x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Brandul românesc ajuns în finala Free From Skincare 2020. Cosmetice naturale, realizate manual, din ingrediente BIO

Brandul românesc ajuns în finala Free From Skincare 2020. Cosmetice naturale, realizate manual, din ingrediente BIO

de Luciana Cocoș    |    30 Iul 2020   •   16:31
Brandul românesc ajuns în finala Free From Skincare 2020. Cosmetice naturale, realizate manual, din ingrediente BIO

Piața cosmeticelor naturale a luat avânt în ultimii ani, iar oamenii se informează tot mai mult atunci când vine vorba despre îngrijirea pielii. Perioada stării de urgență a adus mai mult timp liber pentru cumpărăturile online, așa că unele afaceri din domeniu au crescut considerabil, bucurându-se și de apreciere internațională. Este cazul brandului românesc de cosmetice naturale „Deplin”, care a ajuns în finala competiției internaționale Free From Skincare 2020, competiție ce premiază cele mai performante produse cosmetice naturale.

 

La bază inginer chimist și profesor de chimie la un liceu tehnologic din Ploiești, Gabriela Oprescu a fost mereu atrasă de tot ceea ce este natural și de efectul vindecător al plantelor. „Dorința de descoperire, de cercetare aprofundată a acestui domeniu m-a determinat să caut un program internațional de formare. În anul 2011, am urmat un curs de formare în cadrul Facultății de Farmacie din Barcelona, numit Plant Biodiversity and Health. Aici am descoperit secretele fabricării manuale a cosmeticelor naturale. Orele de practică ale acestor cursuri au venit să completeze experiența anterioară de laborator și studiile proprii. Am continuat să studiez și să creez rețete cosmetice în laborator. Produsele le ofeream familiei și prietenilor, iar efectul lor benefic, lesne de observat, m-a încurajat să continui”, povestește ea. Iar continuarea firească s-a concretizat anul trecut, când a luat naștere „Deplin”, brandul de cosmetice naturale.

 

Primele contacte, la târguri

„Primul contact cu clienții a fost la târgurile de produse naturale organizate în diverse locații din București, unde am avut ocazia să ofer spre testare produsele și să vorbesc despre modul în care sunt create și beneficiilor lor. Oamenii au început să cumpere, apoi să recomande mai departe familiei și prietenilor. Impactul primelor luni de activitate mi-a depășit așteptările. Acum vânzările se fac în principal prin magazinul online și pot spune că afacerea crește constant de la lună la lună”, mai spune Gabriela Oprescu. Însă cel mai important este feedback-ul clienților. „Primesc zilnic mesaje și e-mail-uri despre modul în care cosmeticele Deplin au ajutat în ameliorarea anumitor probleme dermatologice sau la menținerea sănătății pielii. Îmi scriu inclusiv cadre medicale sau specialiști din industria beauty care au cumpărat produsele”, povestește antreprenoarea.

 

Vis împlinit cu bani europeni

Înființarea afacerii a fost posibilă cu ajutorul unei finanțări de 40.000 euro, fonduri europene prin programul România Startup Plus. „Oportunitatea de finanțare m-a ajutat să transform o pasiune într-o afacere, iar cosmeticele pe care le cream pentru mine și persoanele dragi ajung acum la atât de multe persoane. Este un vis împlinit!”, mărturisește antreprenoarea. Pe lângă această finanțare, Gabriela Oprescu a mai investit aproximativ 5.000 euro, finanțe personale. Astăzi, în laboratorul companiei lucrează 2 angajați, cărora li se adaugă colaboratorii pe partea de ambalare și etichetare, preluare a comenzilor și promovare. „În plus, colaborăm cu laboratoare cosmetice pentru realizarea analizelor fizico-chimice, bacteriologice și de stabilitate. De asemenea, colaborăm permanent cu medici și farmaciști cu experiență”, mai spune fondatoarea business-ului, care se declară optimistă în privința viitorului.

„În cele 8 luni de activitate, vânzările se ridică la aproximativ 15.000 euro. Analizând rata de creștere a vânzărilor online și oportunitățile de extindere a distribuției, estimăm o creștere de 30% - 40% în următorul an”.

 

Oportunități în pandemie

Ca multe alte afaceri, și business-ul Gabrielei Oprescu a avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus. Însă creșterea apetitului românilor pentru online s-a resimțit nesperat de bine. „Având în vedere că afacerea se bazează pe comerțul online în principal, nu am fost la fel de afectați precum alte afaceri cu puncte de desfacere în spații comerciale. Și, deși participarea la evenimente cu vânzare nu a mai fost posibilă, publicul s-a orientat către cumpărăturile online tot mai mult. Au apărut și oportunități în pandemie. Am avut chiar o comandă de 1.500 de creme de mâini, de față și unguente, pe care unul din partenerii noștri le-a oferit medicilor din prima linie pentru tratarea leziunilor cauzate de dezinfectanți și purtarea echipamentelor de protecție”, povestește fondatoarea companiei de cosmetice.

