x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cât costă recordul mondial la întârzieri pe calea ferată

0
Autor: Adrian Stoica 08 Iul 2016 - 15:27
Cât costă recordul mondial la întârzieri pe calea ferată Victor Stroe


Întârzierile trenurilor de călători au totalizat anul trecut 1.268.506,4 de minute, ceea ce înseamnă 880,9 zile. Adică aproape doi ani şi jumătate de întârziere a strâns CFR Călători într-un singur an. Avem 19.997 km. de reţea, din care doar 8.444 km sunt electrificaţi, iar dacă mai adăugăm că viteza medie a fost de 43,98 km/h avem tabloul complet a ceea ce fostul ministrul al Transporturilor, Dan Costescu, numea “luxul de a merge cu trenul”. Acesta este rezultatul ultimilor 25 de ani în care investiţiile în infrastructura de căi ferate au fost la limita menţinerii în funcţiune a reţelei.

În timp ce politica ţărilor din Uniunea Europeană şi nu numai este de  extindere a reţelei, concomitent cu mărirea vitezei de circulaţie, la noi se petrece exact pe dos. Se scot din funcţiune tronsoane de cale ferată, iar restricţiile de viteză, impuse tot mai des datorită stării precare a infrastructurii,  au anulat speranţa de a avea şi noi trenuri de viteză mult timp de acum înainte.

Viteza va continua să scadă

Viteza de aproape 44 km/h ar putea să continuă să scadă, după cum recunoaşte şi   administratorul infrastructurii feroviare din cauza alocaţiilor bugetare insuficiente. Dacă acum raportul dintre viteza existentă (Ve) şi viteza proiectată iniţial (Vpi) este 0,825 (ceea ce înseamnă că este mai mică), se precizează în Hotărârea de Guvern privind aprobarea Contractului de activitate a CFR SA pentru perioada 2016-2020, compania ar trebui să facă investiţii, numai  în acest an, de peste 1,464 miliarde de lei pentru a menţine acest indicator şi aşa dezastruos. Din această sumă aproape 840 de milioane de lei ar fi necesari pentru întreţinerea liniilor, 225 milioane de lei pentru întreţinerea instalaţiilor şi 400 de milioane de lei pentru reparaţii capitale la linii, poduri şi instalaţii. Investiţiile sunt imposibil de realizat pentru că în acest an compania a primit doar 464  de milioane de lei. Dacă vorbim însă despre ridicarea restricţiilor de viteză şi eliminarea punctelor periculoase, CFR SA ar avea nevoie de 5,3 miliarde de lei, la care s-ar mai adăuga alte 2,43 miliarde de lei pentru reabilitarea unor tronsoane, astfel încît trenurile să poată atinge viteza de 160 km/h.

CFR Infrastructură are în reabilitare doar 352 de kilometri de cale ferată între Sighişoara şi frontiera de vest de lângă Arad, parte a lucrărilor de modernizare a Coridorului IV feroviar pentru viteze de 160 km/h.

689 milioane euro este valoarea proiectelor semnate de CFR Infrastructură cu Comisia Europeană la începutul acestui an pentru realizarea a patru proiecte feroviare.

În Europa se investesc miliarde de euro în dezoltarea rutelor feroviare

-Comisia Europeana a anunţat că va susţine toate cele 10 proiecte depuse recent de Polonia. Valoarea lor este de 1,6 miliarde de euro şi ele vizează modernizarea unor tronsoane de cale ferată. Conform altei cereri  depuse, Căile Ferate Poloneze au mai primit 1,7 miliarde de euro pentru implementarea a şapte proiecte feroviare. Pe de altă parte, Polonia a anunţat că va investi 937 de milioane de euro numai în modernizarea legăturilor feroviare cu cele patru porturi ale ţări: Gdansk, Gdynia, Szczecin si Swinoujscie.

-Serbia şi Ungaria pregătesc modernizarea liniei feroviare Budapesta-Belgrad, proiect care este estimat la circa 1,5 miliarde de dolari. Finanţarea urmează să fie asigurată în proporţie de 85% de către China, având în vedere că  se doreşte ca linia să fie încadrată într-un coridor de transport al mărfurilor din China către Europa.

