Exista branduri romanesti care s-au dezvoltat si s-au afirmat inainte de comunism, dar si in timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinte ale capitalismului, care au ramas in urma la capitolul pozitionare. Intr-un context economic in recesiune, campania 'Cel mai promitator brand romanesc' lansata de compania de branding si design Seed Consultants isi propune incurajarea companiilor de a dezvolta si promova branduri autohtone.
Competitia invita sa se inscrie companiile mici, mijlocii si mari care au in portofoliu un brand romanesc de produs, de serviciu sau de corporatie si pe care doresc sa il relanseze sau sa il reinventeze, in perioada 5-31 ianuarie 2012. La finalul campaniei ajunse la cea de-a doua editie, castigatorul va beneficia de un program complet de rebranding care sa raspunda nevoilor sale. Pana atunci, Jurnalul National va aduce in atentie branduri care ne-au intrat in viata.
Cum nu e iarna fara raceala, ne numaram si noi medicamentele impotriva bolii. Asa ne amintim cu drag, de fiecare data, de solutia universala impotriva racelii si a gripei: Carmol. O frectie cu Carmol este eficienta inca din 1928, iar numele, mult mai longeviv decat efectul solutiei in sine, a devenit astazi un brand romanesc autentic.
Carmol, produs de Biofarm, a avut parte de un proces de rebranding trecand de la un ambalaj lipsit de elemente grafice diferentiatoare, la o gama de cinci produse, unul dintre ele special creat pentru copii.
Noul design al ambalajului este unul modern, iar culorile alese (albastru si portocaliu) sunt vii si sugereaza efectul solutiei asupra simptomelor de raceala si gripa. Singra problema o reprezinta faptul ca ambalajele nu respecta aceeasi linie grafica. Desi sunt moderne si cu elemente atractive si culori diferentiatoare, pur si simplu nu exista o unitate intre cele trei tipuri de ambalaje. Totusi, Carmol a devenit un brand puternic romanesc.