x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cum s-a transformat cel mai mare succes al BMW

Cum s-a transformat cel mai mare succes al BMW

de Cătălin F. Vărzaru    |    09 Dec 2015   •   18:00
Cum s-a transformat cel mai mare succes al BMW

De ce să schimbi ceva care funcționează? Cam așa ar suna, pe scurt, principiul după care a fost construit noul BMW Serie 3, cel mai de succes model din protofoliul concernului bavarez. Noul Serie 3 este ceea ce te așteptai să fie: un automobil în cel mai german sens al cuvântului, o piesă la care inginerii și designerii au umblat cu măsuri fine în căutarea perfecțiunii. Un mic șoc ar putea apărea dacă vorbim de preț, care sare lejer de 60.000 de euro dacă aplici câteva dintre opționalele fără de care, azi, nu se mai poate.

Sunt două senzații tari care-ți rămân după ce te dai cu noul Serie 3 de la BMW. Pe amândouă le simți după ce pui mașina pe modul Sport. Sau Sport+, adică fără ESP, dacă te țin nervii. Prima e sunetul care te-mpresoară atunci când apeși pedala la blană. Te simți de parcă ai călări direct pe motor și te pregătești să-ți iei zborul. Mașina fuge mâncând pământul. Te crezi stăpânul șoselei. Strângi bine volanul în mână și după o liniuță aștepți cu jind o curbă. Una cât mai strânsă. Sau, mai bine, o curbă ac de păr. Și, dacă o prinzi, mașina îţi oferă cea de a doua senzație tare. Adică ce poate face transmisia integrală xDrive. Te întrebi dacă mașina e dotată și cu sistemul care mișcă roțile din spate pentru viraje mai ușoare. Dar n-are. Și cu toate astea, se mișcă admirabil, rămânând pe curbe fix pe traiec-toria pe care i-ai setat-o. Direcția e tare, la fel și suspensia. Motorul diesel de 190 de cai-putere și cuplu de 400 Nm trage cu vână. Și sunt doar doi litri turbo, bine construiți. De admirat este și cutia de viteze automată în opt trepte cu posibilitate de pilotare cu ajutorul unor padele montate în spatele volanului.

Opționalele fac diferența
Pentru a avea parte de aceste senzații sunt necesare câteva opționale peste modelul de bază al cărui preț de plecare este de 40.610 euro cu TVA. Acestea ar fi o suspensie adaptativă M de 747 de euro, o transmisie sport de 2.437 de euro și o direcție asistată variabilă, tot sport, de 263 de euro. Sportivitatea, care prin pachetul M se traduce printr-o gardă la sol coborâtă, taie însă din utilitate. Trebuie să fii foarte atent la orice bordură, să nu-ți muște din mască sau din jantele în relief de 19 inchi pe care ai dat 1.200 de euro. Pentru a fi în topul tehnologiei, BMW îți pune la dispoziție pentru noul tău 320d faruri adaptative cu led și fază lungă automată contra unui preț de 2.168 de euro și un head-up display pentru care mai trebuie să dai încă vreo 800 de euro, dacă nu vrei să-ți mai arunci ochii pe clasicul bord. Una peste alta, un 320d cu pachet M, bine pus la punct, ajunge pe la 63.000 de euro. În materie de cifre, consumul mixt a fost de 5,8 litri la o viteză medie de 58 de km/h și o distanță parcursă de vreo 430 de km, cum spuneam, mai mult în modul Sport. Dacă mergi pe modul Eco, sau chiar Confort, ai toate șansele să atingi cifrele din cartea tehnică, adică un mixt de 4,7 litri de motorină la 100 de km parcurși. Sprintul până la 100 de km/h se face în 7,3 secunde, iar viteza maximă ajunge la 233 de km/h.


Dotări pentru toată lumea
Interiorul este un premium clasic. Scaune din piele, electrice, încălzite, cu suport, mai comode decât orice fotoliu pe care ai stat. Lumini de veghe cu tentă albăstruie, sistem de sunet Hi-Fi. Ca dimensiuni, noua Serie 3 are o lungime de 4,63 metri și o lățime de 1,81 metri. Pasagerii din spate au la dispoziție pe banchete un spațiu pe înălțime de 0,95 de metri și 1,45 de metri între portiere. Conectivitatea este foarte reușită, chiar dacă este dedicată mai mult sistemului iOS. De remarcat că modelul, ca de altfel toate noile BMW, este dotat cu sistem automat de apel în caz de urgență, cu sim dedicat, și funcția telematic care face programare automată în service pentru revizii și probleme de natură tehnică. Șoferul mai are la dispoziție un cruise control cu frânare automată în caz de impact iminent, senzori de parcare cu cameră video pentru marșarier, senzori de ploaie și de lumină și oglinzi antiorbire.

BMW Serie 3 este fabricat din 1975 și, de atunci, este „responsabil” pentru circa 30% din încasările anuale ale constructorului bavarez.

PLUSURI
Confort premium
Putere și sportivitate
Tehnologie

MINUSURI
Opționale scumpe
Model de bază cu dotări minime
Întreținere costisitoare
 

×
Subiecte în articol: BMW Serie 3