Privatizarea Automobile Craiova şi investiţia companiei Ford pot fi considerate “cea de-a doua industrializare a României, o industrializare pe principiile pieţei libere”, a declarat Teodor Atanasiu, preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Privatizarea Automobile Craiova şi investiţia companiei Ford pot fi considerate “cea de-a doua industrializare a României, o industrializare pe principiile pieţei libere”, a declarat Teodor Atanasiu, preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului. Mai mult, acesta a declarat că, “prin investiţia Ford, România devine unul dintre cei mai importanţi producători europeni în industria auto”, atrăgând de patru ori mai mulţi angajaţi în fabricile furnizorilor, care vor veni o dată cu compania Ford. Teodor Atanasiu a precizat că la Craiova vor fi produse de zece ori mai multe autoturisme pentru piaţa europeană decât în anul de vârf al producţiei craiovene.
MUNCĂ. Atanasiu a mai spus că, alături de industria IT, industria de automobile este una dintre industriile cu valoarea adăugată cea mai mare, care are nevoie de forţă de muncă calificată, mai bine plătită. Statul român are şi el obligaţii, respectiv un ajutor regional şi pentru programele de şcolarizare care se fac împreună cu Ford. Astfel, trebuie dezvoltate atât învăţământul, cât şi infrastructura rutieră şi feroviară, pentru că “vânzările se vor face transportând acele maşini, nu vânzându-le la poarta fabricii”. Documentele prin care compania americană Ford intră în proprietatea Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din acţiuni, au fost semnate vineri la Craiova de Sebastian Vlădescu, preşedintele Comisiei de privatizare, şi de Lyle Watters, negociatorul-şef al Ford Europa, directorul general al Ford Europa, John Flemming, primind din partea premierului Călin Popescu Tăriceanu, ca un gest simbolic, cheia fabricii de la Craiova.