x close

Pe cine a deszăpezit Guvernul Cioloş în ultimele zile de mandat

0
Autor: Ion Alexandru 11 Ian 2017 - 15:26
Pe cine a deszăpezit Guvernul Cioloş în ultimele zile de mandat Christian Silva/Intact Images Utilaje de deszapezire pe autostrada Soarelui (A2), marti, 27 decembrie 2010. INTACT IMAGES/Jurnalul National/Christian Silva
Vezi galeria foto


Sute de milioane de lei au plecat, în ultimele zile de domnie a Guvernului tehnocrat, către unele firme selectate de către CNAIR pentru deszăpezirea drumurilor naționale, a drumurilor județene sau a autostrăzilor. Ultimul mare astfel de contract a fost încheiat, pe picior, în perioada Crăciunului, cu doar o săptămână înainte de încheierea mandatului Cabinetului Cioloș, fiind atribuit fără licitație. Asta, după ce, în cursul lunilor octombrie şi noiembrie, aceeași companie de drumuri a mai atribuit câteva contracte similare, tot fără licitație, argumentând că, în fiecare dintre ele, a intervenit o situație de urgență ce nu putea fi prevăzută.

 

Majoritatea companiilor de drumuri selecționate pentru prestarea serviciilor de deszăpezire sunt aceleași care au derulat contracte cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naţionale sau cu Consiliile Județene și în anii trecuti. Astfel, în ultima săptămână de guvernare tehnocrată, noua Companie Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la mezat contractele de deszăpezire a drumurilor naționale și a autostrăzilor aflate în aria de acoperire a regiunii Muntenia. Șase loturi, privind zonele București-Sud, Târgoviște, Ploiești, Autostrada A1 București-Pitești, Autostrada A2 București-Constanța și Autostrada A3 București-Ploiești, au fost atribuite prin negociere directă, în datele de 23 și 27 decembrie 2016, fără organizarea unei licitații și fără publicarea vreunui anunț de participare în acest sens, cu toate că valoarea totală a cheltuielilor făcute de autoritatea contractantă se ridică la 24,5 milioane de lei fără TVA.

Justificarea faptului că CNAIR nu a organizat o licitație publică a fost aceea că ansamblul ofertelor prezentate ca răspuns la o licitație deschisă, la o licitație restrânsă sau la un dialog competitiv a fost neconform sau inacceptabil. Astfel, autoritatea contractantă susține că au fost luate în considerare la negocieri doar ofertele care au respectat criteriile de selecție calitativă. Pe de altă parte, însă, în anunțul de atribuire a acestor contracte se mai arată că principalul criteriu de atribuire a fost acela al prețului cel mai scăzut.

 

Jumătate din contract a ajuns la o firmă din Telega

Prin această metodă, în data de 23 decembrie 2016, cu gândul la Moş Crăciun care era deja pe drum, au fost atribuite contractele de deszăpezire aferente drumurilor din zona Ploiești, Autostrada A3 București-Ploiești, București-Sud și Târgoviște. Pentru lotul 6 Ploiești a fost depusă o singură ofertă considerată admisibilă și declarată câștigătoare. Este vorba despre oferta SC Rebelis Construcții SRL, cu sediul în Telega, județul Prahova, la un cost de 5.485.821,78 lei fără TVA. Aceleiași firme i-a fost atribuit contractul aferent lotului 10, privind deszăpezirea Autostrăzii A3 București-Ploiești, fiind una dintre cele două oferte declarate admisibile de către autoritatea contractantă, Valoarea serviciilor aferente acestui lot se ridică la 3.280.336,8 lei fără TVA.

Rebelis Construcții SRL Telega este o companie abonată la contractele privind deszăpezirea drumurilor din Prahova, atribuite de către Consiliul Judeţean Prahova, dar care a participat și la selecția loturilor atribuite, pentru prestarea acelorași servicii, de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, în anul 2013. Astfel, potrivit SEAP, în 29 noiembrie 2011, Consiliul Județean Prahova a scos la licitație contractul privind achiziția de servicii de întreținere a drumurilor județene pe timp de iarnă, pentru perioada 2011-2012. Rebelis Construcții SRL Telega a primit două loturi ale acestui contract. Este vorba despre lotul aferent sectorului 5, în valoare de 819.236 de lei fără TVA, respectiv despre lotul aferent sectorului 6, în valoare de 445.314 lei fără TVA.

