Renegocierea contractului de constructie a Autostrazii Transilvania a urmarit, pe langa modificarea clauzelor care incalcau legislatia romana, modificarea mecanismului contractual, astfel incat partea romana sa poata realiza o proiectie mai realista asupra costului lucrarilor. De ieri, contractul incheiat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) cu Compania Americana Bechtel poate fi citit pe site-ul Ministerului la adresa www.mt.ro/bechtel/ contract%20bechtel.pdf.
SCHIMBARI. Prin noul contract au fost definite mai clar fiecare componenta de pret si modul in care se aplica acestea. La negocieri au fost eliminate prevederile nelegale privind acordarea de catre partea romana a unui avans sub forma unui imprumut fara dobanda in suma de 250 de milioane de euro, in paralel cu plata lucrarilor efectiv executate in fiecare an, care trebuiau justificate in anul 2012. Rediscutarea clauzelor referitoare la derularea contractului in perioada 2003-2005 a permis reducerea costurilor de la 60 la 4 milioane de euro.
ECONOMII
|
Modificarile contractuale mentionate au ca efect reducerea costurilor totale ale contractului. Eliminarea obligatiei partii romane de a acorda un imprumut fara dobanda in cuantum de 250 de milioane de euro, a condus la dimunarea cu 70-80 milioane de euro a unor costuri. In fiecare an se va acorda un avans de pana la 30% din valoarea anuala a lucrarilor, urmand ca acesta sa se recupereze din platile pentru lucrari efective.
|
Citește pe Antena3.ro