Taxarea mașinilor vechi, o soluție pentru buget și mediu
„Programul Rabla este ca o soluție temporară la o problemă mai profundă – nu reparăm conducta spartă, doar scoatem apa. Stimulăm achizițiile de mașini noi, dar ignorăm cauza: deținerea și comercializarea mașinilor foarte vechi, adesea prin metode nefiscalizate,” a declarat Mihai Bordeanu, citat de Profit.
Directorul propune ca administrațiile locale să gestioneze taxarea mașinilor vechi, ceea ce ar putea acoperi o parte din deficitele bugetare. „Statul taxează utilizatorii de mașini noi, dar vehiculele vechi rămân neimpozitate,” a subliniat acesta.
Mai multe stimulente pentru mașinile electrice
În ceea ce privește Programul Rabla, Mihai Bordeanu a confirmat discuții cu Ministerul Mediului pentru majorarea subvențiilor acordate vehiculelor electrice, însă fără o concluzie clară. Reducerea la jumătate a subvențiilor a afectat direct vânzările modelului electric Dacia Spring. „Pentru noi, creșterea vânzărilor de electrice este esențială, mai ales în contextul obiectivelor de reducere a emisiilor,” a explicat acesta.