Privatizarea CFR Marfă, care urma să aibă loc astăzi, a eşuat, potrivit unor surse. Ministerul Transporturilor şi Grupul Feroviar Român (GFR) nu au ajuns la nicio înţelegere.
Luni era termenul-limită pentru privatizarea companiei, însă GFR nu a plătit banii pentru CFR Marfă.
Potrivit aceloraşi surse, privatizarea companiei va fi reluată. Informaţia a fost prezentată luni, la emisiunea 100 de minute, de la Antena 3.
Condiţiile care ar fi trebuit să stea la baza acestei privatizări nu ar fi fost îndeplinite. Astăzi era ultima zi în care Gruia Stoica putea vira banii, dar el nu poate face acest lucru, în condiţiile în care mai multe clauze din contractul de vânzare-cumpărare nu au fost îndeplinite de vânzător, în speţă de stat - printre acestea se numără avizul de la Consiliul Concurenţei.
Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern.
Consiliul Concurenţei nu poate da avizul până luni, termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, şi va începe analiza doar după ce va primi de la GFR informaţii care lipsesc din notificarea depusă în urmă cu două săptămâni.
Anexa actului normativ prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii:
1. emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă
2. finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra companiei la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii în urma operaţiunii
3. obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii a unui acord cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii contractului
4. creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător
5. semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.