 

Legături cu guvernarea portocalie

În anul 2013, SC Rebelis Construcții SRL a livrat pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România nisip pentru deszăpezire, iar în 2014, societatea în cauză a primit de la Consiliul Județean Prahova 12 contracte privind întreținerea curentă a drumurilor județene pe timp de iarnă, pentru sezonul 2014-2015, în valoare totală de 7.443.855,74 de lei fără TVA.

În octombrie 2014, compania în cauză a mai primit contractul pentru întreținerea curentă pe timp de iarnă, tot pentru sezonul 2014-2015, a Autostrăzii A3 București-Ploiești, pentru care a încasat 5.907.859,1 lei fără TVA.

Nu în ultimul rând, SC Rebelis Construcții SRL a fost selecționată, de același Consiliu Județean Prahova, să deszăpezească drumurile judeţene și în sezonul 2015-2016, pentru alte 2.888.836,48 lei fără TVA. SC Rebelis Construcții SRL a fost înființată în anul 2003 de către familia Cerasela Maria, Corneliu și Marius Aurelian Bucur. Acesta din urmă ar fi, potrivit presei, fratele fostului secretar de stat, director al Inspectoratului de Stat în Construcții din perioada guvernării PDL, Marian Bucur. Potrivit Oficiului Național al Registrului Comerțului, în data de 31 iulie 2009, cei trei asociați ai firmei au decis să cesioneze părțile sociale către o anume Carmen Mihaela Bucur, din Câmpina. În prezent, aceasta este în continuare asociatul unic al societății.

 

La cine au ajuns celelalte loturi

Dacă SC Rebelis Construcții a primit aceste loturi din ultimul contract scos la mezat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, celelalte loturi, atribuite în 23 și 27 decembrie 2016, au ajuns către asocierea firmelor Anastamar Construct SRL-SC Itaro SRL - 5.552.004,65 lei fără TVA, pentru sectorul București-Sud, la asocierea SC Findcodrum SA-SC Viabild Cons VT. SRL-SC Teldrum SA (ultima fiind condusă din umbră de Liviu Dragnea) - 2.806.473 lei fără TVA, pentru tronsonul vizând Autostrada A2 București-Constanţa, dar și un alt contract, în valoare de 4.472.099 lei fără TVA, pentru tronsonul Autostrada A1 București-Pitești, precum și la SC Eurogen SA Filiala Aninoasa, care a primit lotul aferent porțiunii Târgoviște, pentru 2.930.334 lei fără TVA.

 

Graba de a aloca fondurile pentru înlăturarea zăpezii nu l-a ajutat prea mult pe şeful de la Drumuri. Cătălin Homor a fost măturat din funcţie de viscolul din aceste zile

 

Urgențe care nu au permis organizarea unor licitații, în octombrie și noiembrie

Itaro SRL, unul dintre deszăpezitorii contractați în luna decembrie de către Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere, a mai primit, în 24 noiembrie 2016, de la aceeași autoritate contractantă, un contract în valoare de 4.693.544,12 lei fără TVA, pentru întreținerea curentă pe timp de iarnă a Autostrăzii A2, pe sectorul de drum Lehliu-Cernavodă. Contractul a fost atribuit, de asemenea, prin negociere directă, fiind invocată instituirea unei situații de urgență.

Tot în data de 24 noiembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, prin negociere directă, cu SC Oyl Company Holding AG Slobozia un contract în valoare de 9.829.088,8 lei fără TVA pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor pe timp de iarnă, aflate în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța.

Cel mai costisitor contract a fost, însă, atribuit în octombrie 2016, când aceeași autoritate contractantă a încheiat cu SC Riposta Trans SRL, SC Athos Com SRL, SC Diferit Com SRL, SC Tredeco Holding SRL, SC Route Center Construct SRL și SC Giga Rena SRL, în asociere cu SC Instal Ros SRL, un contract în valoare de 185.836.635,06 lei fără TVA, pentru întreținerea pe timp de iarnă a drumurilor din administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.

 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susține că nu a organizat o licitație pentru atribuirea ultimului contract, deoarece ofertele depuse la procedură nu au fost conforme. Astfel, au fost selecționate doar firmele care au respectat criteriile calitative.

