Romanii au cheltuit pentru Revelion peste 305 milioane de euro, cu 30% mai mult decat anul trecut. Principalii castigatori ai afacerii sunt comerciantii, operatorii din turism si companiile de telefonie mobila.
Romanii au prins gustul cheltuielilor de Revelion. Pe piata au fost aruncate peste 305 milioane de euro pentru seara dintre ani, cu aproape 30% mai mult decat anul trecut. Si de aceasta data, comerciantii, operatorii din turism si companiile de telefonie mobila sunt principalii castigatori ai afacerii Revelionul. Insa bani buni au obtinut si importatorii si distribuitorii de artificii si petarde, precum si benzinarii. Comerciantii estimeaza cresteri cu 20% decat la Revelionul 2005, iar agentiile de turism cu 13% pentru destinatiile din tara si cu 35% pentru cele externe. TURISM. Peste o suta de mii de romani au petrecut Revelionul la munte, la mare, in restaurantul unui hotel sau in strainatate. Preturile au variat intre 550 si 3.800 de lei noi. Estimarile arata ca turismul romanesc a inghitit 30 de milioane de euro, din ceea ce putem numi afacerea Revelionului, spune Dragos Raducanu, secretar general al Federatiei Patronatelor din Turism. Dintre acestia, 23 de milioane de euro au ajuns in conturile hotelierilor romani si doar 6,5 milioane de euro s-au dus in turismul extern. LA MUNTE. Statiunile montane au fost luate cu asalt de turistii care au decis sa petreaca trecerea dintre ani la inaltime. Valea Prahovei a fost plina ochi in ciuda preturilor care au variat intre 575-3.027 de lei noi, in functie de confort, numarul de nopti de cazare, meniu etc. Peste 28.000 de romani au venit la munte in cautarea aerului curat si a zapezii, care s-a lasat totusi asteptata. In Poiana Brasov s-au adunat romanii cu dare de mana. "Au existat 200 de locuri de lux care au costat 3.600 de lei noi", spune Dragos Raducanu, secretar general al Federatiei Patronatelor din Turism. Alti 30.000 de oameni au pterecut in statiunile balneoclimaterice si la mare. Aici preturile au fost un pic mai mici, de 120-468 de lei noi.Citește pe Antena3.ro
BENZINA
|
Anul acesta conducatorii auto nu au avut liniste nici in perioada 30 decembrie-1 ianuarie. Pe soselele tarii s-au aflat in trafic peste 1,5 milioane de autoturisme. Astfel, conform datelor transmise de camerele instalate pe DN1, numai pe aceasta ruta s-au aflat in trafic peste 150 de mii de masini. La o medie de 40 de euro pe masina, plimbarea de Anul Nou a adus companiilor petroliere venituri de 60 de milioane de euro. (Elena Stan)
|
ACASA
|
Cu masa plina de bunatati, circa 80% dintre romani au asteptat noul an tot acasa. Insa este foarte greu de cuantificat cat a cheltuit fiecare pentru masa de Revelion. Estimativ, un orasean care este nevoit sa cumpere atat mancarea, cat si bautura a cheltuit cel putin 100 de lei, in timp ce locuitorii de la sate nu prea au scos banii din buzunare. Un calcul simplu ne arata ca 7 milioane de romani au platit la comercianti circa 700 milioane de lei noi, adica circa 190 de milioane de euro. Cele mai mari vanzari le-au avut hypermarketurile si supermarketurile care au anuntat vanzari cu 20% mai mari decat anul trecut. Sampania inregistreaza cele mai mari cresteri cu peste 200%. Astfel, obiceiul de a ciocni un pahar cu sampanie creste vanzarile in lunile decembrie-ianuarie, cu peste 200% fata de alte luni.
|
POCNITORI
|
In noaptea de Revelion romanii au folosit milioane de petarde si artificii. "Anul trecut au fost utilizate la trecerea dintre ani circa 3.000 de tone de materiale pirotehnice. Pana acum nu am realizat centralizarea, dar cantitatea folosita a crescut", ne-a declarat Grumezescu Constantin, seful Serviciului Arme, Explozivi si Substante Toxice. La un pret mediu de 20 de lei/kg rezulta ca romanii au dat 700 de milioane de lei pe "bombe" anul acesta, adica peste 19 milioane euro. (E. S.)
|
SMS-URI
|
In cursul sarbatorilor de iarna, romanii au trimis cel putin 70 de milioane de mesaje scrise de pe telefonul mobil. La acestea se mai adauga cateva milioane de meaje MMS. Cu un an in urma, utilizatorii romani de celulare trimiteau 38 de milioane de SMS-uri de sarbatori. Mesajele trimise de clientii Connex Vodafone de Craciun si Revelion s-au dublat fata de anul trecut, ajungand la 40 de milioane. Fata de anul trecut, numarul de mesaje trimise in reteaua Orange a crescut cu 72%, ajungand la peste 27 de milioane. Clientii Zapp trimiteau 3 milioane de SMS-uri de sarbatori in urma cu un an si este de asteptat ca anul acesta numarul sa fi crescut. Daca socotim pretul unui SMS la 7 centi, fara TVA, inseamna ca incasarile au fost de 5,8 milioane de dolari (4, 9 milioane de euro). (Cristi Ionita)
|