x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Feroviar - Mecanicii de locomotivă se opun privatizării CFR Marfă

0
14 Mar 2008 - 00:00

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FML) a transmis Premierului Călin Popescu Tăriceanu o scrisoare deschisă în legătură cu privatizarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar Marfă (SC SNTFM CFR MARFă SA).



Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FML) a transmis Premierului Călin Popescu Tăriceanu o scrisoare deschisă în legătură cu privatizarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar Marfă (SC SNTFM CFR MARFă SA).



Scrisoarea:
Prin acest document, FML declară că se opune privatizării societăţi cu capital majoritar de stat deoarece este un operator feroviar care nu înregistrează pierderi şi nu beneficiază de nici un fel de compensaţie de la bugetul de stat, fiind în concurenţă cu ceilalti operatori privaţi din transportul feroviar într-o piaţă liberă.

Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă, cu un număr de peste 18 mii de salariaţi, operează atât în transportul local de mărfuri, cât şi în transportul internaţional,  aflându-se în concurenţă neloială cu celelalte moduri de transport din România, în special, cu transportul auto prin faptul că, prin accizele plătite la achiziţionarea motorinei, contribuie de fapt la întreţinerea infrastructurii rutiere naţionale. Echitabil ar fi ca statul român să investească în egală măsură atât în infrastructura rutieră, cât şi în cea feroviară.

Acest lucru nu se întâmplă în realitate: în timp ce reţeaua rutieră beneficiază de investiţii masive pentru întreţinere, modernizare şi dezvoltare, infrastructura feroviară este menţinută la un nivel tehnic precar, la limita siguranţei circulaţiei, finanţându-se în principal din taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), percepută de la operatorii de transport feroviar şi dintr-o compensaţie modică primită de la stat.

Slaba finanţare din partea statului a infrastructurii feroviare duce la creşterea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) şi implicit pune într-o situaţie de concurenţă neloială şi discriminatorie operatorii de transport feroviar faţă de operatorii de transport rutier.


Rezoluţia adoptată de Biroul Executiv este rezultatul unei analize profunde şi documentate care a avut la bază şi realităţile din alte ţări ale Uniunii Europene, unde operatorii naţionali de transport sunt societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, sistemele de transport feroviar funcţionând în structuri de holding. Mai mult decat atât, unele dintre aceste societăţi comerciale străine (operatorii naţionali de stat DB si OBB), au o poziţie tot mai agresivă pe piaţa europeană de transport feroviar, dovedind un interes deosebit în vederea achiziţionării operatorului de stat SC SNTFM CFR MARFă S.A. Ori dacă operatorul naţional de transport feroviar de marfă se dovedeste a fi o afacere profitabilă pentru DB sau OBB, deci implicit pentru statul german, respectiv austriac, nu vedem raţiunea pentru care statul român este dispus să renunţe la CFR Marfă.

Domnule Prim Ministru, în România, o dată cu reorganizarea sistemului feroviar din anul 1998, în societăţi comerciale separate s-au creat premizele concurenţiale pe piata de transport feroviar de marfă, astfel încât au fost create condiţiile de înfiinţare şi funcţionare a 28 de operatori feroviari privaţi care acoperă circa 25% din transportul feroviar de marfă. În aceste condiţii SC SNTFM CFR MARFă SA, considerăm noi, trebuie să rămâna un operator naţional strategic în condiţii de concurenţă cu operatorii privaţi şi care să asigure, prin garanţia statului, transportul de combustibil pentru centralele termice şi nucleare, transporturile  industriale pentru infrastructura publică, transportul ecologic, transportul RO LA etc.

Domnule Prim Ministru, având în vedere cele arătate, cât şi faptul că organizaţia noastră, alaturi de toate structurile sindicale feroviare din România, a avut de suferit în urma reformei deosebit de dure a sistemului feroviar, reformă care în final s-a dovedit a fi un eşec, vă solicităm să reveniţi asupra deciziei de a privatiza CFR Marfă. FML se va opune acestei privatizări prin toate mijloacele disponibile, solicitând inclusiv sprijin la nivelul instituţiilor Uniunii Europene prin intermediul organizaţiilor la care suntem afiliaţi.

