Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (A.N.C.P.P.S. România) a participat la Proiectul European “Organizaţiile de consumatori şi serviciile de interes general: evaluarea de către cetăţeni a autorităţilor de reglemenatre” în perioada februarie 2006- ianuarie 2008.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (A.N.C.P.P.S. România) a participat la Proiectul European “Organizaţiile de consumatori şi serviciile de interes general: evaluarea de către cetăţeni a autorităţilor de reglemenatre” în perioada februarie 2006- ianuarie 2008. Proiectul a fost confinanţat de Comisia Europeană, Directoratul General pentru Sănătate şi Protecţia Consumatorilor. Conform spuselor lui Sorin Mierlea, preşedintele A.N.C.P.P.S. din România, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc la Camera de Comerţ şi Industrie a României joi, este mult mai uşor să formezi mentalităţi decât să le schimbi. Acesta a subliniat cât de importantă este protecţia consumatorului şi a oferit câteva informaţii legate de proiectele desfăşurate anul trecut, dar şi despre cele din anul în curs.
Dintre cele mai importante acţiuni din anul 2007, Mierlea a amintit menţinerea în funcţionare a centrelor de informare a consumatorilor, continuarea campaniei” O nouă atitudine”, prin care se transmit mesaje de îndrumare pentru cei nemulţumiţi de calitatea serviciilor. De asemenea, programul pentru transparenţă şi de colaborare transfrontalieră(Agenda Europei) şi Dolce, care presupune transpunerea în formă electronică a agendei Europei au avut un succes de remarcat. Pentru anul în curs sunt în lucru strategii privind educaţia consumatorului, asistarea la şedinţele în Camera Deputaţilor, dezvoltarea reţelei de centre de informare a consumatorilor şi altele.
La conferinţa de presă a luat parte, printre alţii şi Ionel Haiduc, preşedintele Academiei Române, care a punctat de asemenea, importanţa protecţiei consumatorilor. Făcând o comparaţie cu America, acesta a spus că peste ocean se cunosc foarte bine drepturile consumatorilor, care sunt apărate c onform legislaţiei în vigoare. În opinia lui, la români este mai întâi nevoie de schimbarea mentalităţii, atât în cee ce priveşte consumatorul, cât şi producătorul.
Mierlea a făcut apel la toţi consumatorii ca, indiferent de genul produsului sau al serviciului pe care îl solicită să ia atitudine de fiecare dată când sunt nemulţumiţi şi să ia atitudine de fiecare dată când sunt nemulţumiţi şi să coopereze cu asociaţia.