x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Ştiri pe scurt

30 Dec 2008   •   00:00

30 decembrie 2008



CAMPANIE
Autorităţile britanice acuză firmele producătoare de alimente junk-food că se folosesc de bugete exorbitante pentru a-şi face propagandă în şcoli. De exemplu, sunt firme care îi învaţă pe elevi că chipsurile sunt mai sănătoase decât merele, că fructele şi legumele trebuie consumate cu moderaţie. În alte cazuri, profesorii au fost convinşi de producători să le dea copiilor ca temă să scrie o poezie despre calităţile sucurilor dulci. Corporaţiile producătoare de chipsuri, dulciuri sau alte produse bogate în sare, zahăr şi grăsimi cheltuiesc anual 300 milioane de lire sterline pentru a-i convinge pe copii să le ceară părinţilor junk-food. Federaţia Alimentelor şi Băuturilor din Marea Britanie chiar merge pe ideea că cei mici nu ar trebui să micşoreze cantitatea de alimente consumate pentru a nu se îngrăşa.

FAST-FOOD

Doar 3% din alimentele vândute în restaurantele de tip fast-food din SUA îndeplinesc normele de nutriţie, arată un studiu realizat de medici nutriţionişti. În aceste localuri, copiii pot găsi şi fructe sau lactate. Sandvişurile servite aici, hamburgeri, cheesburgeri, au o treime grăsimi, a şasea parte din ele este reprezentată de zaharuri, fier, vitamina A şi calciu. Medicii americani sunt îngrijoraţi pentru că un sfert din copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 8 ani consumă zilnic produse fast-food bogate în grăsimi. În America, numărul de copii obezi este în continuă creştere, astfel încât nutriţioniştii care au realizat studiul cer ca autorităţile statului să ia măsuri urgente. Ideal ar fi ca meniurile din fast-food să fie realizate în conformitate cu normele cerute de nutriţie.

×
Subiecte în articol: bun de consum