Doar 300 de autoturisme au fost achiziţionate de la începutul anului prin Programul guvernamental "Prima Maşină", numărul mic al clienţilor care utilizează această facilitate fiind explicat prin perioada de rambursare de doar 5 ani, relatează RRA.
Programul "Prima Maşină" ar putea deveni atractiv dacă plata creditului s-ar extinde pe o durată de şapte ani, spune preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, Constantin Stroe.
Constantin Stroe: Noi am cerut mărirea perioadei de rambursare a creditelor luate pentru a cumpăra o maşină. Ne-am adresat Ministerului Finanţelor, atât a putut să spună, cinci ani de zile, ideea era că un om tânăr, care nu are bani mulţi, trebuie să îndeplinească cel puţin două condiţii: să dea un avans minim la cumpărare, pe care l-am reuşit, deci, la o maşină de 10.000 de euro avansul la cumpărare înseamnă 500 de euro, care eu zic că poate fi atins, dar o perioadă de rambursare a creditului mai mare de cinci ani, până la şapte ani. Ne gândim la rate lunare şi rata lunară o compară cu venitul lunar şi atunci oamenii au fost foarte prudenţi, pe de o parte. Pe de altă parte, birocraţie excesivă.
Pe de altă parte, pentru stimularea înnoirii parcului auto naţional, producătorii de automobile şi componente auto din România au solicitat Guvernului ca Programul "Rabla" să fie multianual şi să pornească întotdeauna la începutul anului, iar importurile de maşini la mâna a doua să fie complet fiscalizate.
Doar 300 de autoturisme au fost achiziţionate de la începutul anului prin Programul guvernamental "Prima Maşină", numărul mic al clienţilor care utilizează această facilitate fiind explicat prin perioada de rambursare de doar 5 ani.
Programul "Prima Maşină" ar putea deveni atractiv dacă plata creditului s-ar extinde pe o durată de şapte ani, spune preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, Constantin Stroe.
Constantin Stroe: Noi am cerut mărirea perioadei de rambursare a creditelor luate pentru a cumpăra o maşină. Ne-am adresat Ministerului Finanţelor, atât a putut să spună, cinci ani de zile, ideea era că un om tânăr, care nu are bani mulţi, trebuie să îndeplinească cel puţin două condiţii: să dea un avans minim la cumpărare, pe care l-am reuşit, deci, la o maşină de 10.000 de euro avansul la cumpărare înseamnă 500 de euro, care eu zic că poate fi atins, dar o perioadă de rambursare a creditului mai mare de cinci ani, până la şapte ani. Ne gândim la rate lunare şi rata lunară o compară cu venitul lunar şi atunci oamenii au fost foarte prudenţi, pe de o parte. Pe de altă parte, birocraţie excesivă.
Pe de altă parte, pentru stimularea înnoirii parcului auto naţional, producătorii de automobile şi componente auto din România au solicitat Guvernului ca Programul "Rabla" să fie multianual şi să pornească întotdeauna la începutul anului, iar importurile de maşini la mâna a doua să fie complet fiscalizate.
Reporterul RRA, Alexandru Lancuzov, aminteşte că industria auto din România a avut în 2015 o cifră de afaceri de 20 de miliarde de euro.