x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cu ce luptă Opel în cel mai vânat segment auto

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 26 Iul 2018 - 20:10
Cu ce luptă Opel în cel mai vânat segment auto
Vezi galeria foto


Crossland X este cel mai mic SUV din arsenalul Opel. La prima vedere ar putea surprinde faptul că germanii lansează, sub noua comandă a grupului francez PSA, o mașină care are un gabarit asemănător cu cel al fratelui puțin mai măricel Mokka X. Vorbim însă de un automobil care își propune să-l scoată în evidență pe șofer, mai ales în mediu urban, o nouă piesă într-un segment foarte intens disputat în piața auto în aceste momente. Crossland X oferă o excelentă autonomie pentru un mic motor turbo, o tehnologizare de ultimă oră și siguranță de cinci stele pentru un preț care, în varianta de top, ajunge să coste 20.680 de euro cu TVA, însă fără discounturi sau tichet Rabla.

Proiectat în Germania, asamblat în Spania la Zaragaosa și clădit pe platforma PF1 a doi frați francezi de trust, Peugeot 2008 și C3 Aircross, Opel Crossland X este un simbol al cooperării europene într-o industrie-cheie a economiei. I s-ar putea spune micul SUV, dar trebuie să ținem cont că vorbim de o mașină care are 4,21 metri lungime și o siluetă care-i scoate în evidență caracterul de crossover. Pentru că face parte din acest segment, îndeplinește toate caracteristicile care au făcut din acest model generic un succes de piață – o poziție înaltă la volan, flexibilitate, gardă la sol ridicată, dotări infotainment de ultimă oră și numeroase sisteme de asistență. Cu alte cuvinte, găsim de la head-up display și faruri cu LED, până la încărcare wireless pentru telefoanele mobile. Spuneam că este un SUV care se adresează mai mult traficului urban. Trăim într-o societate în care aparențele contează mai mult decât esența. Viteza cu care e evaluat orice lucru sau persoană, nerăbdarea de a intra în detalii se reflectă și în cazul acestui automobil. Arată ca o mașină despre care ai spune că este gata să se avânte pe drumuri oricât de desfundate ar fi, dar nu e chiar așa. Oferă multă culoare și lumină, pentru că prima impresie contează, iar legătura cu prelungirea tehnologică a omului modern de azi, smartphone-ul, este bine pusă în valoare.

Care e consumul real

Spre deosebire de fratele puțin mai mare,  cu doar șase centimetri, Mokka X, Crossland X oferă doar posibilitatea unei tracțiuni pe puntea din față. Niciuna dintre opțiuni sau combinații nu duce la un vehicul 4x4 care s-ar preta la alura acestui automobil. Totuși, Crossland X oferă o gardă foarte generoasă la sol care poate depăși nu doar orice obstacol urban – groapă, bordură –, dar şi un drum cu denivelări, care oferă o minimă aderență. Micul SUV compact de la Opel testat a fost în varianta cu motor de 1,2 litri în trei cilindri. Spectaculos este consumul acestui mic propulsor. Am reușit să parcurg cu un plin de 45 de litri aproape 800 de kilometri, ceea ce corespunde unui consum în regim mixt de circa 5,6 litri/100 de km, foarte aproape de cifra de consum anunțată de producător, de 5,4 litri/100 de km. Consumul este foarte bun, ținând cont că avem de-a face cu o transmise automată în șase trepte și un motor turbo pe benzină. Acest consum corespunde unei emisii de noxe de 123 de grame/km. În regim urban însă, la o medie de 19 km/h, consumul a atins 10 litri/100, sensibil mai mult față de cel de 6,3 litri/100 de km anunțat de producător.

Comod, nu sportiv

E drept că un consum urban efectuat în condiții normale de trafic nu se poate compara cu traficul infernal de București. Mi-a plăcut modul în care Crossland X se așază pe șosea la drum lung și faptul că este stabil, inclusiv la viteze mari și vânturi laterale serioase. Suspensia tare, care face față în acest caz inclusiv virajelor mai strânse, este destul de confortabilă pentru a absorbi fără griji eventualele gropi din carosabil sau a purta călătorii fără dureri de coloană pe un drum desfundat. Motorul de 1,2 litri turbo livrează 110 cai putere și un cuplu echivalent de 205 Nm. Prin urmare, nu are sens să ne așteptăm la un comportament sportiv din partea lui Crossland X. Chiar dacă este capabil să ajungă până la o viteză maximă de 187 de km/h, sprintul până la 100 de km/h este de 11,8 secunde. Motorul de 1,2 litri începe să devină ușor depășit atunci când vrem să facem manevre mai rapide după viteze de 120 de km/h. Cutia de viteze automată este setată pentru a schimba la un consum redus.

