Milioane de tichete cadou au fost introduse pe piata cu ocazia Sarbatorilor de iarna. Tranzactiile facute cu bonurile de cadouri au atins anul trecut 500 de milioane de euro, iar anul acesta se asteapta o crestere de cel putin 15%.
AFACERI DE IARNA
Milioane de tichete-cadou au fost introduse pe piata cu ocazia Sarbatorilor de iarna. Tranzactiile facute cu bonurile de cadouri au atins anul trecut 500 de milioane de euro, iar anul acesta se asteapta o crestere de cel putin 15%.
Sa trimitem o felicitare sau cate o agenda? Sau mai bine sa trimitem cate un cadou personalizat? Astfel de intrebari isi pun marile companii care vor sa-si surprinda salariatii sau partenerii de afaceri prin cadoul oferit cu diferite ocazii. Solutia daruirii cadoului ideal este "carnetelul cu tichete-cadou". Acestea ofera libertatea posesorului de a-si alege cadoul, astfel incat sa-i placa si sa fie multumit. De asemenea, companiile care ofera tichete-cadou isi motiveaza si fidelizeaza angajatii, acestia putand cumpara cu ele atat produse alimentare, cat si imbracaminte, incaltaminte, electrocasnice, multimedia, jucarii etc. Bonurile-cadou sunt un podus cu tinta de emancipare a politicilor manageriale la capitolul stimulente materiale. Pe langa remuneratie, salariatul primeste bonuri-cadou.
PIATA. Cu toate acestea, piata bonurilor de cadou este inca la inceput. "Anul 2003 a fost anul lansarii pe piata romaneasca a bonurilor de cadou. Numarul companiilor care utilizeaza bonurile CadouPASS a crescut cu 100%", ne-a declarat Adina Popa, Marketing & Development Director - SodexhoPASS Romania. Tot in acelasi an au aparut si tichetele de cadouri lansate de Accor Services denumite Tiket Cadou. In timp ce Tiket Cadou sunt disponibile in trei variante de valori nominale: 10 lei, 15 lei si 20 de lei, bonurile CadouPASS pot avea o valoare nominala cuprinsa intre 10 si 50 de lei cu pas de 5 lei. "In functie de bugetul alocat fiecarei categorii targetate (angajati, clienti, parteneri de afaceri) se pot alege bonurile cu valoarea corespunzatoare", a explicat Adina Popa.
AVANTAJE. Companiile care folosesc tichetele-cadou au de facut numai trei pasi: comanda, plateste si primeste. Dupa aceea, bonurile sosesc la usa companiei la termenul stabilit. Pentru companiile-client exista atat avantaje de natura logistica, dar si financiara. "Sumele aferente tichetelor Tiket Cadou sunt deductibile fiscal si scutite de impozite si salariale si patronale, in limita sumei de 150 de lei de persoana. Acest lucru este valabil atunci cand aceste bonuri sunt acordate salariatilor, in beneficiul copiilor lor minori, de Craciun, de Pasti si de 1 iunie sau cand sunt acordate salariatelor, de 8 martie",
ne-a explicat Antonio Blendea, director comercial la Accor Services.
UTILIZARE. Posesorii de bonuri cadou trebuie sa stie ca pot folosi bonurile numai in retelele de magazine afiliate din Romania. "Clientii Tiket Cadou pot folosi bonurile in peste 18.500 de magazine de toate tipurile", ne-a spus Antonio Blendea. In acelasi timp, Adina Popa ne-a declarat ca bonurile CadouPASS pot fi utilizate in circa 18.000 de magazile. "Cu bonurile CadouPASS poti cumpara incaltaminte, cosmetice, produse IT&C, bijuterii, sedinte fitness, servicii turistice", a explicat Adina Popa. Circulatia acestor bonuri de cadouri se face intr-un circuit inchis. Punctul de plecare este producatorul, dupa care urmeaza compania-client, care distribuie tichetele catre salariati sau partenerii de afaceri. Astfel, dupa ce tichetele sunt "cheltuite" dupa bunul plac de catre posesori, ele ajung la diferiti agenti economici sau companii afiliate, care le ramburseaza catre producator.
Citește pe Antena3.ro
"Sumele aferente tichetelor Tiket Cadou sunt deductibile fiscal si scutite de impozite si salariale, si patronale, in limita sumei de 150 de lei de persoana. Acest lucru este valabil atunci cand aceste bonuri sunt acordate salariatilor, in beneficiul copiilor lor minori, de Craciun, de Pasti si de 1 iunie sau cand sunt acordate salariatelor, de 8 martie" - Antonio Blendea, director comercial la Accor Services CRESTERI
"Anul 2003 a fost anul lansarii pe piata romaneasca a bonurilor de cadou. Numarul companiilor care utilizeaza bonurile CadouPASS a crescut cu 100% (...) In functie de bugetul alocat fiecarei categorii targhetate (angajati, clienti, parteneri de afaceri) se pot alege bonurile cu valoarea corespunzatoare" - Adina Popa, Marketing & Development Director - SodexhoPASS Romania
16.500 DE TICHETE LA SIDEX
| |
|
PLOIESTI
|
Angajatii de la Amplo din Ploiesti au primit pentru aceste Sarbatori, pe langa prima de Craciun, si tichete-cadou. "Fiecare angajat a primit cate zece tichete-cadou cu o valoare nominala de 15 lei fiecare. Este foarte bine ca putem cumpara cu aceste bonuri orice vrem, adica nu numai produse alimentare", a spus Daniel Stan, angajat. Mai mult, societatea a mai dat si alte cadouri angajatilor: (portocale, ciocolate si alte produse alimentare) iar zilele urmatoare va organiza si o petrecere pentru salariati.
|