
Chinezii de la Chery, probabil după o cafea foarte tare și o întâlnire în care cineva a zis „hei, hai să cucerim și lumea pick-up-urilor”, au scos din pălărie o marcă nouă: Himla. Nu Himalaya, ci o denumire care sună suedez, dar care vrea să fie nume de temut printre Hilux, Ranger și Amarok.
Himla are un singur scop în viață: să construiască doar camionete. Nicio berlină, niciun SUV de școală generală, nimic electric. Doar pick-up-uri mici, medii și mari. Primul model - prezentat la Salonul Auto de la Shanghai - arată fix cum ar trebui să arate o camionetă: masiv, colțuros, cu o grilă de poți prinde ursul brun cu ea, lumini LED înguste și o față care pare că îți cere portofelul, nu dreptul de trecere.
Arată ca un robot răzbunător cu intenții bune. Are protecții pe bare, aripi, praguri și jante cu anvelope de teren. Adică e făcut să se bage prin mocirlă, nu doar să parcheze pe bordură în fața sălii de fitness. Interiorul? Ei bine, au arătat o singură poză - un fel de „uite, avem și volan!”. Dar e digital, sobru, pare funcțional. Nu te aștepți la scaune cu masaj suedez, ci la ceva care se spală ușor cu furtunul după ce ai cărat un porc în benă. Himla vrea în Europa, acolo unde lumea iubește Amarok-ul, Ford Ranger-ul și, evident, Hilux-ul. Dacă Himla păstrează prețul jos, pune sub capotă ceva care face zgomot, nu un motoraș de uscător de păr, ar putea deveni rapid alegerea bizar de logică.