 

Apreciere internațională

Primind o mulțime de feedback-uri pozitive despre cosmeticele create de ea, Gabriela Oprescu a decis să înscrie unul dintre produse într-o competiție internațională, Free From Skincare 2020. „Există o comunitate foarte frumoasă a producătorilor și iubitorilor de produse naturale, în cadrul căreia s-a creat un schimb permanent de informații, oportunități, impresii. Așa am aflat despre competiție și am decis să înscriu unul din produse, Unguentul 11 plante, obținut prin macerarea plantelor medicinale timp de 4 săptămâni în ulei de măsline bio. După o primă etapă de analiză de către organizatorii Free From Skincare Awards, Unguentul 11 plante a trecut în a doua etapă de evaluare, care a presupus includerea acestuia în rutina zilnică de îngrijire a patru persoane selectate dintr-un panel de peste 100. Toți cei patru aveau piele sensibilă sau cu probleme, alergii sau intoleranțe. După o lună de testare a produsului, aceștia au completat formulare de evaluare amănunțite și au acordat un scor favorabil unguentului pentru piele sensibilă”, mărturisește antreprenoarea. Ajuns în etapa finală a competiției, unguentul va fi analizat de un juriu format din experți în îngrijirea pielii, specialiști alergologi, editori și bloggeri de beauty, precum și reprezentanți ai brandurilor consacrate din industria cosmeticelor. Aceștia vor evalua calități precum gradul de inovație și de originalitate, formula cosmetică, identitatea vizuală a brandului sau raportul calitate-preț. Câștigătorii competiției vor fi anunțați la finalul acestei luni.

 

Planuri pentru creșterea brandului

Gabriela Oprescu are planuri mari pentru dezvoltarea brandului său, dar analizează foarte atent fiecare pas. „Am primit multe propuneri de colaborare în ultimul timp, atât de la lanțuri mari de retail din industria de înfrumusețare, cât și de la buticuri de nișă cu produse organice. Analizez în permanență oportunitățile de dezvoltare a brandului și dau curs proiectelor care ne permit să păstrăm principiile pe baza cărora Deplin a fost fondat. În curând veți regăsi cosmeticele în cât mai multe locuri, inclusiv sub formă de linie creată special pentru anumit partener sau proiect. Pe termen lung, ne propunem extinderea pe plan internațional”, conchide antreprenoarea.

 

„Faptul că suntem atât de mult expuși la substanțe chimice a crescut foarte mult rata reacțiilor alergice, iar cosmeticele Deplin sunt apreciate în mod special de persoanele cu piele sensibilă sau care dezvoltă intoleranță la compușii chimici din cosmetice”.

Gabriela Oprescu, fondatoare Deplin

 

Produse fabricate manual, fără chimicale

„Produsele Deplin sunt fabricate manual și nu conțin niciun fel de substanță chimică. Inclusiv pentru conservarea acestora folosesc uleiuri esențiale cu rol de conservant, precum uleiul de rozmarin, vitamina E naturală și o selecție de uleiuri esențiale cu acțiune antibacteriană și antifungică cu spectru larg”, povestește creatoarea cosmeticelor. „Toate ingredientele naturale folosite în producție sunt certificate Ecocert, cele mai multe dintre acestea având proveniență locală. O parte din ingrediente le obțin direct din plante în laboratorul propriu: extracte, macerate, infuzii. Uleiul de măsline este adus dintr-un sat din Grecia. Suntem în permanentă căutare de soluții și răspunsuri pentru valorificarea beneficiilor plantelor și ingredientelor naturale și rămânem devotați principiilor pe care am fondat Deplin”. Gabriela Oprescu acordă o importanță deosebită și recipientelor în care ajung cremele și serurile. „Având în vedere că produsele nu conțin conservanți chimici, pentru a prelungi durata de viață în condiții normale de păstrare, am optat pentru recipiente speciale din sticlă Miron Violett Glas. Sticla violet este un filtru natural, care permite conservarea proprietăților nutritive ale ingedientelor, oferind protecție împotriva proceselor de îmbătrânire favorizate de lumina soarelui și a luminii artificiale. Practic, prin acestă sticlă trec doar acele componente ale luminii care protejează și îmbunătățesc calitățile substanțelor fotosensibile”. Deplin respectă principiile chimiei verzi, astfel că întregul proces de producție este nepoluant, cu consum minim de resurse neregenerabile.

 

×