BUSINESS
Birocratia si suprareglementarea domeniului au facut ca piata centralelor termice sa scada in acest an cu aproape 40%, la 145.000 de unitati vandute.
ADRIAN MIHAI
FOCUS. Vanzatorii de centrale termice se concentreaza in ultima vreme pe zonele unde CET-urile si-au incetat activitatea
|
SPERANTE. Pentru anul viitor, compania mizeaza pe cresterea pietei, dar si a cotei detinute la 17,6%, ceea ce inseamna 30.000 de unitati vandute. Daca anul acesta, marca Westen s-a vandut mai bine, planurile indica faptul ca anul viitor marca Baxi, desi mai scumpa, va genera vanzari mai mari. "Cresterea Baxi Romania, pe o piata aflata in scadere, s-a datorat in principal beneficiului unic pe piata 8 ani garantie si investitiilor in comunicare", apreciaza reprezentantii companiei. "Perioada de garantie acordata reprezinta durata medie de viata a unei centrale termice si este valabila pentru toate produsele marca Baxi", adauga acestia. S-a utilizat mai ales publicitatea tv, estimata la aproximativ 5.000.000 de euro, valoare ratecard. Debransarile s-au putut realiza, in functie de zona, pana in luna octombrie, ceea ce face ca in perioada iernii, vanzarile sa fie mult mai scazute. Exista totusi anumite zone in tara unde CET-urile si-au incetat activitatea si unde debransarile se pot realiza oricand. In perioada de iarna, importatorii si producatorii de centrale isi muta atentia de la vanzare spre pregatirea urmatorului sezon.
CONCURENTA. Printre cei mai importanti producatori si importatori de centrale se numara grupurile Vaillant Hepworth (cu marcile Vaillant, Protherm si Saunier Duval si Hermann), Immergas, Ferroli, Merloni (cu marca Ariston), Bosh si Kober (cu marca Motan), singurul producator autohton.
Citește pe Antena3.ro