După 9 ani (şi peste 1.300.000 unităţi produse*), cea de-a 4a generaţie a pick-up-ului Mitsubishi L200 este pe cale de a fi retrasă, fiind urmată de introducerea celei de-a 5a generaţii – în premieră europeană la cea de-a 85-a ediţie a Salonului Internaţional de la Geneva. Noul model L200, construit de către Mitsubishi Motors Thailanda, pentru toate pieţele globale, va fi lansat în Europa, în vara acestui an (2015), fiind disponibil în ambele tipuri de caroserii Club Cab şi Double Cab.
Autoutilitară sport
Model strategic şi reprezentativ pentru Mitsubishi, L200 a fost dezvoltat sub forma conceptului de „Ultimate Sport Utility Track” (autoutilitară sport) care îşi propune să introducă noi standarde de fiabilitate, rezistenţă, confort interior şi manevrabilitate.,
Noul L200 propune un motor din aluminiu, Diesel turbocharged MIVEC de 2.4 litri (4N15) care permite scăderea emisiilor de CO2 cu 17%, faţă de modelul precedent. Noul motor 4N15 generează 133 kw (181 CP / 430 Nm) / 113 kw (154 CP / 380 Nm) la turaţii scăzute şi oferă suficientă putere chiar şi cu bena încarcată. El dispune de o nouă cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte de transmisie şi o nouă cutie automată cu 5 rapoarte de transmisie, pentru îmbunătăţirea performanţei, scăderea emisiilor CO2 şi reducerea costurilor de întreţinere.
Design exterior, confort interior
Noul stil sportiv, păstrează expresiva linie laterală caracteristică de tip „J-Line”, element marcant al caroseriei modelului L200 precedent (la varianta Double Cab), realizând în acelaşi timp un nivel scăzut al coeficientului aerodinamic şi menţinând greutatea în limite rezonabile.
La interior, nivelul zgomotului este extrem de redus datorită noului motor diesel şi a măsurilor de insonorizare aplicate pe caroserie. În habitaclu zgomotul interior este atât de silenţios încat se poate purta o conversaţie normală între pasagerii din faţă şi din spate chiar şi când se rulează pe autostradă sau pe teren accidentat.
Siguranţă
Siguranţă pro-activă a modelului este îmbunătăţită prin SS4-II: Sistemul Super Select 4WD Permanent II (w/low gear) – care acum oferă o stabilitate mai bună în curbe chiar şi pe drumuri pavate, cu posibilitatea selectării celor 4 moduri de rulare prin rotirea butonului de selectare a modului de transmisie. De asemenea, sistem de suspensie a fost îmbunătăţit.
Mai mult L200 primeşte un sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare pe sensul de mers (LDW), stabilitate asistată la tractarea unei remorci (TSA) şi asistenţă la pornirea din rampă (HSA);
La capitolul „Opţionale” putem trece: cameră video pentru mers în marşalier; sistem de operare fără cheie cu buton de pornire / oprire motor; pilot automat cu limitator de viteză adaptiv; padele pentru schimbarea treptelor de viteză montate pe volan;