x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum scoți milioane de euro din piatră seacă

0
Autor: Luciana Cocoș 01 Aug 2019 - 14:30
Cum scoți milioane de euro din piatră seacă
Vezi galeria foto


În piața construcțiilor din România va urma o nouă criză, avertizează tot mai mulți specialiști, și doar cei care au o poziție de business puternică și corectă vor reuși să-i facă față. Pentru afacerile din domeniu nu vin vremuri tocmai bune dacă punem la socoteală și situația de pe piața muncii, care a devenit critică. Într-o zonă dominată însă de câțiva mari jucători, abonați la banii statului, o companie condusă de doi tineri a reușit să-și consolideze poziția de lider, ca fiind cel mai mare distribuitor de piatră naturală din România.

 

Povestea PiatraOnline a început în urmă cu 12 ani, când Mariana Constantinescu-Brădescu și Sergiu Constantinescu au pus bazele celui mai mare magazin online din România care vinde produse din piatră naturală pentru construcții și amenajări interioare și exterioare. “Atunci când ne-am apucat de proiectul PIATRAONLINE terminasem ambii facultatea și acumulam experiență în alte domenii. Eu vin cumva dintr-un domeniu conex pentru că am lucrat de la 18 ani în domeniul materialelor de construcții împreună cu familia mea, iar acest lucru m-a ajutat să cunosc, într-o bună măsură, cum funcționează domeniul, care sunt piedicile și provocările”, povestește Mariana, managing partner la PiatraOnline. Ea și soțul său, Sergiu, au fost primii care am mizat pe online ca nişă într‑un domeniu dominat de vânzări directe şi deplasarea pe şantiere. “Este un proiect românesc de evoluție personală și profesională. Este un proiect pe care l-am început din dorința de a contribui la creșterea și evoluția României și, de fapt, ne-a adus și posibilitatea evoluției personale și profesionale a amândurora, antreprenorii din spatele acestui business. Am pornit cu zero investiții și astăzi îl văd ca un plus de valoare pentru că ne-a învățat să avem un cash-flow foarte eficient și să avem grijă să îl menținem în această zonă pentru a nu avea nevoie de suport financiar din exterior”, mai spune antreprenoarea.

 

Primul magazin online de piatră naturală

 

Începutul de drum a fost într-o perioadă în care toată lumea vorbea despre criză, și tocmai asta i-a determinat pe Sergiu și Mariana să vadă lucrurile diferit. “A trebuit să construim cărămidă cu cărămidă fiecare departament din cadrul companiei, a trebuit să muncim mult să cucerim fiecare segment de piață și evoluția de la an la an a fost rezultatul efortului susținut, depus zi de zi, în toți acești ani”, mărturisește Sergiu Constantinescu. “Cu siguranță în cei peste 10 ani de activitate am avut și foarte multe obstacole, însă considerăm că tocmai acest lucru ne-a făcut mai puternici, ne-a ajutat să învățăm din greșeli și să ne adaptăm la piața în care activăm. Am investit foarte mult în departamentul de marketing. Am investit încă din primii ani în dezvoltarea internă a companiei prin implementarea de procese și soft-uri de automatizare, de transparentizare și de eficientizare a activității echipei și a ceea ce ajunge în exterior, către clientul nostru. Faptul că am fost atât de concentrați pe acest lucru, cu siguranță ne-a încetinit creșterea, însă considerăm că o creștere durabilă este una mult mai bună decât acea creștere datorată circumstanțelor pieței,” adaugă Mariana Constantinescu-Brădescu.

Afacerea continuă se dezvolte în condițiile în care oamenii încep să cumpere tot mai mult produse de pavaj, placat și amenajat din piatră.

 

Intre linii

 

Românii alocă între 1.000 și 1.500 de euro când au ca proiect amenajarea unei băi sau bucătării, și între 10.000 și 20.000 de euro, când vorbim de amenajarea întregii case.

 

 

“Piața construcțiilor și implicit cea a designului și arhitecturii este într-o continuă dezvoltare, ceea ce nu poate decât să mă bucure, pentru că am început să ne aliniem tendințelor internaționale. Foarte multe proiecte imobiliare au echipe întregi în spate care gândesc tot conceptul și livrează pe piață produse cu adevărat calitative. Cu siguranță există și zone mai puțin dezvoltate sau produse unde încă nu s-a evoluat suficient, proiecte rezidențiale care folosesc produse mediocre și fără o structură bine gândită în spate, dar cred că, în timp, piața va elimina singură astfel de exemple. În acest moment, la nivel mondial se optează din ce în ce mai mult pe produse ecologice, pe dezvoltare durabilă și pe protejarea mediului înconjurător, iar la un moment dat, acest trend va ajunge și în România și vom înțelege cât de important este să ne dezvoltam durabil și eficient”, explică Mariana. Compania importă cea mai bună piatră naturală din toate colțurile lumii, având furnizori inclusiv în țări precum India, Brazilia, Spania sau China. Pe lângă magazinul online, compania deține și un showroom în București, cu o suprafață de peste 1.800 mp, în care clienții pot găsi peste 1.500 de repere.

