x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social CEC Bank, obligată să restituie clienţilor comisionul de retragere

CEC Bank, obligată să restituie clienţilor comisionul de retragere

de Cristian Anton    |    31 Oct 2017   •   12:50
CEC Bank, obligată să restituie clienţilor comisionul de retragere
Sursa foto: Diana Oros

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat CEC Bank pentru că a perceput clienților un comision de retragere numerar pentru cardurile de credit, lucru care încalcă legislația în domeniul creditelor. Banca de stat trebuie acum să restituie clienților 5,25 milioane de lei. De altfel, astfel de comisioane sunt percepute, de altfel, de majoritatea băncilor din România.

ANPC a amendat recent 15 bănci cu un total de 570.000 de lei pentru publicitate incorectă sau înșelătoare. Între cazurile sancționate de ANPC se desprinde cel al unei amenzi de 55.000 de lei aplicată unei singure bănci, CEC Bank, din informațiile profit.ro, pentru că a încasat de la clienți un comision de retragere numerar de pe cardul de credit de la bancomat sau EPOS la ghișeele băncii de 1%, minim 2 lei.

Cele mai multe bănci percep comisioane ridicate pentru retragerile de bani de pe cardul de credit, care ajung chiar și la 3%, minimum 10 lei, după cum se întâmplă la BCR. Acest fapt penalizează suplimentar cash-ul, pe lângă faptul că dobânzile creditului încep să curgă de la momentul tranzacției de retragere, fără perioadă de grație sau alte facilități.

Băncile promovează cardurile de credit sub formula “carduri de cumpărături”, utilizarea creditului pentru achiziții la comercianți nefiind comisionată. Formal, băncile nu recomandă retragerea de cash, tocmai din cauza costurilor asociate. Mai mult, băncile nu au interdicții în a pune comisioane pentru retragerile de pe cardul de debit. Cu toate acestea, majoritatea au renunțat la această taxă în ultimii ani.

Practrica CEC Bank încalcă legea

ANPC consideră că această practică a băncilor încalcă legea contractelor de credit pentru consumatori, mai exact articolul care prevede că “se interzice perceperea unui comision de retragere pentru sumele trase din credit”. Autoritatea descrie cardul ca fiind doar un instrument de plată atașat sumelor din credit și arată că aceste împrumuturi sunt incluse în prevederile OUG 50. “Analizând cu atenție pliantele care promovează acest produs financiar, rezultă din modul în care acestea sunt prezentate, faptul că singura modalitate de retragere de numerar din linia de credit de către consumatori este doar cea purtătoare de costuri în sarcina acestora, astfel că, se constată faptul că banca încalcă dreptul consumatorului de a efectua retrageri de numerar din creditul acordat fără plata unui comision de retragere numerar”, se arată într-un comunicat al ANPC, care menționează că data la care a fost verificat site-ul băncii este 2 octombrie. Tot din 2 octombrie, pe site-ul CEC Bank este prezentată o nouă listă de comisioane și dobânzi pentru cardul de credit, în care este prezent comisionul de 1% pentru retragerile de la ATM și EPOS ale băncii, dar apare un comision 0 pentru retragerile de la ghișeele băncii.

Banca de stat a fost amendată pentru comisioanele încasate la retragerile de numerar de pe cardurile de credit

 

 

×
Subiecte în articol: ANPC