Mai ţinem să precizăm că ţările Uniunii Europene pun un accent deosebit pe susţinerea căilor ferate în scopul descongestionării reţelelor de transport rutier şi de reducere a poluării generate de mijloacele de transport.
În speranţa unei rezolvări favorabile, vă mulţumim.
Preşedinte FML, Voicu Lucian Sala









Citeşte mai multe despre:   economic,   transport,   marfă,   transportul,   feroviar

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Scumpirile din energie. Ministerul Finanțelor monitorizeazã companiile din domeniu

Scumpirile din energie. Ministerul Finanțelor monitorizeazã companiile din domeniu
Ministerul Finanțelor monitorizeazã firmele din domeniul energiei pentru a depista eventualele distorsiuni ale pieței în contextul creșterii prețurilor la energie și gaze naturale. Ministrul Finanțelor, Dan...

Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. CNAIR a desemnat câștigătorul pentru zona de nord

Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. CNAIR a desemnat câștigătorul pentru zona de nord
Construcția Centurii București Nord, lotul 1, a fost câștigată de asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement, transmite CNAIR. "Joi, 21.10.2021, a fost desemnat...

România, în blocaj total. De luni, șoferii vor lucra online

România, în blocaj total. De luni, șoferii vor lucra online
Galerie Foto Propunerea de a se vota în Parlament o lege organică prin care să se permită accesul la locul de muncă doar celor care au certificat verde ar bloca România începând de luni. Transportatorii de mărfuri și de...

Certificatele verzi s-ar obține în cel puțin o lună

Certificatele verzi s-ar obține în cel puțin o lună
Galerie Foto Dacă ar începe vaccinarea astăzi, abia peste o lună ar putea avea certificatul verde primii angajați care ar alege să facă schema completă de vaccinare. Această problemă nu a fost luată în calcul de...

ANAF desfășoară controale la marii contribuabili pentru combaterea evaziunii fiscale

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală(ANAF) a demarat circa 100 de acţiuni de control la operatori economici pentru verificarea modului de conformare a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnalul...

România are unul dintre cele mai mari deficite guvernamentale din UE

Deși toate statele UE au avut deficit guverenamental în anul 2020, România se află pe primele locuri, cu 9,4% din PIB, arată Eurostat. Alte țări cu deficite mari sunt Spania 11% din PI), Grecia 10,1% din...

Cum să plătești în rate de Black Friday, direct în magazine?

Cum să plătești în rate de Black Friday, direct în magazine?
Conceptul de Black Friday, extrem de popular și în România, atrage an de an tot mai mulți comercianți și tot mai mulți clienți. În 2021, deja au apărut primele campanii de acest tip, în luna octombrie....

100.000 de firme riscă să dispară

100.000 de firme riscă să dispară
Galerie Foto Deși premierul demis Florin Cîțu continuă să susțină că economia României duduie, peste 100.000 de firme se află astăzi într-o situație de risc, pe fondul creșterii semnificative a costurilor, extinderii...

Analiză: Dobânda de politică monetară a crescut din cauza crizei politice și a inflației

Analiză: Dobânda de politică monetară a crescut din cauza crizei politice și a inflației
Dobânda de politică monetară a ajuns la 1,5% la începutul lunii octombrie, majorându-se cu 0,25%, arată BNR. Motivele majorării se regăsesc în creșterea inflației, scumpirile la alimente și energie,...

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate
Circa 30% dintre români dețin cel puțin un card de credit. Motivele constau în faptul că se simt mai în siguranță având acces la o rezervă de bani dar și dorința de a face achiziții mai...

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă
Indicele ROBOR la trei luni, folosit pentru calcularea dobânzilor variabile la creditele în lei contractate înainte de luna mai 2019, a fost cotat miercuri la 2,25%, după ce în ultimele 5 zile stagnase la...

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești
Analiştii avertizează că peste 100.000 de firme din România riscă să se închidă. Blocajul financiar din economie depăşeşte 320 miliarde de lei, nivel fără precedent în ultimii 10 ani. Peste 100.000...

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?
În o mulțime de filme, Las Vegas apare ca un tărâm al distracției la cel mai înalt nivel, o zonă unde oricine se poate bucura de divertisment veritabil la cazinou și de multe alte atracții. Probabil cele mai...

Liber la constituirea cartelurilor, în haosul crizei multiple din România

Liber la constituirea cartelurilor, în haosul crizei multiple din România
Într-o singură lună au crescut nejustificat prețurile asigurărilor auto obligatorii RCA, dar și prețul carburanților, pe lângă cele ale gazelor și energiei electrice. Toate acestea înseamnă scumpiri ale...
Serviciul de email marketing furnizat de