x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum arată maşinile viitorului

0
02 Mar 2016 - 15:25
Cum arată maşinile viitorului
Vezi galeria foto


Zeci de bolizi de peste o mie de cai putere, maşini electrice la tot pasul, automobile pentru buzunarele unui om cu salariu decent şi piese de milione de euro sunt coordonatele celei de-a 86-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva. Publicul va avea la dispoziție 11 zile pentru a admira toată floarea cea vestită de automobilului începând de mâine, 3 martie, inclusiv cele 58 de premiere mondiale. Organizatorii aşteaptă ca expoziţia să fie vizitată de peste 700.000 de persoane, pe lângă cei aproximativ 10.000 de jurnalişti areditaţi la eveniment. Preţul unui bilet este de 16 fanci eleveţieni, circa 65 de lei.

Opel Astra a câştigat deja caimacul plecând acasă cu titlul de maşina anului. Printre maşinile care pot face şi volume de vânzări și care vor putea fi admirate de publicul larg la Geneva se numără: cea de de-a zecea generaţie a compactei Civic de la Honda - care marchează şi sfârşitul folosirii motoarelor aspirate de către firma niponă; concurenul coreean al Prius, Hyundai Ioniq, care propune trei tipuri de proplusie; un facelift al modelului 2008 de la Peugeot; un crossover urban de mici dimensiuni de la Audi sub denumirea de Q2, dar şi un nou A3. Alfa Romeo prezintă o variantă de facelift al modelului Giulietta. Citroen vine cu un Aircross - un upgrade la Cactus, pe care vrea să-l arune în lupta cu Kadjar sau Tiguan. Renault prezintă Scenic IV, o nouă faţă pentru un MPV compact; o variantă Estate a lui Megane şi un facelift pentru succesul Captur. Divizia specială de la Citroen aduce un facelift la DS3 care prezintă şi motorul turbo de 1,2 litri şi 130 de cai putere. VW aduce pe segmentul de masă noul SUV de la Seat, botezat Ateca, un fel de clonă a lui Tiguan, şi Skoda Vision S, o altă faţă pentru platforma de SUV-uri compacte de la concernul mincinos din Germania. După succesul de public cu XC90 - marele învins de la maşina anului - chinezii de la Volvo aduc în lumina rampei versiunile S şi V90. Toyota, liderul mondial al pieţei auto după scandalul Dieselgate, se prezintă, printre altele, cu C-HR, reîncarnarea primei generaţii RAV4, la dimeniuni puţin mai reduse.

Limuzinele
Luxul orbitor este omniprezent la Geneva. Noul Maserati Levante, primul SUV din istoria mărcii, se prezintă ca un rival declarat al Porsche Cayenne. Tot ce-i trebuie este motorul de 560 de cai putere. BMW arată M760Li xDrive, echipat cu un motor V12 M Performance de 6.6 litri care generează 600 de cai putere. Viteza maximă este de 305 km/h, iar sprintul de 3,9 secunde până la sută. Bentley plusează cu un facelift pentru limuzina Mulsanne care atinge acum 5,8 metri lungime. Printre alte trăznăi, englezii-germani oferă clienților 24 de nuanțe pentru tapițeria din piele, 13 tipuri de lemn şi un sistem audio de 2200 waţi. Putere lui Mulsanne, în varianta Speed, este de 530 de cai putere.

Blindata
Mercedes-Maybach S600 Guard este prima mașină pentru pasageri care poate fi comandată în variantă blindată şi care oferă un nivel VR10 de protecție balistică. Geamurile din policarbonat și caroseria sunt gândite să reziste unui atac armat cu mitralieră. Mercedes susține că pasagerii sunt protejaţi la fel de bine dacă avem de-a face cu o explozie laterală sau sub caroserie. Preţul blindatei pe piaţa din Germania este de 470.000 de euro.

Exagerările
Arash Motor Company expune un model AF10 care este practic cea mai puternică maşină de la Salon, peste 2.000 de cai putere. Maşina foloseşte un hibrid compus dintr-un propulsor V8 de 6.2 litri 900 de cai putere și 1200 de Nm şi alte patru motoare electrice care oferă alți 1.180 de cai și 1.080 Nm. Arrow este teoretic automobilul care atinge cea mai mare viteză: 467 km/h. Creaţia germanilor are un proplusor V8 de 4.2 litri și 740 de cai putere care îi permite să atingă 200 de km/h în 8.8 secunde.

- Zveno ST-1 este un concept de 1.104 cai putere al unei firme daneze. Costă 2,14 milioane de euro în Danemarca şi 660.000 de euro oriunde în altă parte

- F-Type SVR este cea mai puternică versiune oferită de Jaguar, 575 cp

- DB11 este noutate de la Aston Martin, pentru că DB10 a fost adjudecat de James Bond în Spectre

- Zveno ST-1 este un concept de 1.104 cai putere al unei firme daneze. Costă 2,14 milioane de euro în Danemarca şi 660.000 de euro oriunde în altă parte 

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de