-Pentru finanţarea  Programului Operațional de Dezvoltare a Transportului pentru perioada 2014-2020, Ungaria a inclus în bugetul de stat pentru acest an suma de 3,92 miliarde euro. Programul Operațional urmăreşte îmbunătățirea accesibilității pe rutele feroviare cu legături internaționale și dezvoltarea unui transport feroviar urban și suburban durabil. Astfel, Ungaria intenționează să îmbunătățească și timpii de călătorie în rețeaua națională, iar pentru aceasta va moderniya 280 km de cale ferată. De asemenea, cu ajutorul fondurilor europene această ţară vrea să construiască peste 132 km de linii de metrou, tramvai și trenuri locale.

-Cehia si guvernul landului Saxonia au ajun în luna mai la un acord privind construcţia în comun a legăturii feroviare de mare viteză dintre Praga şi Dresden. Linia, care implică construcţia unui tunel pe sub munţii Krušné Hory, ar trebuie să devină operaţională în 2030. Prin realizarea acestei linii, timpul de călătorie dintre cele două oraşe se va reduce de la două ore la o oră.

-Deşi Elveţia are o reţea feroviară foarte bine pusă la punct, nimeni nu face rabat când vine vorba despre finanţarea lucrărilor de întreţinere. Această ţară vrea să aloce în intervalul 2017-2020 aproximativ 12 miliarde de euro numai pentru mentenanţa reţelei. Din această sumă, şapte miliarde de euro ar urma să revină Căilor ferate Elveţieni, iar diferenţa căilor ferate private.

-Austria va investi aproximativ 14,6 miliarde euro în extinderea reţelei de infrastructură feroviară şi în achiziţia de noi vagoane. În 2016 Austria a pus în funcţiune două culoare de transport, incluse în cele nouă care se pregătesc să străbată Europa. Pe coridoarele de transport care acoperă regiunile Orient/Est-mediteraneean şi Rin-Dunăre este inclusă și România.

-Turcia investeşte în După ce a deschis în anul 2009 prima sa linie de mare viteză (250 km/h), care leagă Ankara de oraşul Eskisehir, Turcia a inaugurat în 2014 al doilea culoar de mare viteză între Ankara şi Istanbul. Investiţia a fost de 4,5 miliarde de dolari. Turcia mai lucreaza la o serie de noi tronsoane de mare viteza: Ankara-Sivas (405km), Sivas-Erzincan (235km), Bilecik-Bursa (106km) şi Polatli-Izmir (527km).


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

O vară a iubirii. Verighetele și inelele de logodnă, în topul preferințelor românilor

O vară a iubirii. Verighetele și inelele de logodnă, în topul preferințelor românilor
Magazinele de bijuterii Teilor a înregistrat o creștere de 85% a vânzărilor de verighete și o creștere de 40% a vânzărilor de inele de logodnă pe perioada de vară, între 1 iunie și 30 septembrie. În 2021,...

Avertisment DUR al BNR. Absorbția fondurilor europene din PNRR este incertă

Avertisment DUR al BNR. Absorbția fondurilor europene din PNRR este incertă
Perspectiva absorbției fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de Redresare și Reziliență (PNRR), precum și a celor aferente noului Cadru financiar 2021-2027, prezintă un grad ridicat de...

ANRE a amendat patru furnizori de gaze naturale. Engie România contestă sancțiunea

ANRE a amendat patru furnizori de gaze naturale. Engie România contestă sancțiunea
Furnizorul de gaze naturale Engie România a anunțat că va contesta în instanță decizia ANRE care l-a sancționat cu o amendă de 800.000 lei pentru încălcarea legislației referitoare la ofertele tip...

Oferta-șoc: 900 lei/MWh și o factură de 4.200  lei/lună

Oferta-șoc: 900 lei/MWh și o factură de 4.200  lei/lună
Galerie Foto Iarna care se apropie cu pași repezi va fi una de groază pentru majoritatea populației, din cauza facturilor imense la gaze și energia electrică care vor veni. Va fi o iarnă a supraviețuirii pentru mulți dintre r...

Producția industrială a crescut pe seama scumpirilor electricității și gazelor

Producția industrială a crescut pe seama scumpirilor electricității și gazelor
Producţia industrială a crescut cu 12,7% ca serie brută şi cu 13,1% ca serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în primele opt luni din 2021, raportat la același...

Ministerul de Finanţe a împrumutat joi de la bănci suma de 600 milioane lei

Ministerul de Finanţe a împrumutat joi de la bănci suma de 600 milioane lei
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2030 şi a împrumutat joi de la bănci suma de 600 milioane lei, nivelul programat, la o dobândă anuală de 4,93%. La licitaţie au partic...

A fost semnat contractul pentru construcția Spitalului Regional Cluj

A fost semnat contractul pentru construcția Spitalului Regional Cluj
Guvernul a aprobat, joi, un memorandum privind contractul de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru Spitalul Regional de Urgență Cluj. Contractul are o valoare estimată...

UPDATE Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. Încep lucrările la lotul 3 București Sud

UPDATE Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. Încep lucrările la lotul 3 București Sud
A fost emis ordinul de începere a lucrărilor de execuție pentru lotul 3 din Autostrada de Centură București Sud, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). proiectul...

Datoria externă a României ajunge la cifre ALARMANTE. A crescut la 135 miliarde de euro

Datoria externă a României ajunge la cifre ALARMANTE. A crescut la 135 miliarde de euro
Datoria externă totală a României a crescut cu 8,4 miliarde de euro în primele 8 luni, ajungând la 135 miliarde euro. Datoria publică directă a ajuns la 60,7 miliarde euro, plus 6% de la începutul...

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 20% în ultimele două săptămâni

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 20% în ultimele două săptămâni
Dobânzile pe piaţa interbancară cresc din nou: ROBOR la 3 luni ajunge, joi, la 2,15%, faţă de 2,13% miercuri. În ultimele două săptămâni indicele s-a majorat cu 20%. Indicele ROBOR la trei luni, folosit...

350 de angajaţi vor fi daţi afară de Renault în 2021. Criza semiconductorilor reduce producţia

350 de angajaţi vor fi daţi afară de Renault în 2021. Criza semiconductorilor reduce producţia
Subsidiara Renault din Slovenia va disponibiliza, până la finalul anului, 350 de angajaţi, din cauza deficitului de componente electronice, transmite Xinhua. „Producţia va fi redusă de la 650 la 490 de maşini pe...

Avarie la Cernavodă: O unitate s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Național

Avarie la Cernavodă: O unitate s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Național
O unitate de la Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Național fără a produce un impact pe partea nucleară sau asupra populației și angajaților. Nuclearelectrica anunță că Unitatea 2 a...

Plafonarea prețurilor la energie și gaze, o propunere cu multe capcane

Plafonarea prețurilor la energie și gaze, o propunere cu multe capcane
Galerie Foto Propunerea legislativă a PSD pentru plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze pentru consumatorii casnici și stabilirea măsurilor de sprijin al întreprinderilor mici și mijlocii, a căror activitate...

Generația Z, preocupată de mediul înconjurător: Haine second-hand, ambalaje reciclate, mersul pe jos

Generația Z, preocupată de mediul înconjurător: Haine second-hand, ambalaje reciclate, mersul pe jos
Mersul pe jos și evitarea risipei de mâncare se află printre acțiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generației Z, potrivit datelor studiului național Insights PulseZ. Totodată, tinerii din...

Vești pentru pensionari. Ce se va întâmpla cu talonul de pensie

Vești pentru pensionari. Ce se va întâmpla cu talonul de pensie
Românii care primesc pensia pe card nu mai trebuie să aștepte poștașul acasă pentru a primi talonul, acesta fiind accesibil pe e-mail sau în contul online CNPP. Anunțul a fost făcut de fostul ministru al...
Serviciul de email marketing furnizat de