x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bani murdari. 9 ani de minciuni la VW

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 27 Ian 2016 - 21:39
Bani murdari. 9 ani de minciuni la VW


Potrivit unei anchete interne care se desfăşoară la grupul german Volkswagen, primul soft măsluit a fost montat pe motoarele diesel încă din noimebrie 2006.

Reuters, citând cotidianul Suddeutsche Zeitung, scrie că totul a pornit de la faptul că inginerii de la divizia de motoare nu au avut curajul să raporteze că nu au fost în stare să găsească o soluţie tehnică pentru un diesel curat aşa cum era acceptat pe piaţa din SUA.

Pentru că cei din conducerea VW nu acceptau să li se spună nu, grupul responsabil pentru motoare a implementat softul modificat pentru dieseluri. De soluţia mincinoasă ar fi aflat şi un director regional în 2011, dar nici acesta nu a raportat mai sus, din aceeaşi cauză, să nu supere conducerea companiei. Varianta susţintă oficial de VW cum că doar un grup restrâns ar fi ştiut de softul măsluit este astfel o nouă minciună.

Softul măsluit a înşelat direct 11 milioane de clienţi, fără a mai pune la socoteală sutele de milioane de oameni care sunt afectaţi de poluarea excesivă. Cu toate acestea, VW nu i-a în calcul să acorde cumpărătorilor din UE nici măcar compensaţia de 1.000 de dolari pe care sunt grupul este dispus să o plătească fiecărui client din SUA. O astfel de măsură ar costa VW circa 8,5 miliarde de dolari.

Anchetele declanşate după scandalul VW afectează şi alte mărci. După ce Renault a suferit o cădere la bursă de 20% în urma unor descinderi ale anchetatorilor la sediile firmei, este rândul altor producători să răspundă în faţa suspiciunilor privind modificarea noxelor.

Mercedes şi Opel vor intra şi ele sub incidenţa unor anchetate de autorităţile franceze cu privire la depăşirea normelor de emisii în urma rezultatelor privind emisia de noxe efectuate recent.
 
Citeşte mai multe despre:   Volkswagen,   vw,   Mercedes,   opel,   noxe,   diesel

 

Serviciul de email marketing furnizat de