Producătorul auto Renault intenţionează să crească producţia modelului mini Clio în Turcia, au declarat surse sub protectia anonimatului.
Planul extinde procesul de mutare spre fabrica Renault din Bursa, la sud de Istanbul, o mişcare care în trecut s-a dovedit sensibilă din punct de vedere politic. În 2010, Renault a renunţat la planurile de transfer al întregii producţii a modelului Clio peste hotare, după un conflict cu Executivul francez, cel mai mare acţionar.
De data aceasta, reducerea producţiei Clio în Franţa va fi compensată de majorarea producţiei de vehicule electrice. Cele patru versiuni ale modelului Clio au avut vânzări de 15 milioane de unităţi, de la lansarea din 1990, fiind a doua cea mai bine vândută maşină din Europa, după Volkswagen Golf.
Aproximativ 94% din a cincea generaţie a modelului Clio va fi construită la fabricile din Bursa şi Novo Mesto (Slovenia), în timpul ce restul de 6% va fi asamblată la Flins, lângă Paris, susţin sursele. Altă sursă declară că Bursa va fi principala fabrică pentru noul Clio, urmată de Novo Mesto. Flins va majora producţia când aceste două unităţi nu vor putea face faţă cererii.
Un purtător de cuvânt al Renault a afirmat că nu a fost luată nicio decizie privind viitoarea producţie a modelului Clio. La Flins este produs şi modelul electric Zoe.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES