x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Au întârziat în trei luni aproape un an

0
Autor: Elena Stan 14 Apr 2009 - 00:00
Au întârziat în trei luni aproape un an Jurnalul foto/


"Trăim în România, şi asta ne ocupă tot timpul." La baza acestor vorbe poate sta o statistică a CFR Călători, care ne spune că în primele trei luni ale anului, trenurile au întârziat deja 313 zile.



Nenumăratele restricţii de viteză impuse de infrastructura feroviară, cauzele externe sistemului feroviar şi defecţiunile locomotivelor sau vagoanelor au determinat în primele trei luni ale anului întârzieri de sute de mii de minute la trenurile de călători care circulă zilnic în România.

Dacă anul trecut autorităţile dădeau vina pe ger sau pe zăpadă, primele trei luni ale acestui an nu au mai fost înregistrate astfel de fenomene, însă întârzieri tot au avut loc. În ciuda înregistrării zilnice a mii de minute întârziere, nimeni nu este penalizat sau sancţionat, aşa cum se făcea pe vremuri.

"Pe timpul lui Ceauşescu, dacă trenul ajungea cu întârziere sau nu pleca la timp din gară, venea şi îţi făcea Notă şi îţi oprea din bani la salariu. Atunci se ştia pe unde se lucra, iar întârzierile erau anunţate, nu ca acum", a declarat Mihai Dumitru, ceferist pensionar, fost impegat şi dispecer.

În prezent, călătorii nemulţumiţi pot depune plângere la Serviciul Relaţii cu Publicul al SNTFC CFR. "Fiecare caz de întârziere este analizat în mod distinct, iar în funcţie de cauzele care au condus la întârzierea trenului, călătorii pot beneficia de compensaţii din tariful de transport", potrivit CFR Călători.

STATISTICĂ
"CFR Călători pune în circulaţie zilnic un număr mediu de 1.560 trenuri de călători care parcurg cumulat un număr de aproximativ 176.000 de kilometri. Timpul total de circulaţie zilnică a trenurilor de călători este în medie de 240.000 de minute. Raportat la aceste valori, se înregistrează o întârziere medie zilnică de aproximativ 5.000 de minute, rezultând o medie de 3,2 minute de întârziere/tren", potrivit CFR Călători.

Astfel, în primele 90 de zile ale anului, cele 1.560 de trenuri de călători care au înregistrat zilnic întârzieri în medie de 5.000 de minute au cumulat un total de 450.000 de minute întârzieri. Ceea ce înseamnă 7.500 de ore sau 312,5 zile. Adică aproape un an de întârzieri cumulat în primele trei luni ale anului.

"Ceea ce se întâmpla în zilele noastre cu transportul feroviar este de neconceput. Unele trenuri sunt mizerabile, întârzierile sunt din ce în ce mai mari, iar dacă faci o comparaţie calitate/preţ, tarifele percepute pentru serviciile prestate sunt foarte mari. Per ansamblu, imaginea proastă a transportului feroviar determină tot mai multe persoane să folosească maşina proprie. Acest lucru duce la aglomerările din trafic şi la poluare mai mare", ne-a explicat Mariana Avram, fost salariat al CFR.

CAUZE
Aproximativ 70% din cauzele ce stau la baza întârzierii trenurilor în medie cu 2,15 minute pe tren sunt cauzate de restricţiile impuse de infrastructura feroviară, respectiv restricţii de viteză şi lucrări la calea ferată. Pe locul doi găsim cazurile de forţă majoră, externe sistemului feroviar, cum ar fi viscolul, gerul sau inundaţiile, care reprezintă 20% (0,6 minute întârziere/tren) din totalul întârzierilor.

Pe ultimul loc, cu 10% (0,3 minute întârziere/tren), potrivit statisticii transmise de CFR Călători, găsim defecţiunile locomotivelor sau ale materialului rulant. Spre deosebire de anul trecut, CFR Călători nu ne-a mai transmis date cu privire la accidentele înregistrate la nivel cu calea ferată sau provocate de alţi operatori feroviari.
Citeşte mai multe despre:   economic,   calatori,   minute

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Economia, în pericol. Explozie de șomaj și falimente

Economia, în pericol. Explozie de șomaj și falimente
Criza Covid-19 ar putea să genereze, în perioada următoare, 500.000 de noi șomeri, estimează o analiză publicată de REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene...

OLX intră și pe piața creditelor bancare

OLX intră și pe piața creditelor bancare
Administratorul portalurilor de anunțuri OLX, Storia.ro și Autovit.ro - OLX Group - și fondul de investiții ORESA și-au anunțat ieri intenția de achiziție a celui mai mare broker de credite, KIWI Finance....

Cîțu: liniște fiscală până în decembrie

Cîțu: liniște fiscală până în decembrie
Depunerea declaraţiilor fiscale de către firme va fi amânată până pe 25 decembrie 2020 și tot până la acea dată se prelungește perioada scutirii de penalităţi pentru întârzieri la plata taxelor și...

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței
Mai multe companii din energie au primit amenzi din partea Autorității Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) pentru manipularea pieței și crearea de dezechilibre în sistemul...

Să curgă vinul pe fonduri europene

Să curgă vinul pe fonduri europene
Producătorilor de vin şi firmelor de distribuţie tradiţională a bunurilor de larg consum li se va permite accesul la fonduri europene, conform prevederilor legii de aprobare a OUG 130/2020 privind unele măsuri de...

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia
Creșterea pensiilor cu 40% va avea un impact extrem de grav asupra economiei și va duce la pierderea multor locuri de muncă, într-un moment în care este nevoie de consolidare fiscal-bugetară, arată într-o...

Criza lovește Guvernul cu măriri de salarii și angajări masive

Criza lovește Guvernul cu măriri de salarii și angajări masive
Clamată de PNL pe vremea când era în opoziţie, restructurarea aparatului bugetar a dispărut din discursul liberalilor odată ajunşi la putere. În plină criză economică, aparatul de lucru al Guvernului Orban a...

Florin Cîţu: Nu se fac executări silite până pe 25 decembrie

Florin Cîţu: Nu se fac executări silite până pe 25 decembrie
Ministrul de Finanțe, Florin Cîţu, a anunţat că va propune joi, în şedinţa de Guvern, amânarea executărilor silite până în data de 25 decembrie.   „Referitor la 25 octombrie, propuneri față...

Tranzacție importantă pe piața financiară non-bancară din România

Tranzacție importantă pe piața financiară non-bancară din România
OLX Group și ORESA anunță intenția de achiziție a KIWI Finance de către OLX Group. KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România, va fi adăugat portofoliului local OLX Group, din care fac deja parte OL...

Cât petrec românii în trafic spre locul de muncă

Cât petrec românii în trafic spre locul de muncă
Angajatii din statele membre UE ajungeau la serviciu în 25 de minute, anul trecut, românii petrecând în trafic un timp apropiat de media comunitar,ă care este de 27 de minute, arată Eurostat. Cel mai...

Ce spune Florin Cîțu despre datoria publică a țării

Ce spune Florin Cîțu despre datoria publică a țării
Datoria publică a României a crescut cu 7% în acest an, mult sub media statelor comunitare, unde aceasta s-a mărit cu 20%, potrivit ministrului Finanțelor, Florin Cîțu.  "În medie, datoria publică a...

Care sunt domeniile de activitate cu cele mai mari salarii

Care sunt domeniile de activitate cu cele mai mari salarii
Cele mai plătite joburi din România sunt în domeniile pharma și tehnologia informației, unde veniturile lunare se situează peste media pieței, potrivit studiului "Total Remuneration Survey",...

Economia românească lovită de pandemie. Care este soluția ieșirii din criză

Economia românească lovită de pandemie. Care este soluția ieșirii din criză
Restricțiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus ar putea însemna închiderea a peste 300.000 de afaceri și rămânerea pe drumuri a circa 500.000 de oameni. Efectele crizei economice s-ar putea resimți de...

APIA a plătit renta viageră agricolă pe 2019. Care a fost suma alocată

APIA a plătit renta viageră agricolă pe 2019. Care a fost suma alocată
Suma totală plătită pentru renta viageră agricolă pentru 2019 se ridică la 46,75 milioane de lei pentru 37.532 de beneficiari, a transmis Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură...

Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au 4 clase primare

Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au 4 clase primare
Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au doar 4 clase primare. Acestea ar putea avea șansa de a se intregra pe piața muncii după urmarea unor cursuri de formare prin modifi...
Serviciul de email marketing furnizat de