Mondial al Sănătăţii luna viitoare, se urmăreşte luarea tuturor măsurilor necesare pentru prevenirea obezităţii.
Dintre acestea enumerăm interzicerea reclamelor la produsele nesănătoase la televizor, la radio în intervalul de ore 6 şi 21, pe site-uri sau orice alt mijloc de comunicare în masă, nepromovarea acestora în şcoli, eliminarea cadourilor, jucăriilor sau a altor obiecte care sunt atractive pentru copii. De asemenea, nu va fi permisă promovarea vedetelor, personajelor de desene animate sau a competiţiilor pentru a-i atrage pe micuţi. Obezitatea afectează 177 de milioane de copii cu vârstă sub 18 ani, din care 22 milioane au până în 5 ani, iar estimările nu sunt deloc încurajatoare, numărul tinzând să crească în viitorul apropiat.