x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cât de SUV e un BMW X6. O maşină cât 17 ani de muncă

Cât de SUV e un BMW X6. O maşină cât 17 ani de muncă

24 Feb 2016   •   18:01
Cât de SUV e un BMW X6. O maşină cât 17 ani de muncă

BMW X6 este poate cel mai impunător SUV de pe şosele. Atât de impunător încât rivalii de la Mercedes au simţit nevoia să-l cloneze sub forma lui GLE. Deşi la prima vedere avem de-a face cu un fel de mastodont printre maşini, este uimitor cât de manevrabil este X6. Cât costă să impui respect pe şosea? Cam 200 de salarii medii. Cu alte cuvinte, un muritor de rând ar trebui să munceacă 17 ani exclusiv pentru a-şi cumpăra o maşină similiară cu cea testată timp de trei zile, o versiune cu motor de 3 litri diesel şi 258 de cai putere. Şi nu este cea mai scumpă din gamă.

X6 a rupt gura târgului la Salonul Auto de la Geneva din 2007. A fost o apariţie pe cât de şocantă, pe atât de exclusivistă. În plină expansiune a fenomenului SUV, X6 a impresionat în primul rând prin forma sa. Altfel. Şi a rămas timp de şatpe ani o siluetă ce se putea identifica uşor pe şosea. Abia prin 2014, BMW a introdus o clonă ceva mai mică, X4, dar nu foarte mică pentru că diferenţa de lungime între cele două limuzine SUV este de doar 22 de centimetri. Concurenţa a scos un rival abia în 2015, vorbim aici de Mercedes GLE Coupe, timp în care X6 a avut parte şi de facelift. X6 are o lungime de 4,9 metri, o lăţime de 2,17 metri şi o înălţime de 1,7 metri. Dincolo de silueta impunătoare, X6 este scump pentru că ţinta producătorului a fost un produs de lux cu tot ce impune acest concept în industria auto. Adică confort, putere şi justificarea unui preţ care să-l plaseze pe proprietar pe o anumită treapă în societate. Aşa cum caleaşca cu blazon făcea senzaţie prin gloată în Evul Mediu. Confortul este aproape fără reproş. Interiorul este spaţios, îmbrăcat în piele, cu fotolii care au pentru reglajele electrice aproape zece butoane, cu locuri în spate mai bune decât cele din faţă, cu un sistem de leduri-linii risipite de-a lungul habitaclului care se pot modifica în combinaţii de mai multe culori, cu inserţii de stejar sau un concept de sunet Harman Kardon de 1.100 de euro. Ce mai primeşti când dai asemenea bani? Un sistem care închide uşile ca-ntr-o navetă spaţială din filmele SF, un head-up display proiectat pe parbriz şi capabil să afişeze tot felul de informaţii, fotolii cu încălzire şi ventilaţie sau suport lombar electric reglabil pe mai multe direcţii.

Afişaj personalizat
Bordul de pe X6 este similar celui de pe precedenta serie 7, adică este un TFT gigantic de 10,25 inchi care îşi schimbă înfăţişarea odată cu modul în care este setată maşina –Sport, Comfort sau Eco. Evident, informaţiile principale afişate se schimbă în funcţie de profil. La Eco poţi contoriza în orice moment cât ai câştigat mergând uşurel cu bestia, pe când la sport aproape totul se rezumă la vitezometru şi turometru, afişate mare şi expresiv. Una dintre problemele lui X6 este locul de parcare. Este destul de greu de găsit loc într-un oraş fără parcări pentru o asemenea maşină. Dar nu este greu de parcat. Pentru că şoferul este asistat de un sistem care e capabil să identifice locurile de parcare, de senzori de sunet pentru întreag perimetrul şi de cameră video HD pentru marşarier.

Sisteme de siguranţă
Tot pentru siguranţa conducătorului auto există un sistem de prevenire a accidentelor care încetineşte sau opreşte automat bolidul atunci când ciocnirea cu un alt autovehicul sau accidentarea unui pieton sunt iminente. Eficienţa lui X6 este aigurată de câteva sisteme specifice. De exemplu, funcţia „Coasting” deconectează trenul de rulare de la motor. Automobilul este capabil să rulează la liber la viteze cuprinse între 50 km/h şi 160 km/h atâta timp când conducătorul auto ia piciorul de pe acceleraţie şi nu apasă frâna. Asistentul pentru condusul proactiv anticipează virajele, zonele urbane, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi oferă sfaturi pentru reducerea vitezei. N-am găsit însă, în ciuda preţului, sistemul de Cruise control activ care reglează viteza în raport cu cea a maşinii din faţă. Senzorii de pe maşină sunt capabili să citească semnele de circulaţie şi să le coordoneze cu situaţia atmosferică. Astfel, sunt în stare să distingă între limita de 80 de km/h şi cea de 130 de km/h pe autostradă în condiţiile în care afară plouă. Există şi un sistem de asistenţă la faza lungă care adaptează luminile în funcţie de existenţa altor participanţi în trafic. Farurile sunt full LED, adaptative – îşi mişcă fasciculul odată cu mişcarea volanului. infotaiment este realizat cu ajutorul funcţiei ConnectedDrive care realizează nu doar interfaţa şofer maşină ci şi legătura cu smartphone-ul şi conexiunea la internet.

Ce spune un cârcotaş
Un amic mai cârcotaş a găsit câteva neajunsuri privind nu doar la o maşină, ci la un autovehicul de aproape 100 de mii de euro. Cum ar fi momentul în care se deschide lumina de la parasolar, brusc, fără să existe o temporizare; un torpedou cam mic; o lunetă care nu oferă o vizibilitate bună; oglinzile laterale mici în raport cu gabaritul maşinii; un protbagaj nu foarte încăpător, chiar dacă există un extraspaţiu şi sub podea sau ştergătoare care lasă o uşoară peliculă de apă pe parbriz.

Cum se mişcă un SUV gigantic
Chiar dacă avem de-a face cu o maşină de 2,1 tone şi un volum impresionant, felul în care se mişcă impunătorul SUV este incredibil. Ai senzaţia că pilotezi un mastodont cu uşurinţa cu care se mişcă o maşinuţă din clasa mini. Motorul de 3 litri cu şase cilindri în linie, cei 258 de cai diesele şi cuplul de 560 de Nm sunt capabili să ducă bolidul până la 100 de km/h în doar 6,7 secunde. Transmisia în opt trepte poate fi reglată pentru modurile presetate de la Sport + (în care este scos şi sistemul ESP) la cel Eco. Suspensia este un punct forte al maşinii. Este capabilă să se adapteze constant la tipul de drum încât nu se simte diferenţa între gropi de 20 de centimetri, viraje ac de păr sau rulaj pe autostradă. Suspensia este asigurată de un controlul dinamic al amortizoarelor şi de perne de aer pe puntea spate. Consumul pentru un rulaj xDrive, adică de tracţiune integrală, a fost de 5,4 litri la 100 de km/h şi la o viteză medie de 90 de km/h în regim extraurban. În regim de viteză, la o viteză medie de 149 de km/h, consumul ajunge la 12,1 litri/100 de km.



Dezavantaje
- preţul foarte ridicat
- opţionale scumpe
- greu de găsit loc de parcare

Avantaje
- confortabil şi puternic
- manevrabil
- impunător

Cifre
- 127.466 de euro este preţul de bază al unui X6 varianta M, adică cât 277 de salarii medii
- 230 de km/h, viteza maximă a unui X6 echipat cu motorul diesel de 3 litri
- 2,1 tone şi 4,9 metri lungime sunt proporţiile lui X6
 

×
Subiecte în articol: bmw x6