x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Goana după baterii

Goana după baterii

de Cătălin F Vărzaru    |    02 Oct 2019   •   20:10
Goana după baterii

Producția tot mai mare de mașini electrice și valul fără precedent de noi modele care se anunță în următorii ani fac ca cererea de acumultatori să fie imensă. Constructorii europeni din industria auto au ca furnizori de acumulatori, în acest moment, producători precum CATL (China), LG Chem și Samsung (Coreea de Sud), dar vor să reducă dependența de asiatici prin construirea de fabrici pe teritoriul UE. Principala piedică este legată de protecția mediului, un producător de acumulator fiind un mare poluator. Renault și-a anunțat intenția de a face baterii în Europa, dar analizează dacă strategia este eficientă din punct de vedere al costurilor, mai ales al celor care implică forța de muncă și facilitățile pentru respectarea prevederilor în materie de protecția mediului. Franța și Germania au pus în luna aprilie bazele unui proiect european pentru producția de baterii pentru automobile electrice, iar grupul PSA Peugeot-Citroen, inclusiv cu brandul Opel, precum și producătorul de baterii Saft s-au alăturat demersului. Pe de altă parte, BMW alături de producătorii de baterii BASF, Varta și BMZ, au anunțat că vor lua parte la proiectul european. Și VW a demarat un proiect-pilot în orașul Salzgitter, producția de serie urmând să înceapă însă abia în 2024.

 

×