Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat, într-o postare pe website-ul instituţiei, că va investiga incidentul care a afectat pe data de 5 martie reţeaua Telekom şi, implicit, un număr semnificativ de clienţi ai operatorului.
În acest sens, arbitrul pieţei telecom a solicitat şi a primit o notificare de la Telekom Romania Mobile Communications cu privire la incidentul cu impact semnificativ care a afectat, recent, reţeaua operatorului şi aşteaptă informaţii şi documente suplimentare pentru a analiza situaţia şi a aplica eventuale măsuri.
ANCOM precizează că incidentul înregistrat luni, 5 martie, când timp de mai multe ore abonaţii Telekom nu au putut accesa serviciile de voce şi date mobile, "este unul dintre cele mai ample de acest tip şi va fi analizat cu celeritate".
"Conform reglementărilor în vigoare, furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice au obligaţia de a lua măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru a gestiona în mod corespunzător riscurile privind securitatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în special pentru a preveni şi limita impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor şi asupra reţelelor interconectate. De asemenea, aceştia au obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a garanta integritatea reţelelor proprii, astfel încât să asigure continuitatea furnizării serviciilor prin intermediul acestor reţele", precizează arbitrul telecom.
Potrivit sursei citate, incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute, sunt incidente cu impact semnificativ care pot afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice la nivel naţional sau european.
Din datele preliminare ale ANCOM reiese că, în anul 2017, s-au produs peste 300 de incidente cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, fiind afectate în total aproximativ 10 milioane de conexiuni.
În cursul zilei de luni, 5 martie, clienţii Telekom România au întâmpinat dificultăţi, timp de peste şase ore, în accesarea serviciilor de voce şi date mobile din cauza unor disfuncţionalităţi de natură tehnică.
"Situaţia a fost cauzată de un echipament care a cedat, în contextul mai larg al unor lucrări de modernizare şi de creştere a capacităţii reţelei mobile. În următoarea perioadă, specialiştii noştri vor continua să monitorizeze îndeaproape toţi parametrii reţelei", menţionează operatorul pe propria pagină de socializare. AGERPRES