x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Afaceri de lux cu mobilă

Afaceri de lux cu mobilă

de Daniela Ivan    |    25 Oct 2007   •   00:00
Afaceri de lux cu mobilă
Sursa foto: ANGELO BREZOIANU/

După ce mobilierul ieftin a cucerit piaţa romănească, a venit şi vremea comercianţilor de mobilă de lux să-şi incerce norocul. Marile firme europene incep să-şi facă showroom-uri pentru a-i forma viitorii consumatori.

După ce mobilierul ieftin a cucerit piaţa romănească, a venit şi vremea comercianţilor de mobilă de lux să-şi incerce norocul. Marile firme europene incep să-şi facă showroom-uri pentru a-i forma viitorii consumatori.

Vănzările de mobilă pe piaţa romănească s-au ridicat anul trecut la 977 de milioane de euro, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din Romănia (APMR).

Piaţa romănească de mobilier a inregistrat in ultimii patru ani o creştere medie anuală de peste 10%, iar ritmul accelerat se va menţine. In 2006 piaţa a crescut cu 30% faţă de 2005, iar in 2011 va atinge valoarea de 1,1 miliarde de euro.

SEGMENTUL DE LUX. Estimările arată că şi piaţa mobilei de lux este in creştere in Romănia cu 10-15%. Moment prielnic pentru ca firmele europene mari să decidă să deschidă magazine şi showroom-uri sub brand propriu. Primul pas a fost făcut ieri de către grupul italian Natuzzi, care a deschis in Bucureşti un magazin sub marcă proprie, in parteneriat cu firma Class Mob, deţinută de Camelia Şucu. Investiţia se ridică la 600.000 de euro şi va fi amortizată in trei ani. Class intenţionează să mai deschidă anul viitor alte două magazine, de dimensiuni mai mici, la Constanţa şi Cluj-Napoca, investiţia totală fiind estimată la 600.000 de euro. "Am vrut să fim prezenţi la Bucureşti, un oraş dinamic. Astăzi este un prim pas, dar ne uităm in viior, peste 10 ani", a declarat Franco Nettis, director de vănzări Natuzzi pentru Europa de Est.

Clasa medie. Prima companie străină care a intrat pe piaţa de retail de mobilă din Romănia a fost grupul suedez Ikea, care a deschis primul magazin la Bucureşti in luna martie a acestui an. Ikea a mizat insă nu pe piaţa de lux, ci pe vănzarea produselor funcţionale, uşor de asamblat şi cu preţuri reduse. Din acest an, o serie de alte firme străine şi-au anunţat intrarea pe piaţa romănească a mobilierului. Astfel, austriecii de la Kika vor deschide primul showroom in vara sau toamna anului viitor. Conceptul locaţiilor Kika presupune suprafeţe mari, de aproximativ 20.000 de metri pătraţi, oferta incluzănd produse din toate categoriile de preţuri, dar in general accesibile.

Pe segmentul de mobilier pentru bucătărie, o firmă nou-intrată pe piaţă este producătorul german Nolte Home Studio, care a inaugurat primul magazin din Romănia in luna mai. Compania aduce in Romănia mobilier pentru bucătărie, piesele fiind importate de la cele două fabrici din Germania.

Piaţa s-a divizat

Class Mob a fost pănă anul trecut divizia de mobilă de lux a grupului Mobexpert, deţinut de soţii Şucu. In urma divorţului, compania a trecut in proprietatea Cameliei Şucu, in urma tranzacţiei prin care fostul său soţ, Dan Şucu, a preluat in proporţie de 100% celelalte societăţi ale grupului. El i-a mai plătit Cameliei Şucu circa 40 de milioane de euro pentru participaţiile deţinute de aceasta la firmele din cadrul grupului Mobexpert. Compania condusă de Camelia Şucu comercializează 27 de branduri de lux şi a inregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 15 milioane de lei şi a avut un profit brut de 330.000 de lei.

Vănzări-record

Magazinul Ikea din Bucureşti a inregistrat, in primele şase luni de la deschidere, vănzări de 40 de milioane euro, cu aproximativ 75% peste nivelul prognozat, a anunţat directorul general Ikea Romănia, Cornel Oprişan. El a mai spus că unitatea a fost vizitată de 1,4 milioane de persoane, fiind văndute 4,6 milioane de produse in intervalul menţionat. Estimările pentru septembrie 2007-august 2008 indică o cifră de afaceri de 80 de milioane de euro. Magazinul comercializează peste 7.500 de produse şi intenţionează să ajungă la circa 8.000 de articole anul viitor. Retailerul suedez mai doreşte să deschidă incă cinci magazine in Romănia, in următorii cinci-şase ani, şi alte două-trei in viitorul mai indepărtat.

×
Subiecte în articol: economic romania piata milioane mobila