Cum se evită automat coliziunea

Crossland X excelează la capitolul siguranță. Vorbim de asistenți, de tenologii noi și de cinci stele pe care SUV-ul a reușit să le obțină la testele EuroNCAP. Mulți dintre asistenții șoferului se bazează pe camera video frontală Opel Eye, care culege date ce ulterior sunt procesare de computer pentru Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și Asistentul pentru menținerea benzii de circulație. Dacă detectează părăsirea accidentală a benzii, sistemul îl avertizează pe șofer prin emiterea unor semnale sonore și vizuale. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență funcționează automat la viteze de peste 5 km/h și sub 85 km/h. La viteze între 5 și 30 km/h, valoarea decelerării pentru reducerea vitezei de impact în cazul unei coliziuni este de 0,9 g. Între 30 și 85 km/h, sistemul decelerează autovehiculul până la maximum 22 km/h. După acest prag, șoferul trebuie să frâneze el însuși pentru a reduce viteza și mai mult. Intervalul de viteze în care funcționează sistemul depinde de obstacolele detectate – obstacol mobil: între 5 și 85 km/h; obstacol fix: între 5 și 80 km/h; pieton: între 5 și 60 km/h. Sistemul poate fi activat sau dezactivat de șofer în orice moment.  Există și un sistem special de detectare a somnolenței șoferului. Acesta monitorizează comportamentul șoferului în raport cu mișcările obișnuite, iar orice anomalie o raportează ca fiind o posibilă stare de somnolență. Un alt sistem foarte util pe timp de noapte, mai ales în cazul unei oboseli accentuate, este cel care schimbă automat între luminile de întâlnire și faza lungă, evitând orbirea celorlați șoferi. Farurile cu LED oferă inclusiv iluminare în viraje și reglare automată a fasciculului pentru maximum de vizibilitate în întuneric. Șoferul poate sta mai bine concentrat la trafic pentru că are la dispoziție un head-up display pe care sunt afișate date esențiale cu privire la viteză, limitările din trafic, sistemele de asistență și navigație. Astfel, nu mai este necesară citirea instrumentelor de bord, ceea ce se traduce prin mai puțină oboseală, mai ales la drum lung.

Interior luminos

Interiorul lui Crossland X oferă un spațiu generos, chiar dacă vorbim de un ampatament care nu depășește 2,6 metri. Proiectanții au căutat un raport optim între locul pentru picioarele pasagerilor și portbagaj, pentru că rămâne un spațiu de încărcare de 520 de litri care se poate extinde până la 1.255 de litri în cazul în care se rabatează și scaunele. Pasagerii din spate au la dispoziție scaune ce se pot culisa individual și al căror spătar se poate regla. În ceea ce-i privește pe ocupanții locurilor din față, aceștia sunt răsfățați cu scaune certificare AGR de către doctorii germani specializați în medicina coloanei vertebrale. Crossland oferă o luminozitate accentuată a habitaclului grație uriașului plafon panoramic construit din sticlă termoizolantă care se poate acoperi electric și cu o copertină.

Pacare automată

SUV-ul urban Opel este disponibil și cu o cameră video panoramică pentru marșarier care mărește unghiul de vizualizare în spatele autovehiculului la 180 de grade. Sistemul de asistență la parcare vine însoțit și de senzori audio de avertizare și este capabil să măsoare locurile de parcare adecvate. Mai mult, sistemul poate parca automat autovehiculul prin mișcări automate ale volanului. De asemenea, sistemul poate scoate automat autovehiculul din spațiul de parcare. Tot ce are de făcut șoferul este să acționeze pedalele conform indicațiilor date de valetul de parcare în tableta centrală. Pentru momentele geroase, Crossland este dotat cu scaune, volan și parbriz încălzite. Sistemul infotaiment este bazat pe tehnologia R 4.0 IntelliLink și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Pe ecranul tactil color de 7 inch nu este afișată doar legătura cu telefonul, ci și date despre mașină, navigația sau programele dedicate Opel. Pe consola centrală există un spațiu pentru încărcare wireless a telefonului mobil, dar și două porturi de USB, dintre care unul asigură un curent suficient de încărcare. Am remarcat spații utile pentru pahare și sticle, dar și un torpedou generos și refrigerat.

 

Crossland X a primit clasificarea de „Cel mai bun autovehicul în clasa sa” în 2017 de la Euro NCAP și a fost comandat în peste 125.000 de unități de la lansare

  • 11,8 secunde până la 100 de km/h
  • 5,6 litri/100 de km, consumul real mixt
  • 520 de litri, capacitatea portbagajului

 

Dezavantaje

  • nu există posibilitatea de tracțiune 4x4
  • motorul dă semne de oboseală la viteze mari
  • preț mare pentru varianta de top

Avantaje

  • tehnologii noi
  • cinci stele la testele de siguranță
  • motor mic și economic
Citeşte mai multe despre:   crossland x

 

Serviciul de email marketing furnizat de