54% dintre cumpărători sunt influențați de preț atunci când aleg un produs, 32% țin cont de clasa energetică și 30% de recenziile faborabile. Totodată, 22% consideră importantă sustenabilitatea brandului sau a produsului.
De asemenea, 38% dintre persoanele intervietate își schimbă telefonul mobil la 2-3 ani, iar 23% schimbă produsele de înfrumuseţare şi îngrijire corporală o dată pe an.
66% dintre români schimbă electrocasnicele mari, respectiv frigider, aragaz, maşină de spălat, la 5 - 10 ani. 25% spun că își aleg alte telefoane mobile și televizoare când apare o tehnologie nouă iar 21% când se ivește o ofertă tentantă.
73% vor să înlocuiască electrocasnicele de bucătărie, aspiratoarele, mașinile de spălat atunci când se strică și doar 31% pentru că sunt vechi.
58% dintre consumatori predau electrocasnicele vechi la schimb în magazinele care oferă vouchere sau reduceri de preţ în cadrul programelor de buy-back. 52% predau aparatura veche spre reciclare, iar 24% o dau unor membri ai familiei sau prieteni.
44% dintre români spun că nu există centre de reciclare în apropierea locuinței, 18% nu au informaţii despre cum pot să recicleze aparatura veche, iar 14% consideră că ar trebui să fie recompensaţi. 17% au folosit sau cunosc pe cineva care a folosit sistemul de predare gratuită a deşeurilor electrice de mici dimensiuni fără obligaţia de a cumpăra un produs nou.