x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Afaceri - Netul creste posta Express

Afaceri - Netul creste posta Express

de Alexandru Radescu    |    Eugenia Mihalcea    |    13 Sep 2006   •   00:00
Afaceri - Netul creste posta Express

Cine mai trimite o scrisoare prin posta? Cuvinte de dragoste scrise pe hartie roz, parfumata? Nu, poate o factura sau un document de mare valoare. Romanii s-au obisnuit sa vorbeasca pe e-mail sau pe chat. Paradoxal, tot netul a dat inapoi postei clienti, dar pe alta categorie de servicii: curieratul rapid.

Bancile, firmele de consultanta, cele de asigurari, furnizorii de telefonie mobila si companiile care fac importuri auto au devenit clientii cei mai fideli ai firmelor de curierat rapid. Internetul a luat, dar tot internetul a dat. Asta, pentru ca piata comertului on-line a crescut in ultimul an, iar dupa ce comanzi comod din fata computerului, curierul este cel care iti aduce acasa produsul dorit.

Raportand valorile traficului postal la populatia Romaniei, se poate observa o medie de 22,67 de trimiteri postale pe cap de locuitor, in crestere fata de 19,21 de trimiteri postale transmise pe cap de locuitor in anul 2004. Conform unui raport al Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii, in 2005 au fost transmise 21,87 de trimiteri postale interne pe cap de locuitor.

DEZVOLTARE. Piata serviciilor de curierat, care se invarte undeva in jurul cifrei de 100 de milioane de euro, se dezvolta si in tara noastra pe segmentul expedierilor Express. Conform unui raport al ANRC privind piata serviciilor postale pentru anul 2005, dat recent publicitatii, piata serviciilor Express a inregistrat cea mai insemnata rata de crestere a volumului de trimiteri, numarul acestora fiind cu 410% mai mare fata de 2004. Aceasta crestere a serviciilor Express arata ca tot mai multi utilizatori romani se orienteaza spre serviciile postale care le ofera rapiditate, pretul devenind treptat un criteriu secundar de alegere a acestora.

SCHIMBARI. "Piata este in crestere. Probabil ca dupa generalizarea utilizarii semnaturii electronice volumul de corespondenta ar putea scadea usor", spune Octavian Badescu, general manager Alo Curier. Firma pe care o conduce ofera servicii de curierat intern, national si international, iar cifra de afaceri a companiei in anul 2005 a fost de 500.000 de euro. La nivelul Bucurestiului, Alo Curier detine, impreuna cu Pegasus si Concorde, peste 50%-60% din piata. In 2005, UPS Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 4,6 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul 2004. "Pentru anul curent estimam o cifra de afaceri in valoare de 5,4 milioane de euro", spune Iulia Nartea, director executiv UPS Romania. Iulia Nartea este de parere ca utilizarea din ce in ce mai ridicata a internetului pentru achizitionarea de diverse produse a condus la o crestere a numarului de clienti, in special persoane fizice.

Anul trecut au fost realizate 490 de milioane de trimiteri postale, dintre care 96% au avut ca destinatari persoane de pe teritoriul tarii, iar restul au fost trimiteri postale internationale.

SUPRAVEGHERE ON-LINE
Cele mai multe companii care ofera servicii de curierat ofera posibilitatea clientilor sa-si supravegheze comanda pe internet. Conform reprezentantilor DHL, din 2005 ei au oferit clientilor posibilitatea de a introduce comenzile on-line printr-o aplicatie numita Easy Ship. Astfel, clientii introduc datele expedierii in program si plaseaza comanda. Si Posta Romana, in parteneriat cu TNT, a pus la dispozitia clientilor serviciul SkyPak, pentru curieratul rapid international. Pe baza unui apel telefonic se asigura preluarea de la domiciliul clientilor a coletului, iar oamenii au posibilitatea sa urmareasca direct traseul transportului prin internet.
×
Subiecte în articol: economic poştale