x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ford a devenit atuul României

Ford a devenit atuul României

18 Aug 2008   •   00:00
Ford a devenit atuul României

VOESTALPINE ● Austriecii fac combinat la Marea Neagră
Industria auto în dezvoltare, infrastructura ferată ce trebuie schimbată, precum şi sistemul energetic ce trebuie modernizat reprezintă aşii din mînecă pe care se bazează România în lupta pentru atragerea investiţiei de 5,5 miliarde de euro a Voestalpine.



VOESTALPINE ● Austriecii fac combinat la Marea Neagră
Industria auto în dezvoltare, infrastructura ferată ce trebuie schimbată, precum şi sistemul energetic ce trebuie modernizat reprezintă aşii din mînecă pe care se bazează România în lupta pentru atragerea investiţiei de 5,5 miliarde de euro a Voestalpine.

Producţia Ford, care va ajunge în 2011 la 300.000 de autoturisme pe an, precum şi creşterea producţiei de la Dacia de la 240.000 de maşini realizate în 2006, pînă la 400.000 în 2009 constituie una din principalele atracţii pentru Voestalpine. Industria auto românească este atît de importantă pentru concernul austriac pentru că producătorii de automobile şi de camioane sînt principalii clienţi ai combinatului de la Linz, care este asemănător cu cel care va fi construit la Marea Neagră. "Circa 20% din producţia viitorului combinat va fi distribuită pe piaţa locală" ne-a declarat Peter Schiefer, purtător de cuvînt al Voestalpine AG. Cum producţia anuală este prognozată la 5,5 milioane tone de oţel, ar rezulta că 1,1 milioane de tone de ar fi vîndute pe piaţa internă a statului ales. În cursă se află Ucraina, România, Turcia şi Bulgaria.

MODERNIZARE. În acelaşi timp, ritmul de creştere a construcţiilor din România este un alt factor în favoarea ţării noastre conform surselor, deoarece marile clădiri necesită oţel pentru structura de rezistenţă. În plus, România mai este atractivă deoarece trebuie să îşi modernizeze căile ferate şi sistemul energetic, ceea ce o transformă într-o bună piaţă, conform lui Schiefer. "Centrala nucleară de la Cernavodă, proiectele eoliene din Dobrogea, modernizarea sau înlocuirea de termocentrale sunt alte puncte în plus pentru România" a mai spus Schiefer. De altfel, Wolfgang Eder, directorul general executiv al Voestalpine AG a declarat în data de 24 iulie că în regiunea Mării Negre se folosesc anual 23 de milioane de tone de oţel, dar că pînă în 2015 necesarul anual va ajunge la 50 de milioane de tone.

COMENZI. Pe de altă parte, Bulgaria are avantajul că gazoductul South Stream va trece prin această ţară. "Voestalpine are deja comenzi pentru realizarea de porţiuni din conducta submarină Nord Stream (care va trece prin Marea Baltică şi va uni Rusia cu Germania şi va fi construită de Gazprom, E.ON şi BASF – n.r.), iar faptul că se va construi South Stream pe sub Marea Neagră din Rusia pînă în Bulgaria dă un punct în plus acestui stat", a mai precizat Peter Schiefer. Ucraina are avantajul emisiilor de carbon deoarece acest stat nu este parte a Uniunii Europene şi nu trebuie să respecte directivele legate de reducerea poluării. În plus, Ucraina furnizează şi circa o treime din minereul de fier prelucrat anual de către concernul austriac.

Investiţie

În cazul în care Voestalpine va alege România, construirea combinatului va fi cea mai mare investiţie străină realizată vreodată în ţara noastră, de aproximativ 5,5 miliarde de euro. Aceasta ar fi mult mai mare decît următoarea în top, achiziţia Băncii Comerciale Române (BCR) de către Erste Bank pentru 3,7 miliarde de euro. Voestalpine vrea să producă în noul combinat 5 milioane de tone de oţel pe an. Construcţia se va întinde pe 700 de hectare şi va crea 5.000 de locuri de muncă directe. În data de 7 iulie, compania a semnat un memorandum cu Ucraina, iar pînă la sfîrşitul verii estimează că va semna şi cu Turcia şi Bulgaria. Anunţul final privind alegerea locaţiei va fi făcut la finele anului. Construcţia va fi gata în 2013.

×
Subiecte în articol: economic voestalpine