Metrorex SA continuă să plătească milioane de lei unei firme în faliment pentru paza metroului. Banii sunt oferiţi prin prelungirea unui contract din 2015 care a încetat însă în iunie 2017. Pentru că nu mai avea capacitatea de asigura paza la standardele iniţiale impuse prin contract, firma a „beneficiat” şi de reducerea substanţială a numărului de ore pe care Nitro Guard Security SRL trebuie să le presteze, creându-se astfel breşe de securitate în funcţionarea metroului. Din motive neştiute, licitaţia pentru încheierea unui nou acord cadru este tergiversată. Între timp, situaţia a ajuns şi în atenţia MAI, care a dispus efectuarea unui control asupra serviciilor de pază şi securitate de la metrou.
Metrorex SA a lansat pe 06.09.2017 o licitaţie pentru achiziţia de servicii de pază pe o perioadă de şase luni. Cantitatea estimată a serviciilor este de 1.210.920 de ore, iar valoarea prognozată a achiziţiei se ridică la 16.972.254,72 lei, fără TVA. Pe 31.07.2017, Metrorex SA atribuia un contract pentru servicii de pază, valabil două luni, prin negociere directă cu Nitro Guard Security SRL, în valoare de 2.154.628,82 lei, fără TVA.
154 de milioane de lei
este valoarea contractului pe patru ani scos la licitaţie de Metrorex în aprilie 2017. Finalizarea procedurii este însă amânată la nesfârşit.
Justificarea acordării contractului fără licitaţie a fost “achiziţie de produse în condiţii deosebit de avantajoase de la administratorii judiciari sau lichidatorii unui faliment, ai unui concordat judiciar sau ai unei proceduri similare”.
Metroul bucureştean, sat fără câini
Oricine foloseşte metroul bucureştean poate sesiza lipsa agenţilor de pază din trenurile companiei. Doar hazardul ne fereşte de incidente de securitate, în contextul în care România a devenit deja o destinaţie pentru imigranţii arabi. Absenţa oamenilor de pază este însă asumată de Metrorex, din moment ce întârzie încheierea unui nou acord cadru, după ce înţelegerea din 2015 a expirat, iar între timp oferă direct bani unei firme în faliment, deci incapabilă să presteze serviciile solicitate.
Firmă de pază fără nici un angajat
Nitro Guard Security SRL este în insolvenţă din iulie 2016, iar în martie 2017 Tribunalul Bucureşti a infirmat planul de reorganizare şi a dispus intrarea în faliment a debitoarei. În tabelul definitiv al creanţelor, din octombrie 2016, Nitro Guard Security SRL avea datorii totale de 9.296.350,95 lei.
În august 2016, deci imediat după intrarea în insolvenţă a Nitro Guard Security SRL, ia fiinţă Nitro Security SRL, cu acelaşi patron, Mihai Hotăranu.
Ulterior, la depunerea bilanţului fiscal pentru anul trecut, firma a raportat Ministerului Finanţelor datorii de 11.148.412 lei, la o cifră de afaceri de 14.395.004 lei şi pierderi de 111.336 lei. Foarte interesant, Nitro Guard Security SRL a declarat în bilanţul său fiscal că nu are nici un angajat.
Trei, Doamne, şi toţi trei
Paza metroului bucureştean a fost asigurată din ianuarie 2015 de către asocierea NEI Guard SRL, Grup Est Security şi Nitro Guard Security SRL, pe baza unui acord cadru de 45.076.522,26 lei. Ulterior, NEI Guard SRL a dat faliment, iar patronul său, Mihai Neicu, a fost condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare pentru evaziune fiscală. Exemplul a fost urmat de Grup Est Security SRL, de asemenea intrată în faliment, cu deţinătorul Dan Misăilă săltat de DIICOT într-un dosar de evaziune, pentru ca anul acesta să dea faliment şi Nitro Guard Security.
Situaţie identică şi la ELCEN
Nitro Guard Security SRL merge mai bine în faliment decât înainte. Aşa se face că nu doar Metrorex îi oferă milioane de lei pentru servicii pe care nu mai este capabilă să le presteze, ci şi Electrocentrale Bucureşti SA. ELCEN i-a oferit iniţial un contract de peste 3,3 milioane lei, în decembrie 2015. Ulterior, prin nu mai puţin de nouă acte adiţionale, încheiate după intrarea firmei în insolvenţă şi apoi în faliment, ELCEN a suplimentat înţelegerea cu încă 3,2 milioane de lei.
Cine sunt patronii Nitro Guard Security
Nitro Guard Security SRL este deţinută în proporţie de 99% de Mihai Hotăranu, care este şi administrator, restul de 1% revenind asociatei Laura Daniela Dinu. Firma are un traseu interesant al banilor, ţinând cont de faptul că încasează milioane de lei, deşi nu are nici un angajat şi se află în faliment. Astfel, atrage atenţia şi faptul că, prin prima celor 1% deţinute, Laura Daniela Dinu şi-a permis să împrumute firma cu 1,7 milioane de lei, chiar dacă cealaltă afacere a sa o reprezintă jumătate din service-ul auto Concept Auto Service SRL, cu pierderi declarate de peste 2,5 milioane de lei în ultimii trei ani.
Metroul bucureştean este păzit acum doar de spiritul paşnic al românului şi graţia divină