x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Zece sportive care nu-și justifică banii

0
Autor: Tudorel Muşat 22 Iul 2020 - 18:00
Zece sportive care nu-și justifică banii
Vezi galeria foto


Mașinile sportive au clienții lor. Nu sunt făcute pentru toate buzunarele și pentru toate gusturile. Sunt vedetele saloanelor auto, ale wallpaperurilor de pe calculatoare sau de pe telefoanele mobile. Dincolo de senzația cool pe care o lasă în urma lor pentru muritorii de rând care nu-și permit mai mult decât să le admire în goana lor pe străzi, mașinile sportive pot avea sau nu succes de piață. Rateul apare atunci când producătorul tocește prea mult un fost model de succes, merge pe o variantă prea futuristă sau nu e o marcă pe care clienții să o perceapă ca sportivă, chiar dacă are reale performanțe, iar prețul este foarte bun.

 

Volkswagen GTI este regele acestui top. Poate pentru că este una dintre mărcile cele mai cunoscute și fabricate de pe mapapond. GTI a urmat aproape aceeași formulă de succes ca și acum 30 de ani, când a fost lansată mașina. Oferind un amestec plăcut de putere turbo și design ușor, cel mai fain lucru despre GTI a fost întotdeauna faptul că a fost un hatchback. Dar Volkswagen a lăsat GTI în mare parte neatins în ultimii doi ani. O actualizare este necesară pentru hot-hatch-ul compact, astfel încât să poată rămâne competitivă. Volkswagen se bazează foarte mult pe reputația liniei GTI, dar, în realitate, mașina trebuie să fie și actualizată. Interiorul a îmbătrânit și există și alte aspecte ale mașinii care merită regândite. Deși există o mulțime de automobile distractive pe piață, GTI este unul dintre cele mai originale. Însă fără o revizuire majoră, vehiculul va continua să devină un sentiment prăfuit. Iar noul Golf 8 nu oferă prea multe speranțe. Au fost zvonuri că Volkswagen lucrează la o versiune complet electrică a GTI, dar seria ID va prelua toate atributele electricelor.

Dinspre același concern german vine și Audi TT. În conformitate cu standardele de astăzi, TT este puternic depășit. Mașina pur și simplu nu are nimic nou de oferit. Chiar și designul exterior a rămas același timp de 20 de ani. La un moment dat, TT-ul a fost considerat a fi în fruntea tehnologiei auto. În prezent, este doar o altă mașină sport învechită din Germania, pentru că mașina funcționează în continuare ca și cum ai crede că era 2008 și costă peste 50.000 de euro. Un TT electric i-ar putea salva reputația, dar planurile în domeniu sunt încă neclare.

Suprinzător, Porsche 911 Carrera se situează în aceeași barcă. Marea lui problemă este prețul, care sare de 112.000 de euro. Așa că, în ciuda distracției pe care o oferă, atunci când comparați Carrera cu alte mașini sport din această gamă de prețuri, 911 este iese puțin cam scump. Ceea ce plătesc șoferii este prestigiul de a conduce un Porsche. 


Frumoasele italience


Două producții ale grupului FCA vin să completeze acest top. Maserati este un brand în sine, dar GranTurismo este în forma sa actuală din 2009 și mașina a înregistrat upgrade-uri minime. Vă așteptați ca o mașină care are acest preț, peste 150.000 de dolari în SUA, pentru că în UE a fost retrasă de la vânzare, să fie actualizată, dar, în general, îmbunățirea lui GranTurismo lipsește. Designul general este foarte concentrat pe viteză, dar restul mașinii este învechit. Scaunele și interiorul au cunoscut foarte puține schimbări în ultimii ani. Oferă un motor derivat de la Ferrari, care este suficient pentru a face mașina distractivă la șofat, însă prețul este mult prea mare.

Alfa Romeo 4C este cea de-a doua piesă din arsenaul italienilor. 4C este un coupe sportiv care pare să se bazeze pe moștenirea mașinii sport a mărcii Alfa Romeo. Când vă gândiți la Alfa Romeo, vă gândiți la mașini sport mici italiene, care sunt distractive de condus și ieftine pentru a fi deținute. 4C arată frumos din punct de vedere exterior, mașina amintește foarte mult de un Lotus din punct de vedere al designului. Dar când veți intra în interior, veți vedea că mașina este destul de învechită în comparație cu alte modele. Nu există nimic uimitor din punct de vedere al performanței. Mașina este doar un automobil sport cu motor aspirat natural, cu un preț ridicat, pentru că sare de 67.000 de dolari în SUA. În Europa nu se mai vinde, așa că o găsiți doar pe piața second-hand. 


