x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Demisie la nivelul conducerii Renault

Demisie la nivelul conducerii Renault

12 Feb 2018   •   09:11
Demisie la nivelul conducerii Renault

Thierry Desmarest şi-a dat demisia din Consiliul de Administraţie al constructorului auto francez Renault, la câteva zile înainte de o reuniune importantă la care directorul general Carlos Ghosn va cere boardului să susţină persoana aleasă de el pentru a-i succeda în funcţie, au declarat surse din apropierea acestui dosar.

 

Plecarea lui Desmarest se adaugă celei a germanului Stefan Mueller, directorul de performanţă al Renault, care a lăsat astfel calea liberă lui Thierry Bollore în procesul de desemnare a viitorului CEO care este în derulare la Renault.

Potrivit surselor, Thierry Desmarest, fost director general la compania petrolieră Total, a informat conducerea Renault încă de la începutul săptămânii trecute că are intenţia de a renunţa, înainte de terminarea mandatului său, în 2020, la poziţia sa de membru în Consiliul de administraţie.

Statul francez, principalul acţionar de la Renault, l-a presat pe Carlos Ghosn să desemneze un adjunct care, la un moment dat, să ii succeadă în fruntea alianţei Renault-Nissan. Cel puţin alţi doi membri ai Consiliului de administraţie de la Renault şi-au exprimat unele îngrijorări faţă de procesul de recrutate şi al rezultatului său. "Candidaturile externe nu au fost analizate aşa cum trebuiau", a declarat una din surse, chiar dacă firmele de recrutare au avansate numele unor candidaţi de profil precum numărul doi de la Toyota, Didier Leroy.

Sursele apreciază că prin numirea lui Thierry Bolloré, un candidat intern, în fruntea listei scurte din care va fi ales succesorul lui Ghosn, Renault a blocat practic eforturile consilierilor externi vizând luarea în considerare a candidaţilor din afară precum germanul Stefan Müller, un veteran de la BMW.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

×