Reţeaua socială Facebook a anunţat, vineri, că va permite publicarea imaginilor şi conţinutului potenţial şocant dacă acesta prezintă un interes din punct de vedere informativ, relaxându-şi astfel regulamentul considerat de multe ori prea dur, informează AFP.
''Vom începe să permitem elementele pe care oamenii le găsesc de actualitate, semnificative sau importante pentru interesul public - chiar dacă acestea ar putea încălca standardele noastre'', au declarat vicepreşedinţii Facebook, Joel Kaplan şi Justin Osofsky într-un mesaj publicat pe blogul companiei. Cei doi au explicat că au lucrat alături de comunitatea şi partenerii reţelei sociale în vederea găsirii unei modalităţi potrivite de a redtabili standardele legate de mesajele considerate prea ofensatoare pentru a fi publicate.
Facebook a devenit o importantă platformă pentru distribuirea ştirilor şi s-a confruntat cu numeroase critici pentru cenzurarea anumitor mesaje considerate ofensatoare, în ciuda valorii lor istorice şi editoriale.
Compania cu sediul în California şi-a cerut scuze, vineri, pentru eliminarea unui videoclip postat de un grup suedez, care avea drept scop conştientizarea cancerului mamar, explicând că a fost ''o eroare''. În videoclipul animat postat de grupul Cancerfonden, sânii femeilor sunt reprezentaţi prin cercuri roz, fiind totodată explicate metodele de detectare a umflăturilor suspecte. Imaginile au fost considerate "ofensatoare" de către reţeaua de socializare. Înainte ca Facebook să revină asupra deciziei, Cancerfonden declarase într-o scrisoare deschisă către Facebook că respectiva campanie "nu a fost menită să ofenseze"
Facebook a provocat nemulţumirea internauţilor şi luna trecută, atunci când a cenzurat celebra fotografie a fetiţei pline de arsuri care fuge după un atac cu napalm în timpul războiului din Vietnam, pe motiv că prezenta nuditate.
Wall Street Journal a scris, vineri, că unii dintre angajaţii Facebook au făcut lobby pentru a fi eliminate unele mesaje ale candidatului republican la preşedinţia SUA, Donald Trump, precum cele în care acesta susţine interzicerea imigranţilor musulmani. Însă, directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a respins solicitările pe motiv că acest lucru ar însemna cenzurarea unui candidat politic.
Reţeaua social media Facebook deţine 1,7 miliarde de utilizatori în toată lumea, adaugă Agerpres.
Citeşte şi Prin intermediul Facebook, utilizatorii americani vor putea comanda mâncare acasă sau cumpăra bilete
8 erori pe care să le evitaţi când setaţi fotografia de profil pe LinkedIn