Nervoasele japoneze


Prima pe listă ar fi Nissan. Cu un design originar din 2003, 370Z și-a uzat reputația. Habitaclul este înghesuit și, deși este încă distractiv de condus, 370Z pur și simplu nu este practic pentru consumatorii de astăzi. Interiorul învechit face ca viața din 370Z să fie un lucru dificil de făcut. Apoi aveți motorul aspirat natural, care nu s-a schimbat mult în timp. 370Z deține moștenirea de a fi o mașină sport ușoară și accesibilă pentru că pleacă de la circa 45.000 de euro. Dar când te uiți la preț și la designul depășit, există pe piață opțiuni mai bune. Desigur, 370Z a fost de mult ori vedeta din jurul blocului, dar acum pare că i-a sosit timpul de pensionare.

Subaru BRZ este o creație ciudată a singurului producător independent de pe piață. BZR este însă asemănător cu Toyota cu care își împarte tabla. Designul a devenit demodat în ultimii doi ani. Actualizările minime au făcut ca mașina să fie mai mult un lucru pentru fanii mărcii decât pentru publicul larg. Avantajul lui BRZ este că un motor cu tracțiune integrală AWD, în timp ce Toyota oferă doar o tracțiune pe puntea spate. BRZ a fost un concept excelent, deoarece Subaru nu mai are propria mașină sport coupe încă din anii 90. Cu o lipsă de actualizări serioase, BRZ nu este în concordanță cu actuala cultură a mașinilor sportive. Mașina și-a pierdut mult din zumzetul inițial, dar poate fi cumpărată pe piața second-hand, unde cei 200 de cai putere costă 30.000 de euro.


Aspirantele coreene


Kia Stinger este o figură. O mașină care-și merită banii pentru sportivitatea pe care o oferă, dar care s-a împiedicat în marcă. Kia este un brand care a parcurs un drum lung într-un timp scurt. Când compania a debutat în 1994, singurul model a fost minusculul Sephia. Mașina nu a oferit mare lucru, cu excepția unor prețuri ieftine. Kia s-a schimbat însă foarte mult. Stinger oferă un stil îndrăzneț și un interior încăpător, completat cu scaune de curse. Mașina oferă foarte multe lucruri excepționale, de la motor la feeling, cu excepția unui singur punct, prețul. Pentru o versiune cu adevărat sportive, Stinger sare de 40.000 de euro, ceea ce o duce în segmentul premium, unde Kia nu a fost niciodată. Totuși Stinger este o mașină frumoasă, puternică și oferă multe senzații tari, însă toate acestea nu au ajutat-o nici la vânzări spectaculoase, nici la a rămâne pe linia de fabricație.

Hyundai Veloster este a doua piesă coreeană. Ciudat este că deja vorbim despre două sportive din Coreea de Sud care împart același clasament cu multi mai titratele Porsche sau Maserati. Veloster e de ceva vreme este pe piață, a generat inițial un sentiment, dar acum pare că nu a mai rămas nimic pentru că prea multe pe străzi nu există. Veloster are un aspect ciudat și lui Hyundai nu îi este tocmai comod să vândă asta. Modelele originale au fost afectate de probleme de fiabilitate și au existat mulți clienți nemulțumiți. Veloster este un hatchback și a fost disponibil doar în câteva configurații. Mașina nu e disponibilă în România, dar în SUA costă peste 18.000 de dolari, ceea nu e deloc puțin. Dacă totuși o vreți, în varianta second-hand și model 2011 pentru 140 de cai aspirați se cer cam 9.000 de euro. Pentru Hyundai, Veloster rămâne totuși un fiasco.

Ciudățenia indiano-engleză este sportiva Jaguar F-Type. Jaguar a fost mult timp băiatul șficuitor al industriei auto. Câtă vreme a fost pursânge englez. Dar brandul a trecut prin mai multe dificulăți până a ajuns pe mâinile indienilor de la Tata. Jaguarii originali au oferit performanțe spectaculoase și caracteristici elegante care le-au făcut apreciate. F-Type ajunge însă să coste peste 100.000 de euro. Sigur, primiți un motor V8 supraalimentat, dar când începeți să faceți comparații vedeți că există variante mult mai bune și mai fiabile. Jaguar se îndreaptă încet spre afacerea cu mașinile electrice și, astfel, tipul F va merge, probabil, spre apusul carierei sale. 

 


- 112.000 de euro, prețul unui Porsche Carrera
- 43 de ani de istorie a lui Golf GTI
- 366 cai putere, cel mai puternic motor KIA
 


 

Serviciul de email marketing furnizat de