x close

Autostrada-fantomă a înghiţit până acum 10 milioane €

0
Autor: Diana Scarlat 04 Oct 2017 - 08:34
Autostrada-fantomă a înghiţit până acum 10 milioane €


Experţii în construcţii trag un semnal de alarmă cu privire la situaţia autostrăzilor care continuă să lipsească din România. Master Planul Ministerului Transporturilor a rămas doar un vis frumos, iar cea mai controversată autostradă care încă nu a fost realizată, dar a înghiţit deja peste zece milioane de euro, doar pentru studiile de fezabilitate şi stabilirea traseului, este Piteşti-Sibiu.

După mai mult de zece ani în care nu s-a reuşit construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu, o simplă analiză a studiilor de fezabilitate şi a traseelor schimbate de mai multe ori arată că firmele care au lucrat la acest proiect au folosit aproximativ aceleaşi date, încasând banii de mai multe ori pentru aproape acelaşi luccru. Fostul ministru al Lucrărilor Publice, Nicolae Noica, a arătat, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţi ai CNAIR, MAI şi ai Ministerului Cercetării, că o simplă suprapunere a hărţilor traseelor propuse pentru această autostradă demonstrează că se poate vorbi chiar despre un plagiat. „În anul 2015 s-a încheiat un contract cu asocierea SPEA – Tehnic pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pe autostrada Pitești – Sibiu. Au fost analizate şapte variante de traseu, patru dintre ele fiind foarte apropiate de cele cercetate anterior, iar propunerile 3,5,6 şi 7 au fost făcute la sugestia unor nespecialiști, avocați, reprezentanți ai unui ONG”, a spus Nicolae Noica.

Bugetare pentru soluţii deja respinse

Fostul ministru al Lucrărilor Publice a mai arătat că în studiile anterioare, alternativele 5,6 şi 7 nu au fost analizate, cunoscându-se harțile geologice din zonă, elaborate încă din anii 1982, și de situația catastrofală a liniei de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele, pe care variantele 5 şi 6 își suprapun traseul parțial. „Mă tot întreb dacă folosirea variantelor 1-4 nu reprezintă un plagiat. Studiul a rămas nefinalizat, consumându-se resurse și timp, și practic ajungându-se la o variantă de traseu apropiată de cea aprobată prin studiul de fezabilitate din 2008”, explică fostul ministru.

Pentru studiul de fezabilitate din 2015 al autostrăzii Piteşti-Sibiu s-au plătit opt milioane de  euro, pe un traseu care reia lucrarea deja realizată în 2008, în valoare de două milioane de euro, cu un conţinut aproape identic.

SF-urile, făcute doar de firmele româneşti

În fața acestei situații care poate fi numită 20 de ani de studii de fezabilitate”, specialiştii în construcţii propun elaborarea unui act normativ guvernamental care să stabilească, între altele, elaborarea studiilor de fezabilitate de importanță strategică națională doar de  firme românești agreate, în colaborare cu institutele de cercetare ale țării.

În aproape zece ani, din autostrada Piteşti-Sibiu s-au scos la licitaţie numai tronsoanele de capăt, 1 și 5, cele mai ușoare, cu mici modificări față de traseul inițial.

 

Citeşte mai multe despre:   constructii,   autostrada pitesti-sibiu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Dedeman detine 40,7% din actiunile Cemacon

Dedeman detine 40,7% din actiunile Cemacon
Dedeman a cumpărat 11,77% din acţiunile Cemacon şi a ajuns la un pachet de 40,77%, tranzacţia fiind realizată pe piaţa secundară, se arată într-un anunţ publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti...

Zile grele pentru cel mai mare producator mondial de generice

Zile grele pentru cel mai mare producator mondial de generice
Grupul Teva Pharmaceutical Industries, cel mai mare producător mondial de medicamente generice şi totodată cea mai mare companie din Israel, intenţionează să elimine 14.000 de locuri de muncă la nivel mondial,...

Disney preia o mare parte din activele Fox

Disney preia o mare parte din activele Fox
Grupul Walt Disney Co a ajuns la un acord privind preluarea activelor din domeniul filmului, televiziunii precum şi operaţiunile internaţionale ale grupului Twenty-First Century Fox Inc, controlat de familia Murdoch,...