Cifră: 5,64 milioane de euro este valoarea contractelor de deszăpezire atribuite la mare urgenţă pe 23 decembrie şi pe 27 decembrie. Nu se cunosc motivele pentru care aceste licitaţii nu au fost făcute mai devreme.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 5501


Mai multe titluri din categorie

Conf. univ. doctor Horaţiu Moldovan: Cea mai frecventă boală de inimă este boala coronariană

Conf. univ. doctor Horaţiu Moldovan: Cea mai frecventă boală de inimă este boala coronariană
Care sunt semnele unei boli de inimă? Când rezolvarea se face cu montarea de stenturi, fără chirurgie? Când gravitatea afecţiunii impune chirurgia cardiacă cu deschiderea unui traseu paralel prin...

Cristian Pârvan: Nu avem o politică publică pentru susţinerea grupurilor de firme româneşti

Cristian Pârvan: Nu avem o politică publică pentru susţinerea grupurilor de firme româneşti
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte procentul de holdinguri ce au acţionari autohtoni în totalul grupurilor de firme care activează în...

Cum combătea SIPA atacurile la adresa siguranței naționale în fabrici

Cum combătea SIPA atacurile la adresa siguranței naționale în fabrici
Galerie Foto Ministerul Justiției a deținut, până în anul 2008, o companie ce avea, la rândul ei, mai multe sucursale care produceau mobilier, construcții metalice, îmbrăcăminte sau produse din lemn,...

Ineleț, cătunul din Banat mai aproape de nori, unde se ajunge cu scara

Ineleț, cătunul din Banat mai aproape de nori, unde se ajunge cu scara
Patru scări din lemn, cu o lungime totală de aproape 100 de metri, reprezintă legătura cea mai scurtă dintre mai multe cătune izolate din Banat cu civilizația. Aici, oamenii nu duc grija banilor și au...

Legături în rețea: afaceri profitabile între RCS&RDS şi gruparea Remus Truică - Dorin Cocoș

Legături în rețea: afaceri profitabile între RCS&RDS şi gruparea Remus Truică - Dorin Cocoș
Galerie Foto Una dintre cele mai importante societăți de IT care activau, în timpul mandatului lui Adrian Năstase, pe piața românească, TotalNet SRL, a fost preluată de către grupul RCS&RDS, în anul...

Florin Șinca: Poliția Română își repetă istoria și greșelile

Florin Șinca: Poliția Română își repetă istoria și greșelile
Galerie Foto Polițistul Florin Șinca, autorul mai multor cărți despre istoria Poliției Române, demonstrează că după 1990 s-a revenit la greșelile anterioare reformei lui Vasile Lascăr, din 1903. Deși Lascăr a...

Prof. Dr. Nicolae Iordache: Dacă scoaterea bilei nu curmă suferinţa, nu era ea de vină

Prof. Dr. Nicolae Iordache: Dacă scoaterea bilei nu curmă suferinţa, nu era ea de vină
Când vezica biliară nu funţionează bine trebuie scoasă. O comparaţie cu maşina: când bateria şchioapătă, e necesar să o înlocuieşti. Dar după scoaterea vezicii biliare, pacientul are...

Cuscra lui Vasile Blaga l-a înlocuit pe ginere la contractele pentru paza autostrăzilor

Cuscra lui Vasile Blaga l-a înlocuit pe ginere la contractele pentru paza autostrăzilor
Nimic nu se pierde, totul se transformă. Aceasta pare a fi deviza după care funcționează afacerile familiei fostului copreședinte al Partidului Național Liberal, Vasile Blaga. Deviza este, după cum se va vedea &ic...

Prof. Dr. Dumitru Matei: Bebeluşul trebuie lăsat să mănânce când şi cât vrea el

Prof. Dr. Dumitru Matei: Bebeluşul trebuie lăsat să mănânce când şi cât vrea el
Galerie Foto Tevatură mare când sugarul refuză sânul şi nu-i arde de mâncare. Familia intră în panică, nu ştie cum să-l îmbuneze. Nu e simplu nici să-l treci pe bebeluş de la supt la o hrană...

CAMPANIE JURNALUL NAŢIONAL: 10 ani de nu e. Euro-satul românesc a rămas de căruţă

CAMPANIE JURNALUL NAŢIONAL: 10 ani de nu e. Euro-satul românesc a rămas de căruţă
Din 2007, de la Bruxelles, am avut la dispoziţie miliarde pentru modernizarea satului românesc. La zece ani de atunci am rămas tot la coada clasamentului, fiind ţara cu cele mai multe wc-uri în fundul...
Serviciul de email marketing furnizat de