 

Accesul la fonduri de investiții, blocat

 

PiatraOnline a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de aproximativ 5,5 milioane de euro și o creștere a profitului de 11% față de 2017. “Afacerea nu a evoluat foarte repede pentru că avem peste 10 ani pe piață, dar a evoluat, din punctul nostru de vedere, foarte sănătos și susținut. Am început cu zero resurse financiare și fără să avem clienți asigurați sau o piață pe care să activăm. “mai spune antreprenoarea. Până acum nu au apelat la fonduri de finanțare, ci doar la credite de investiții pentru dezvoltarea și extinderea platformei logistice. “Din păcate, având activitatea în București, suntem dezavantajați pentru că nu avem acces la fonduri de investiții, deoarece se consideră că suntem într-o zonă fără nevoi de dezvoltare. Din punctul nostru de vedere nu este corect, pentru că o companie, indiferent unde este amplasată, dacă are potențial de dezvoltare și contribuie la bugetul statului, crește sustenabil de la an la an, ar trebui să aibă acces și la astfel de fonduri pentru a-i susține activitatea, ajutând-o, astfel, să aducă și mai mulți bani la buget. Să nu uitam că bugetul unui stat este compus și din contribuțiile făcute de companiile care activează în respectivul domeniu. Așadar, cu cât sunt mai înfloritoare acele companii, indiferent unde sunt amplasate, cu atât va crește contribuția la bugetul de stat, din care, ulterior, se asigură toate nevoile din aparatul de stat și din cheltuielile curente”, mai spune Mariana Constantinescu-Brădescu.

 

 

Brandul se extinde în ţară

 

Expasiunea sectorului de construcții și amenajări i-a determinat pe cei doi tineri antreprenori să facă următorul pas pentru dezvoltarea afacerii lor. “O primă direcție de extindere este franciza PiatraOnline, care este în curs de pregătire, precum și partenerii pe care îi vom aduce pe piață cu acest model de business. Ne extindem în Bulgaria, unde lucrăm la primul showroom din această țară și am înființat și primul departament de business-to-business din cadrul PiatraOnline, de la care avem așteptări mari în ceea ce privește aportul la cifra de afaceri totală a companiei. Investim în sisteme interne, în soft-uri și în orice altceva ne poate ajuta la o creștere pe termen lung”, spune Sergiu Constantinescu. Prin francizare, brandul va fi prezent în Iași, Timișoara, Cluj, Craiova și Brașov. Costul asociat achiziției francizei va fi stabilit în funcție de suprafața spațiului care, pentru o bună desfăşurare ar trebui să aibă între 180 si 300mp, iar prețul poate varia între 100.000 euro şi 200.000 euro, în funcție de dimensiune şi de logistica francizatului. Iar pentru a se asigura că va fi eligibil pentru achiziția licenței, noul francizat va trebui să urmeze o perioadă de training specializat cu echipa Piatraonline.

 

Între familie și business

Prinși în tumultul contractelor și al cifrelor, Mariana și Sergiu reușesc să găsească acel echilibru între viața de familie și business. “Încercăm să alocăm timp ambelor zone și să fim pe cât de prezenți posibil în tot ceea ce facem, astfel încât să nu risipim momente prețioase din viață. Cred că viața este mult prea scurtă și prețioasă ca să ne permitem să o irosim pe lucruri fără importanță, pe oameni care nu ne aduc valoare în viața noastră și pe activități care nu ne fac plăcere”, conchide antreprenoarea.

 

 

Au fost ani în care am lucrat 16 ore pe zi, zi de zi, noi doi, tocmai pentru că aveam proiecte și obiective pentru care știam că trebuie să luptăm ca să le obținem.Chiar și atunci când alocăm multe ore vieții profesionale, o facem pentru că iubim ceea ce facem, iar atunci când avem timp liber pe care să-l petrecem cu familia, călătorind sau făcând orice altă activitate de relaxare, ne alocăm toate resursele în această direcție

 

Mariana Constantinescu-Brădescu, Managing Partner PiatraOnline

 

 

Ne dorim să arătăm că se pot seta standarde înalte, că putem să avem o comunicare foarte transparentă cu piața în care activăm și că o companie românească poate să aibă gândirea unei corporații occidentale. Modelul nostru de business este unul concentrat pe o creștere organică și susținută și nu una explozivă ce nu are susținere pe viitor.

 

Sergiu Constantinescu, Managing Partner PiatraOnline

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Şoc pe piaţa valutară: Euro a ajuns la un nou maxim istoric în raport cu moneda națională

Şoc pe piaţa valutară: Euro a ajuns la un nou maxim istoric în raport cu moneda națională
Euro a atins vineri un nou maxim istoric, a treia zi la rînd, fiind cotat la BNR la 4.8750 lei, cu o creștere de 0,06% față de maximul precedent, atins miercuri, la 4,8722 lei.   Acesta este al cincilea...

