x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Lumanarile decorative, afacere de bucatarie

Lumanarile decorative, afacere de bucatarie

11 Aug 2004   •   00:00

Afacerile de succes ale americanilor pornesc de obicei dintr-un garaj. Un intreprinzator din Bucuresti a inceput in urma cu trei ani sa produca lumanari decorative in bucatarie.

ADRIAN MIHAI

Firma sa are acum 13 angajati si o cifra de afaceri anuala de 1,5 miliarde lei. Investitia initiala nu este asa de mare, marturiseste Vasile Boboc, producator de lumanari decorative. Totusi, pentru a te putea dezvolta ai nevoie de ceva bani. Pana acum, intreprinzatorul a investit aproape 30.000 de euro, suma pe care inca nu a recuperat-o. Firma s-a specializat in productia de lumanari decorative parfumate din ceara. Totul se executa manual, bucata cu bucata. Deocamdata, intreprinzatorul a considerat nepotrivit sa intre "in coasta" celor care produc lumanarile cu gel.

LA MARE. Produsele sunt vandute in toata tara, dar cel mai bine se cauta la Bucuresti, Arad si Oradea. In timpul verii, Litoralul reprezinta si el o zona cu vanzari mari pentru ca este asaltat de turisti. Produsele se gasesc in retelele de supermarketuri si la expozitii. "Din toamna anului trecut, vanzarea se misca mai bine. Acum incepe sa se vada produsul pe piata. Se poate lega si de cresterea nivelului de trai", explica intreprinzatorul evolutia acestei piete. Matritele sunt produse de firma, printr-o solutie proprie, iar o mare parte din materia prima este insa importata, pentru ca fie nu se gaseste, fie cea din tara este de proasta calitate, dupa cum considera Boboc.

INCERCARI. "Cei care se apuca de aceasta afacere trebuie sa fie pregatiti pentru un an de incercari si greseli succesive. Trebuie foarte multa tenacitate. Unele modele ne-au iesit dupa zeci de incercari. In general reusesti dupa ce te hotarasti sa te lasi de ele", spune intreprinzatorul. Printre modelele cu care se mandreste Boboc sunt cele cu interstitii, care sunt facute utilizand gheata. Ca arome, cele mai cautate sunt cele proaspete si cele florale. Productia interna concureaza cu importul. Cele straine sunt de aproape doua ori mai scumpe decat cele autohtone, dar sunt mai cunoscute.

COMPETITIA: LUMANARILE CU GELUL

La moda sunt si lumanarile decorative cu gel. Simona Cioranu a pornit la Galati o asemenea afacere. Acum ea este studenta, dar se gandeste ca ar putea continua activitatea si dupa ce va termina facultatea. Acum chiar intentioneaza sa se extinda. Pentru a incepe activitatea a avut nevoie de 26 de milioane lei, aceasta fiind considerata de ea suma minima necesara. Materia prima este in mare parte din import. Parfumul si colorantii se aduc din Israel, iar din Germania se importa gelul. Paharele in care se toarna ar putea fi si cele de baut, dar se cauta cele cu forme deosebite. Din aceasta cauza, producatorii fac si comenzi speciale la firmele de sticlarie. Pentru a le orna ai nevoie de imaginatie si rabdare, considera Cioranu. Culorile preferate de public sunt galben, portocaliu si rosu, iar ca forme se cauta bolurile, spiralele si bananele. Afacerea merge destul de bine, considera intreprinzatoarea. Vanzarile cele mai mari sunt in sezonul rece si in perioada sarbatorilor, fie ca e vorba de Craciun sau de 1 Martie. Lumanarile sunt vandute in magazine de decoratiuni interioare, supermarketuri si benzinarii. Ca sa reusesti, pe langa bani trebuie sa ai si ambitie, ne spune Cioranu.
×
Subiecte în articol: economic