Cafeaua este mai scumpa in Europa de Est decat in Occident

Cafeaua este mai scumpa in Europa de Est decat in Occident
De-a lungul Europei de Est, din Praga şi până în Bucureşti, are loc o creştere explozivă a lanţurilor de cafenele precum Starbucks Corp. şi McCafe, piaţa est-europeană de cafea...

Bloomberg: România are economia cu cea mai rapidă creștere, dar maschează cel mai profund nivel de sărăcie

Bloomberg: România are economia cu cea mai rapidă creștere, dar maschează cel mai profund nivel de sărăcie
România poate avea economia cu cel mai rapid ritm de creştere din Uniunea Europeană, dar de asemenea nu are rival la cel mai puţin flatant indicator: deprivarea socială, se arată într-o analiză...

Deutsche Bank obţine 305 milioane euro din vânzarea subsidiarei din Polonia

Deutsche Bank obţine 305 milioane euro din vânzarea subsidiarei din Polonia
Bank Zachodni WBK, al treilea grup bancar polonez, a anunţat joi că va plăti 1,29 miliarde de zloţi (362 milioane de dolari sau 305 milioane de euro) pentru achiziţionarea subsidiarei Deutsche Bank din Polonia,...

Decizii ciudate în dosarul evaziunii de la Murfatlar

Decizii ciudate în dosarul evaziunii de la Murfatlar
Dosarul evaziunii de 600 de milioane de lei de la Murfatlar se mişcă anevoios şi pare a se împiedica de chestiuni mai degrabă periferice. Astfel, un fost secretar de stat de la Ministerul Finanţelor a scăpat...

In SUA, gigantul aerului, Boeing 747, iese la pensie!

In SUA, gigantul aerului, Boeing 747, iese la pensie!
Aparatul a scris una dintre cele mai frumoase pagini ale aviatiei, a devenit avionul presedintilor americani si a turismului de masa. Acum, Boeing 747 se pregateste sa iasa din scena in Statele Unite, dupa 50 de ani de l...

România se îndreaptă spre o criză fără soluţii

România se îndreaptă spre o criză fără soluţii
Peste 3,4 milioane de români sunt plecaţi din ţară, iar alte 4 milioane nu vor să muncească sau să meargă la şcoală, deşi au vârste cuprinse între 15-65 de ani. În aceste condiţii,...

FED a majorat rata dobanzii, pentru a treia oara in 2017

FED a majorat rata dobanzii, pentru a treia oara in 2017
Rezerva Federală a SUA (Fed) a mai facut un pas spre normalizarea politicii monetare, majorând la un interval cuprins între 1,25% şi 1,50% dobânda de politică monetară, pe fondul unei creşteri econ...

De ce are China nevoie de milionari?

De ce are China nevoie de milionari?
"Pentru inceput fixati-va un obiectiv modest, dar realizabil. Cum ar fi, spre exemplu, sa castigi 100 de milioane de yuani", declara, la un moment dat, Wang Jianlin, patronul corporatiei chineze Wanda,...

Statele Unite se afla "in pragul unui miracol economic"!

Statele Unite se afla "in pragul unui miracol economic"!
Presedintele Donald Trump a anuntat ca Statele Unite se afla "in pragul unui miracol economic" si ca americanii vor "avea impozite mai mici si venituri mai mari incepand chiar din luna februarie"...

Top 5 cauze care au condus la creşterea preţurilor

Top 5 cauze care au condus la creşterea preţurilor
Galerie Foto Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a urcat în luna noiembrie la 3,23%, cel mai înalt nivel din august 2013, când a fost 3,67%, potrivit...

Renault va deveni acţionar la grupul de presă Challenges

Renault va deveni acţionar la grupul de presă Challenges
Constructorul auto francez Renault a anunţat miercuri că va prelua o participaţie de 40% la grupul de presă Challenges, o investiţie inedită pentru un constructor auto dar care vizează dezvoltarea de conţinut...

Pretul petrolului urca, stocurile americane scad!

Pretul petrolului urca, stocurile americane scad!
Pretul petrolului a castigat teren in cursul tranzactiilor europene de miercuri, in condtiile in care federatia profesionala a American Petroleum Institute (API) a anuntat o scadere a rezervelor de...
Serviciul de email marketing furnizat de