Cât se va devaloriza leul în următoarea perioadă. Ce se va întâmpla cu inflația

Cât se va devaloriza leul în următoarea perioadă. Ce se va întâmpla cu inflația
Leul va ajunge la 4,9777 lei/euro, iar rata inflației va ajunge la 2,94% până în septembrie 2021, prognozează analiștii CFA România.  "În ceea ce priveşte cursul de schimb EUR/RON, 90% dintre...

Șomajul a crescut la 5,4% trimestrul doi din 2020. Numărul angajaților a scăzut la 65,2%

Șomajul a crescut la 5,4% trimestrul doi din 2020. Numărul angajaților a scăzut la 65,2%
Șomajul a crescut în trimestrul doi la 5,4%, cu 1,1% mai mult față de perioada anterioară. Rata de ocupare a populației cu vârste între 15-64 de ani a fost de 65,2%, cu 0,2% mai mică față de intervalul...

Casele vândute în pandemie: mai puține și mai scumpe

Casele vândute în pandemie: mai puține și mai scumpe
În perioada stărilor de urgență și de alertă (martie-august 2020), numărul imobilelor vândute a scăzut dramatic, în timp ce prețurile pe metrul pătrat au crescut accelerat față de același interval din...

Începe luna cadourilor pentru fermierii activi

Începe luna cadourilor pentru fermierii activi
Fermierii cu activitate în sectoarele zootehnic și vegetal pot depune de astăzi, până la 23 octombrie, cereri de accesare a unor finanțări alocate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). Măsura...

Harta hărniciei

Harta hărniciei
În semestrul I 2020 s-au construit în total 29.765 de locuințe noi, în creștere cu 2.561 de unități față de numărul înregistrat în același interval din 2019, arată datele centralizate de Institutul...

Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat ieri anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu - Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cu o...

Afacerile IMM-urilor revin pe scădere

Afacerile IMM-urilor revin pe scădere
Cifra de afaceri a IMM-urilor din România a coborât cu 14% în august comparativ cu iulie, relevă un studiu al distribuitorului de softuri financiar-contabile SmartBill. Față de intervalul similar al anului trecut,...

BNR se curăță de 7 milioane de lei

BNR se curăță de 7 milioane de lei
Banca Națională a României (BNR) efectuează o serie de achiziții necesare desfășurării activității, conform programului pe anul 2020, publicat pe site-ul propriu. Una dintre operațiunile afișate vizează...

Demisie importantă la Fondul Proprietatea

Demisie importantă la Fondul Proprietatea
Președintele și CEO la Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, și-a prezentat demisia din Comitetul Reprezentanților și din Comitetele Consultative ale Fondului Proprietatea (FP). Aceasta devine defectivă din...

Euro atinge din nou un nou maxim istoric. Moneda a fost cotată la 4,8641 lei

Euro atinge din nou un nou maxim istoric. Moneda a fost cotată la 4,8641 lei
Euro a atins joi un nou maxim istoric, a doua zi la rînd după ce miercuri a fost cotată la BNR la 4,8641 lei. Acesta este al patrulea maxim istoric pentru moneda europeană atins în septembrie. Leul a pierdut...

34% dintre angajații români și-ar vota șeful pentru funcția de primar

34% dintre angajații români și-ar vota șeful pentru funcția de primar
Circa 34% dintre angajații români și-ar vota șeful pentru funcția de primar dacă acesta ar candida. Aproape 10% își motivează această decizie pentru a-l ajuta pe acesta să părăsească firma sau pentru a...

Sprijin financiar pentru fermieri. APIA lansează 3 scheme noi în valoare de 150 de milioane de euro

Sprijin financiar pentru fermieri. APIA lansează 3 scheme noi în valoare de 150 de milioane de euro
APIA lansează trei noi scheme de sprijin pentru fermierii și IMM-urile care au avut de suferit din cauza efectelor coronavirusului, alocarea financiară fiind de 150 de milioane de euro.Măsura se adresează...

Leul, lovit din trei părți. Îndatorarea Guvernului și deficitele doboară moneda națională

Leul, lovit din trei părți. Îndatorarea Guvernului și deficitele doboară moneda națională
Galerie Foto Pe fondul discuțiilor tot mai aprinse privind majorarea inevitabilă a cheltuielilor sociale (în special a celor cu pensii și alocații), dar și al incertitudinilor generate de evoluția pandemiei, leul a slăbit...

Vin bani de la Bruxelles: 4 miliarde de euro

Vin bani de la Bruxelles: 4 miliarde de euro
Programul european SURE, de combatere a efectelor crizei COVID-19, prin care România va beneficia de fonduri în valoare de 4 miliarde de euro, a fost activat. Guvernul va putea accesa împrumuturi la dobânzi mai mici...
Serviciul de email marketing furnizat de